уторак, 26.03.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:03

Компликоване лозинке најбоља заштита од сајбер претњи

среда, 13.02.2019. у 10:44
(Фото Пиксабеј)

Најбоља заштита од сајбер претњи је редовно ажурирање софтвера и што сложеније лозинке, каже директор РАТЕЛ-а Владица Тинтор.

Он је за РТС рекао да пре 2016. године област информационе безбедности уопште није била регулисана, а да је затим Закон дефинисао правила.

Навео је три најчешћа напада на сајбер безбедност на које грађани треба да обрате пажњу – „фишинг”, то је када добијете мејл од некога који вам се чини познатим, а домен се разликује за једно слово, затим, мејл који вам закључа рачунар и тражи новац да би се решио проблем.

У тим случајевима, рекао је, да не треба пристајати на било каква плаћања, јер тако вероватно неће решити проблем.

Као трећи инцидент, који је Тинтор навео и на који грађани треба да обрате пажњу су „спамови” које сви добијамо.

Директор РАТЕЛ-а је као заштиту препоручио да се редовно ажурирају софтвери и што сложеније лозинке.

Према резултатима истраживања које је спроведено у 5.000 интернационалних компанија, 46 одсто инцидената који су се одиграли у протеклој години били су проузроковани од стране неког од запослених који су ненамерно компромитовали сајбер безбедност своје компаније, преноси Танјуг.

Тинтор каже да по сајбер безбедност постоји претња и споља и изнутра.

Према његовим речима, посао Регулаторне агенције за електронске комуникације и поштанске услуге (ЦЕРТ) није да излази на терен и решава проблеме, већ да ради промоцију информативне безбедности.

Тинтор каже да национални ЦЕРТ има и међународну компоненту, пошто постоји могућност да Србија буде мета напада, али и извор напада.

Акт о безбедности садржи 28 мера заштите уз помоћ којих се обезбеђује превенција од настанка инцидената, односно превенција и минимизација штете од инцидената, који угрожавају вршење надлежности и обављање делатности.

Додао је да свака компанија треба да пропише правила понашања.

Тинтор је рекао да су често запослени извор инцидента и да је поштовање процедура превентива да се не деси инцидент, а ако се деси, поштовањем процедуре, лакше је отклонити.

„Ово је још млада прича и сви треба да изградимо поверење. Тешко је објаснити банци да неке ствари које се дешавају у њој треба да подели са другима, како би се решио проблем”, истакао је директор РАТЕЛ-а.


Коментари2
5c59d
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Zoran
Nama ovde u Americi uletali iz Rusije na komjuteru...ja otvorio port za remote desktop i to sam promenio iz standardnog 3389 u nesto drugo. Tu je bilo po 2 napada u sekundi nedeljama, kad sam stavio ZoneAlarm da vidim jel se nesto desava na tom portu. Posle sam zatvorio port i sad sam miran.:)
čekaj, čekaj..
шта мислите о томе да се у свим врстама и нивоима јавних институција користе Гугл налози или приватни налози за службене потребе, па и када институција има и може да обезбеди службене мејл налоге? Значи, типична ситуација да вам са непознатог google, yahoo или live налога дође захтев да доставите службене податке??

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља