недеља, 15.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:27

Брнабић: Са „Вансијем” још шире отварамо врата Србије за свет

Француска компанија „Ванси” преузео београдски аеродром
среда, 13.02.2019. у 17:37
Фото Танјуг - З. Ж.

Почетак рада компаније „Ванси ерпортс Србија”, на београдском аеродрому велики је и важан дан, за Аеродром „Никола Тесла” и за Србију, јер је то партнерство прва концесија у историји наше земље, поручила је данас премијерка Ана Брнабић.

Она је генералном директору „ВИНЦИ Консекшен” и председнику компаније „ВИНЦИ Аирпортс” Николи Нотбару симоблично предала велики кључ за управљање аеродромом.

„Предајем вам овај кључ, као симбол нашег партнерства. Желим и молим вас да радите посвећено, да развијамо аеродром, као посебан потенцијал за развој целе Србије, за бољи живот грађана, а гарантујем да ћете у Влади Србије имате партнера који је спреман да иде корак даље да остваримо заједничку визију”, истакла је Брнабић.

Тиме је свечано обележен почетак рада компаније „Ванси ерпортс Србија” на београдском аеродрому и почетак имплементације концесије за финансирање, развој кроз изградњу и реконструкцију, одржавање и управљање инфраструктуром и обављање делатности оператера Аеродрома „Никола Тесла”.

Брнабић је истакла да пројекат има стратешки значај за даљи развој Србије, а да је Ванси стратешки важан партнер, који ће додатно промовисати потенцијале Србије у свету.

„Наше наше партнерство са Вансијем представља прву концесију у историји наше земље. Реч је о партнеру који ће својим знањем, искуством, референцама и ресурсима, без сумње, унапредити пословање аеродрома. Аеродрома који остаје у власништву својих акционара, од којих је већински, са 83,5 одсто, Република Србија”, рекла је Брнабић.

Она је напоменула да је влада тражила партнера који дели визију за будућност Србије, који је једнако амбициозан посвећен остваривању те визије - а то је Београд и Србија као центар ваздушног саобраћаја за Југоисточну Европу.

Брнабић је нагласила да је план да партнерство и заједничка визија доведу до повећања туристичке и пословне посете Србији и да на београдском аеродрому дочекујемо 15 милиона путника годишње.

„У наредних 25 година, поред редовних годишњих концесионих накнада, ово партнерство ће обезбедити инвестиције од 732 милиона евра у инфраструктуру аеродрома 'Никола Тесла'. Овим, још шире отварамо врата Србије за свет”, указала је премијерка.

Она је рекла да пројекат, на много начина симболизује ново поглавље о модерној и иновативној Србији која је повезана са светом.

Честитала је и захвалила компанији Ванси што, како је рекла, верују у Србију, будућност привреде и потенцијал грађана.

Брнабић је додала да је велики број институција и тимова Владе Србије, уз огромну подршку председника Александра Вучића, учествовао у креирању и реализацији овог пројекта.

„Спровели смо транспарентан, међународни тендер на коме су учествовали највећи играчи широм света. У оштрој конкуренцији, 'Ванси ерпортс” је изашао као победник. И тако данас славимо још једно јако партнерство у нашој авио индустрији - први пут са Етихадом, а и овај пут поново са једном од најјачих светских компанија у овој индустрији 'Ванси ерпортс'“, истакла је премијерка.

Према њеним речима, у последњих пет година, Србија је значајно усагласила прописе са европским у свим аспектима и започела израду Стратегије развоја ваздушног саобраћаја до 2025. године.

„Европска Агенција за безбедност ваздушног саобраћаја оценила је Републику Србију највишим оценама у области безбедности. Данас смо у овој области међу водећима у Европи, иако су претходне деценије донеле бројна искушења нашој авио индустрији”, указала је премијерка.

Како је рекла, преокрет је почео када је Влада Србије на челу са тадашњим премијером, Александром Вучићем, покренула реструктурирање националног авиопревозника.

Партнерство Србије са Етихадом био је основ за нови почетак који је већ у првој години донео нових милион путника београдском аеродрому, рекла је Брнабић.

„Кроз Аеродром 'Никола Тесла' 2012. године је прошло 3,4 милиона путника, а захваљујући партнерству са Етихадом и постојању Ер Србије, на крају прошле године, београдски аеродром је имао чак 5,6 милиона путника - највише у историји овог аеродрома” нагласила је Брнабић.

Она је навела да је раст београдског аеродрома резултат великог рада, промена и вере у потенцијале Србије и истакла да је потебан јак партнер за даљи, бржи и одрживији раст аеродрома.

Брнабић је подсетила да Србија има дугу историју и у цивилном и у војном ваздушном саобраћају, и да ове године славимо Век авијације у Србији.

Навела је да је Србија једна од првих држава које су поставиле правни оквир за област цивилног ваздулопловства још 1913. године и једна од првих 10 потписница Међународне конвенције за регулисање ваздушне пловидбе, усвојене у Паризу, 1919. године.

Посебно је навела Михајла Пупина, једног од наших највећих научника и дугогодишњег председника Српског народног савеза у Америци, који је био један од оснивача претече данашње НАСА-е.

„Поносни смо на успехе свих наших стручњака у области авијације који су, из генерације у генерацију, доносили промене и бољитак”, подвукла је Брнабић.

Навела је да је Србија, као потписница међународног Споразума са Европском заједницом и њеним државама чланицама о успостављању заједничког Европског ваздухопловног подручја, данас равноправан члан у цивилном ваздухопловству Европе.

Свечаност преузимања управљања аеродром „Никола Тесла” завршена је наступом трубачког оркестра „Данијела”, који води прва дама српске трубе Данијена Веселиновић, преноси Танјуг.

 

„Ванси” преузео београдски аеродром

Француска компанија „Ванси ерпортс Србија” је данас свечано преузела управљање београдским аеродромом „Никола Тесла” и започела концесију на 25 година.

Ванси је прославио почетак свог пословања у Србији на Терминалу 1 београдског аеродрома, а свечаности су присуствовали премијерка Ана Брнабић, генерални директор „Ванси концесије” и председник компаније Ванси ерпортс Никола Нотбар и потпредседница владе и министри у влади Зорана Михајловић, Расим Љајић, Александар Антић, Зоран Ђорђевић, амбасадор Француске у Србији Фредерик Мондолони, градоначелник Београда Зоран Радојичић, заменик градоначелника Горан Весић...

На видео биму, на Терминалу 1, исписан је слоган - Осветли свој свет, и приказане авиолиније са авиорутама које иду од Београда широм света.

Представници Владе Србије, аеродрома „Никола Тесла” и француске корпорације Ванси су, након спроведеног тендера, потписали 22. марта уговор о концесији на 25 година за београдски аеродром.

Међународни тендер је спроведен од 10. фебруара 2017. кроз фазу претквалификација, фазу необавезујућих понуда и фазу обавезујућих понуда, а одлука је донета 5. јануара 2018. године.

Ванси је понудио да уложи у аеродром 1,46 милијарди евра, а у та улагања спадају једнократна накнада, минималне годишње концесионе накнаде и капитална улагања.

Ванси је најавио да има циљ да током концесије достигне број од 15 милиона путника годишње на београдском аеродрому.

Аеродром „Никола Тесла” ће бити централа Вансија у југоисточној Европи, са којег ће развијати свој међународни саобраћај, а нарочито интерконтиненталне летове.

О плановима за развој аеродрома говорио је, на Терминалу 1, генерални директор „Ванси концесије” и председник компаније Ванси ерпортс Нотбар.

Француска компанија је крајем децембра прошле године уплатила једнократну концесиону накнаду од 501 милион евра за аеродром „Никола Тесла” и тиме је омогућила преузимање управљања београдским аеродромом на 25 година.

Ванси је уплатио првих 501 милион евра и тај новац је, како је тада најављено, на име дивиденде распоређен у буџет Републике Србије у износу од 417 милиона евра, док је остатак од 84 милиона евра припао малим акционарима.

Годишња концесиона накада ће износити између 4,4 милиона евра до 15,1 милиона евра и уплаћиваће се у наредних 25 година у зависности од остварених реузлтата.

Ванси ерпортс се, такође, обавезао да ће уложити у развој инфраструктре укупно 732 милиона евра, а неке од најважнијих инвестиција: у првих пет година биће извршена санација и реконструкција главне полетно-слетне стазе, изградња уметнуте полетно-слетна стазе, изградња нових рулних стаза и реконструкција помоћних, као и изградња брзих излаза са писте, реконфигурација терминала и изградња нових објеката и унапређење система.

Обавеза Ванси је да у наредних 25 година број путника порасте годишње три пута односно са 5,3 милиона на 15 милиона, а број авиооперација да се дуплира са 59.000 на 120.000, колико се очекује.

Држава Србија остаје власник аеродрома „Никола Тесла”, тако да је Ванси само преузео управљање аеродромом на 25 година.

Концесиона накнада од 501 милион евра је уплаћена аеродрому „Никола Тесла 21. децембра преко Поштанске штедионице, а истог дана је у Влади Србије директорка Директората за цивилно ваздухопловство Србије Мирјана Чизмаров уручила директору предузећа Ванси ерпортс Србија доо Николасу Брусу сертификат аеродромског оператера.

Ванси се обавезао да неће отпуштати раднике и да у наредне три године неће повећавати таксе на аеродрому.

Министарство финансија је најавило да ће део уплаћеног новца бити искоришћен за враћање старих дугова које је оставила претходна власт, а део за велике инфраструктурне пројекте у будућности.

Средства за улагање у београдски аеродром ће обезбедити „Ванси ерпортс Србија д.о.о.„ као концесионар, а том великом инвестиционом програму допринеће и Европска банка за обнову и развој (ЕБРД), која је обезбедила кредит у износу до 72 милиона евра и синдицирани кредит од 110 милиона евра.

Ванси је један од пет највећих аеродромских оператера у Европи, који послује у 12 земаља света на 46 аеродрома.

У сарадњи са око 250 авиокомпанија Ванси је услужио 240 милиона путника у 2018. години.

Послује у Француској, Португалији, УК, Шведској, Камбоџи, Јапану, САД, Доминиканској Републици, Костарики, Чилеу, Бразилу и Србији.

Ванси, који има 14.500 запослених, развија, финансира, гради, и управља аеродромима користећи своје инвестиционе способности, међународну мрежу и знање како би оптимизовао управу и учинак аеродромске инфраструктуре, као и проширење објеката и градњу нових.

У 2018. годишњи приход за активности управљања је износио 3,6 милијарди евра, са консолидованим приходом од 1,6 милијарди евра.

Мрежа аеродрома компаније Ванси ерпортс је у четвртом кварталу 2018. године опслужила близу 48 милиона путника, што је пораст од 7,2 одсто у односу на исти период 2017. године.

Аеродром „Никола Тесла” ће бити централа Вансија у југоистоцној Европи, са којег ће развијати свој међународни саобраћај, а нарочито интерконтиненталне летове.

У Србији, промет на београдском аеродрому 'Никола Тесла”, који је компанија Ванси ерпортс преузела крајем децембра 2018. године на 25 година, порастао је у четвртом кварталу за два одсто на 1,2 милиона путника.

Током читаве године, саобраћај на београдском аеродрому порастао је за 5,4 одсто на 5,6 милиона путника.

Ројтерсовом тексту подсећају да је Ванси ерпортс 27. децембра прошле године потписао уговор о преузимању 50,01 одсто акција у лондонском аеродрому Гетвик, преноси Танјуг.


Коментари14
47010
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

realno
Željko, šta treba da se zatvorimo i ne dozvolimo ulazak kapitala u državu? Vansi je kompanija koja se bavi ovim poslom. Komunizam i državno upravljanje je dokazano da ne funkcioniše
za realno
Da li znate koliki je dug S.A.D.a i to sa 57 Nobelovaca iz oblasti ekonomije?
Препоручујем 9
Ego
Katastrofalno pogrešna odluka. Zašto osim nije dat prvo niški aerodrom? Centralni ja je lokacija i jug Srbije vapi za razvojem - ako se koncesionar obezbedjuju investicije. Surcinska lokacija je na obodu države. Ovo podseća na koncesiju nad borskom rudnikom zlata koje su karadjordjevići dali Francuzima krajem 19. Veka. I kojima je Srbija tek nakon WW2 došla u posed. Ovde imamo jedan aerodrom u relativno dobrom stanju kome je možda samo trebao malo bolji menadžment. Sada se spremamo na poskupljenja letova do BG. Eh da možda tek sada se ova vlast odluči da suzbije divlje taksiste i Jos neke sto prodaju bez računa kao da je neka loša diktatura u siromašnoj orovinciji Hondurasa.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Најбоље је било да им понудимо Лађевце или Поникве: да ми видимо како то иде... да "гледамо" једно 25 година, па ћемо после да одлучимо и то да буде по НАШИМ условима, јер су компаније као ВАНСИ познате као хуманитарне организације, које улажу у неразвијена подручја (ми би рекли "да бацају паре у бунар").
Препоручујем 3
Miro,Bastina-Ohio
Gospodine Mrdja, zao mi je sto ste negativno i pomalo zlobno odgovorili na moj komentar! Iako nisam iz Srbije pisem je velikim slovom , jer je nosim u srcu vise nego mnogi koji su samo slucajno njeni gradjani, a navijaju protiv reprezentacije Srbije u fudbalu i protiv Novaka koji su kultovi moje familije kao i cela Srbija sa svim njenim gradjanima, koima najiskrenije zelim prosperitet i boljitak u svakom pogledu!
Aleksandar Panda
Kako bi bilo lepo, kada bi postovana gospodja ministarka Brnabic objavila na internetu ugovor koji je sklopljen sa firmom Vensi o koncesuji za nas aerodrom , da se i mi plebejci svojim ocima uverimo u "genijalnost nase politicke elite", kojim je jedan objekat, koji je donosio prihod, predat u ruke ove francuske firme. Takodje, premijerka je prosle godina obecala da ce gradjani do kraja 2018.godine od koncesije Aerodroma "Nikola Tesla" dobiti još 12 evra po akciji (oko 1400 dinara). Do danas, koliko je meni poznato, nije bilo takvih uplata?? Koliko ce sada usluge na aerodromu poskupeti, jer koncesionar ima pravo na to, koliko ce time i avionske karte biti skuplje, nismo obavesteni. I na kraju mozda najvaznije pitanje, ko je odobrio ovu koncesuju, ko je potpisao ovaj posao,da li je narod Srbije pitan da li to zeli, koliko je novca u budzetu Srbije, na sta ce se taj novac trositi.
Miro,Bastina-Ohio
Strateska investicija za razvoj vazdusnog prometa i za obnovu i razvoj aerodroma "Nikola Tesla"!Moze doprineti vecem deviznom prilivu i najezdi stranih turista ,,kao i boljem poslovnom ambijentu za Beograd i Srbiju! Ohajo,13/2/2019 9;52
ilija alimpijevic
Ohio, najvaznija stvar je kome ide profit. Nebi bilo tako strasno da kao Hrvatska imamo desetak medjunarodnih aerodroma pa dali pod koncesiju dva, tri, da se u narednih 20,30,40 godina modernizuju. Dati jedan jedini , pri tome jedno od najprofitabilnijih preduzeca u Srbiji je nenormalan gest. I ne radi se samo o Aerodromu. Drzava rasprodaje sve sto je u njenom vlasnistvu. OK, i to je u redu, ALI postavlja se pitanje sta ce nam onda Drzava. Od ove drzave ce ostati samo poreska uprava. U vojsku i policiju, kao i u zdravstvo vise niko ne veruje.
Препоручујем 26
Milorad Mrdja
Kako lepo zboriš. Vrati se u srbiju pa pričaj o boljitku.
Препоручујем 22

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља