понедељак, 21.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:05

Ни возачи ни пешаци нису безбедни у Улици војводе Степе

Не раде семафори код раскрсница са улицама Капетана Завишића, Витановачком, Краља Владимира и Трише Кацлеровића. – На више места саобраћајни знаци поломљени или оборени
Аутор: Дејан Алексићчетвртак, 14.02.2019. у 21:30
Раскрсница у Трише Кацлеровића / Угао са Улицом капетана Завишића (Фо­то­гра­фи­је Д. Алек­сић)

Недавна жалба дела житеља Улице војводе Степе како дуже од месец и по дана не раде семафори на углу са Витановачком и како је угрожена безбедност учесника у саобраћају била је само иницијално негодовање на рачун сигнализације на овој саобраћајници. Убрзо су се огласили становници и других делова Војводе Степе. Они су указали да од угла са Тргом ослобођења па све до Саве Машковића, на више тачака, већ дуже постоје велики проблеми са саобраћајном сигнализацијом, пре свега са семафорима.

Да бисмо проверили каква је заиста ситуација, јуче смо обишли ову прометну престоничку саобраћајницу. Једночасовна шетња на потезу од Трошарине до Трга ослобођења показала је да су тврдње житеља овог дела града на месту и да они и те како имају разлога за бригу.

На четири прометне раскрснице у Војводе Степе семафори уопште не раде, како се од Вождовчана могло чути, и то већ дуже.

Један од првих таквих безбедносних проблема за пешаке, возаче четвороточкаша и возила јавног превоза уочава се недалеко од угла са Улицом капетана Завишића. На овој тачки, ни у једном смеру, не раде ни семафори за возаче ни за пешаке. Уместо црвеног, жутог и зеленог сигнала семафори су у мраку. Како возачи и пешаци не могу да се ослоне на сигнализацију, све зависи искључиво од искуства, обазривости, стрпљења возача и пажње пешака. На срећу, како се чини, већина њих и те како води рачуна. Возачи, када у близини зебре из даљине уоче пешаке, заустављају се док они не прођу. Мањи проблеми настају једино ако неки пешак у последњем тренутку потрчи преко зебре да би стигао на превоз, али тада брзи рефлекси возача долазе до изражаја.

Наредна тачка на којој и једни и други и те како морају да буду обазриви јесте врло прометни угао са Витановачком. На овом углу пажња свих учесника у саобраћају је нарочито важна јер, осим што семафори не раде, постоји и не тако прегледно скретање. Многи возачи који иду из правца Аутокоманде у овом делу Војводе Степе скрећу улево низбрдо, а из супротног смера узбрдо се на Војводе Степе укључују други власници четвороточкаша. А та узбрдица, односно низбрдица, није баш прегледна.

Нешто другачија ситуација, али само незнатно, јесте на углу Војводе Степе и Краља Владимира. На тој раскрсници не може се рећи да семафори не раде, али готово да је тако. Јер ту на сигнализацији усмереној ка возачима све време трепће жуто светло, док светла за пешаке уопште не раде. То у пракси значи да и овде све искључиво зависи од пажње и смирености свих учесника у саобраћају. Али, као и на другим раскрсницама, и овде има пешака и возача који су нестрпљиви и не дају предност другима.

Слична слика је нешто ниже, на раскрсници Војводе Степе и Трише Кацлеровића. И овај угао због неисправних семафора захтева велики опрез.

И један покварен семафор у некој прометној престоничкој улици може да доведе до саобраћајног циркуса и поремећаја, а када, као у овој улици, сигнализација не ваља на четири раскрснице, јасно је да је то позив надлежнима да што пре реагују и реше проблем. Али, иако је ово велики безбедносни проблем за све учеснике у саобраћају, до сада нико није реаговао на пријаве житеља Војводе Степе, који тврде да су минулих седмица више пута надлежне звали и пријављивали им неисправне семафоре.

Градске службе одговорне за саобраћај нису реаговале ни после два наша упита у вези са лошом сигнализацијом у Војводе Степе. А њихова што хитнија реакција је неопходна јер се у овој улици и њеној непосредној близини налазе многи вртићи, школе и високошколске установе, односно на њу је упућено неколико хиљада предшколаца, ђака и високошколаца.


Коментари7
316aa
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Марнена З. Брка
Све написасте, замолисте лепо надлежне, али не рекосте ко су ти надлежни. А тако су направили градски оци да се више не зна ко је надлежан за одржавање градских саобраћајница и саобраћајне сигнализације. Наиме, постоји Јавно комунално предузеће "Београд пут", али исто тако постоји и Јавно предузеће "Путеви Београда". Постоји и треће "Предузеће за путеве Београд", али то путарско предузеће више није јавно, односно јавно комунално, већ приватно (?). У сваком случају, надлежни градски секретаријат јесте Градски секретаријат за саобраћај.
Vlada
Postoji aplikacija Beokom gde mozete prijavljivati probleme. Ili preko Twittera.
Препоручујем 0
Zoran R.
Tako je to kada političari nadglasaju struku, pa mesec dana pred početak rekonstrukcije odluče da tramvaji idu sredinom ulice, a nemaju petlju da sruše gomilu nelegalno izgrađenih objekata duž trase ulice. Tako nam i treba.
Zoran
Uopšte je za mene ulica Vojvode Stepe gore saobraćajno rešena danas nego juče. Neko je potrošio ogromne pare za tu ulicu a napravio još više problema nego što je bilo. Samo je bolje za gradski saobraćaj a za nas vozače često zna da bude jako problematičan. Ja je kada idem svojim autom izbegavam i koristim paralelne ulice levo ili desno pa se uključujem popreko da uđem u nju blizu destinacije koju tražim. Mislim da će koliko sutra morati da postane jednosmerna jer nema gde da se širi i da onda zadovolji kriterijume za protok tolikog broja vozila koliko treba da prolazi tom ulicom.
Видоје
Све је тачно што Зоран пише. Боље је само за трамваје, возачима аутомобила је горе, а пешацима најгоре. Од пет узастопних улица које се од Аутокоманде до Вождовачке цркве одвајају лево, пре реконструкције било је дозвољено скретање у сваку другу; данас – ни у једну! На неким местима „тротоаром” се зове нешто што је широко 70-80цм, где не може да прође родитељ са бебом у колицима, а камоли да се људи мимоиђу. На те и многе друге примедбе, на свечаном отварању тадашњи градоначелник је нашао за сходно само да каже да је реч о "штетном уговору, наслеђеном од ранијих градских власти". Да сам новинар, питао бих надлежне да ли је извршен технички пријем улице, а ако није (а, као, не знамо да није), зашто није и кад ће.
Препоручујем 37
Čovek koji živi u Vitanovačkoj
Semafor na uglu Vitanovačke i Vojvode Stepe se često kvari, a retko popravlja.
matematika
Pa ne moze da se kvari cesce nego sto se popravlja. To je matematicki nemoguce.
Препоручујем 7

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља