четвртак, 24.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:43

Нове смене у ГСП-у због крађе аутобуса

После извршног директора за аутобуски саобраћај, дужности разрешени и пројект менаџер и директор одржавања у погону „Нови Београд”
Аутор: Дејан Алексићсреда, 20.02.2019. у 13:55
Погон „Карабурма” ГСП-а (Фотографије Д. Жарковић)

Крађа возила из погона „Карабурма” и пожар у погону „Нови Београд” проузроковали су нове смене у ГСП „Београд”. После прекјучерашњег разрешења дужности извршног директора за аутобуски саобраћај Срдана Коматине, јуче су смењени пројект менаџер за аутобуски саобраћај и директор одржавања у погону „Нови Београд”.

Вест о новим сменама поново је обзнанио заменик градоначелника Горан Весић, а не највећи београдски превозник чији надлежни већ месецима готово да не одговарају на новинарска питања.

Како је јуче Весић истакао, смене у ГСП-у биле су неопходне да би се увео ред јер „они који раде у јавним предузећима морају да знају да је њихова обавеза да се понашају одговорно према стварима”.

– То су у овом случају аутобуси који су власништво свих грађана – истакао је Весић за Танјуг, али није детаљније указао шта је тачно „грех” сваког од разрешених.

На места јуче смењених руководилаца распоређени су заменик директора погона „Нови Београд” и заменик директора погона „Земун”, али нико од њих именом није наведен.

Последња дешавања у погонима и на возилима ГСП-а, као и последњи кораци надлежних, нису изузетак већ нешто што се годинама дешава. И раније се догађало да непознате особе упадају у аутобусе и да их оштећују. Они „одважнији” су чак истакали и гориво.

После тих већих инцидената, о којима је јавност углавном сазнавала после објава и саопштења мањих синдиката ГСП-а, најчешће су смењивани шефови погона и друге одговорне особе. То потврђује и последња крађа аутобуса из погона „Карабурма” када је возило опет неприметно извезено, украдено је гориво, а аутобус остављен неколико улица даље.

После свега – смењен је Коматина. У току јучерашњег дана појавила се незванична информација да је он сам поднео оставку. У коментарима на вест о његовој смени на нашем сајту су се појавиле и тврдње да је кажњен један од најбољих људи у ГСП-у и „један од ретких, паметних који није пристајао на дилове”.

У међувремену, како се може закључити, на његово место именован је Дејан Станковић, дипломирани машински инжењер.

Али, о чему год да је реч, о смени или оставци, то свакако неће дугорочно решити проблем крађа и оштећења имовине ГСП-а и њиховог лошег обезбеђења. Потребан је ефикаснији лек за овај проблем јер сами радници у погонима и на окретницама очигледно не могу да се изборе са крадљивцима.

Погон „Карабурма” на мети и 2015.

Неколико аутомобила на траси украденог аутобуса оштећено је и у пролеће 2015, али тада код погона „Карабурма”. Возило јавног превоза које је било паркирано испред гараже у раним јутарњим сатима извезено је на улицу.

Возач се аутобусом удаљио успут оштетивши неколико паркираних возила, а из аутобуса је потом источио 300 литара нафте. Када је завршио авантуру, паркирао га је и оставио у једној од споредних улица.

Тада су се надлежни правдали да због мањка простора у погону нека возила морају да се остављају испред, на улици, али да их ноћу надзиру и обилазе радници. Како су упућени у овај случај незванично указивали, у крађи је лопов морао да има помоћ неког од радника ГСП-а, али и да постоји велики проблем са мањком обезбеђења.

Непозната жена неприметно ушетала у погон

У послеподневним сатима једне мартовске недеље 2016. године непозната жена неприметно је ушетала у гаражу, иако је објекат чувало обезбеђење. И не само да је успела да прошета погоном, већ је убрзо ушла у паркирани аутобус, села на место возача и притискала команде на инструменталној табли. Успела је да покрене аутобус којим је ударила у други паркирани.

И то се десило у погону „Карабурма”, после чега су смењени појединци из ГСП-а и појачана ноћна дежурства. У истом погону, десетак дана пре тога, испуштан је ваздух из гума на више аутобуса. Тада се сумњало да је реч о саботажи групе радника.

Крало се и у вечерњим сатима

Пијани суграђанин решио је да провоза аутобус ГСП-а у мају 2017. У вечерњим сатима на Богословији Н. Г. је украо зглобни аутобус на линији 105 паркиран на окретници. Док је возач био у тоалету, он је покренуо возило и преко Панчевачког моста кренуо ка Панчеву.

На свом путу најпре је у Крњачи озледио жену, а код ПКБ-ове школе и бициклисту. Лудорије пијаног Београђанина зауставила је тек патрола полиције.

Журило им се до Омладинског стадиона

У раним јутарњим сатима у октобру 2006. групи младића који су пролазили центром града журило се до Омладинског стадиона. Да би брже стигли, они су, како су тада овај догађај описивали медији, упали у аутобус 71 када је возач на почетку смене отишао се пријави отправнику.

Младићи су некако успели да покрену возило и одвезу се до стадиона.

Ђурђевданска вожња на Бановом брду

Мета уочи прославе Ђурђевдана 2013. био је и аутобус на окретници на Бановом брду. У зору, суграђанин Р. Р. је у Пожешкој украо возило на линији 512. Он је искористио непажњу возача, утрчао у аутобус, сео за волан и почео да вози. Стигао је до Змајевачке улице, али ту је изгубио контролу и закуцао се у неколико паркираних возила.

 


Коментари4
987d3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Zoran R.
Para ima, samo se troše na fontane, novogodišnju rasvetu, popločavanje besmislenih pešačkih zona, gradnju monumentalnih spomenika, premeštanje železničke i autobuske stanice, hiljadito asfaltiranje istih ulica i da ne nabrajam dalje. Krade se na sve strane, pa što ne bi i iz GSP-a? Sreća je da uskoro neće imati ko da vozi, pa će građani biti bezbedniji...
Зоран Матејић
Проблем може врло лако да се реши: поставити Горана Весића на место извршног директора за аутобуски саобраћај.
Jovana
Mada su prinosili zrtve, Maje su nestale sa lica zemlje. I Inke isto tako. Ovde ocigledno fale pare: za obezbedjenje, za nove delove ili jos bolje nove autobuse i ko zna sta jos, npr za ciscenje i pranje i sad u vreme gripa i dezinfekciju . Ali, ajde da zauzmemo stav kao svestenici sa slika Azteckih kultura pa da prinosimo zrtve: jednog pa drugog ili treceg. Sta ce oni koji dodju na njihovo mesto da urade, da iz svog dzepa placaju sta niko nema da placa. ??? Ili ce mozda da salju na goli otok ko od radnika nema da plati sta treba da se uradi ? Treba biti posten pa reci, "to nam je jer smo bedni i nemamo da platimo sta treba da se nebi ovakve stvari desavale". I da priznamo da nismo kao Nemacka gde sve funkcionise , jer svi placaju porez i ima od cega javna preduzeca da se odrzavaju. Kredit ? Neverujem da bi nas to pokrilo , koliko smo u besparici za bilo sta. Bolje da smo dali pare za sredjivanje autobusa nego za novogodisnju rasvetu. Ili je mozda bolje ovako, par smena i loknulo ?
Faktor +
Ne kazu zabe da je Srbija stabilizirajuci faktor na Balkanu.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља