четвртак, 24.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:43

Пукотине на асфалту на тек изграђеном делу Коридора 10

Аутор: М. А.среда, 20.02.2019. у 14:56
Деоница ауто-пута Ниш–Пирот (Фото А. Васиљевић)

На источном краку Коридора 10, између Просека и Банцарева, у јуну прошле године појавиле су се пукотине на асфалту и грчка „Терна”, која гради ауто-пут, почела је 5. фебруара да поправља тих 150 метара ауто-пута, саопштили су јуче „Коридори Србије”. Они напомињу да то неће утицати на предвиђено пуштање у саобраћај целе деонице. За ово је јавност сазнала из „Јужних вести”, које су дан раније објавиле да између железничког и моста на Нишави, недалеко од уласка на источни крак Коридора 10 код Просека, закрпе вијугају преко попуцалог асфалта. Скинуте су и заштитне ограде.

Овај део пута званично је завршен још 2016. године, али њиме не пролазе возила јер нису завршени планирани тунели.

У „Коридорима Србије” кажу да пуштање у саобраћај деонице источног крака Коридора 10, Просек – Црвена Река, очекују чим буду потпуно завршени радови на електро-машинском опремању тунела „Банцарево” и изградњи деонице Банцарево – Црвена Река.

 – Наведено отклањање недостатака неће утицати на пуштање те деонице у саобраћај, то јест радови ће бити благовремено завршени – навели су „Коридори”.

Деоница између Просека и Банцарева изграђена је 2016. године, а пукотине, између мостова, појавиле су се у јуну 2018. године.

Одмах по уочавању настанка пукотина, „Коридори Србије” и надзорни орган, компанија „Ептиса”, 20. јуна 2018. године наложили су извођачу радова, грчкој компанији „Терна”, да предузме неопходне мера праћења настанка нових пукотина.

Извођач је, после опсежних истражних радова, које је спровео у његово име Институт за путеве а. д. Београд, 30. новембра 2018. године послао три предлога за санацију.

После анализе свих предлога, 27. децембра 2018. године, надзорни орган и „Коридори Србије” дали су инструкцију да се замени целокупни насип и ураде поново сви слојеви коловозне конструкције, када то дозволе временски услови.

„Коридори Србије” наводе да желе да обавесте јавност да су поменути недостаци уочени у току гарантног периода и да извођач има обавезу да их отклони о свом трошку, што му је уговорна обавеза и за шта постоје банкарске гаранције за добро извршење посла.

„Коридори Србије” међутим не наводе како је могуће да асфалт попуца на путу који није коришћен и завршен је пре три године. Ово није први пут. И на деоници ауто-пута Уб–Лајковац на Коридору 11 који је саграђен 2014. године због пукотина на асфалту, ауто-пут се гради готово из почетка. Због тога касни и отварање већ завршених деоница између Уба и Љига.


Коментари28
90810
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

kojadinka
Ovi sto su radili zadnjih 20 godina tako dobro da nije ni cudo da ni iskusnija operativa ne bi mogla savladati ,, brljotine ,, pa nije ni cudo sto se ovo desava.Treba videti koliko se upropastilo za zadnjih 20 godina.Ministri su ,, kraduckali ,, asfaltirali do svalerki...
Aleksandar Mihailović
U svakom resoru koji vode nekompetentni, ali zato demagozi i politikanti za medalju, dolazi do ovakvih i još većih problema, a onda se država spasava od bankrota terorom nad penzionerima, krotkim "jagnjićima" naučenim da slušaju bajke o "zlatnom dobu" u kome umesto zlatnih zuba dobijaju klimave proteze.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Ми не само да смо се на Бога камењем гађали, него смо сваки пут и погодили! ОВО нема нигде!!!!
električar
Cena koja je ugovorena ne može uvek da "izdrži" plaćanje obećanih provizija, pa onda mora da se uštedi na kvalitetu. Zato se često dešava da za radove nije "odredjen" nadzorni organ, pa se nadzor ne vrši, a i ako se vrši, verovatno ovakav "kvalitet" mora da se prećuti, u nadi da neće " baš brzo" da se primeti ... Ali, eto, primeti se ... Sve će to, medjutim, narod da plaća u narednim decenijama, uskraćujući deci i sebi hranu, lekove, odeću, obuću, standard uopšte ... Ipak, "investicije u infrastrukturu" su nekime vrlo interesantne, privlačne i kopaju i nogama i rukama da u njima učestvuju.
Slobodan
Ali naši su vršili nadzor, tj. Nisu vršili, jer su korumpirani. Postoje propisi, koji ako se poštuju, nema ovakvih problema.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља