субота, 19.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 11:13

Пет прича о славнима

У програму документарних филмова на Фесту ће бити приказане биографије певачице Витни Хјустон, глумаца Бастера Китона и Роберта Мичама, сниматеља Робија Милера, као и Иана Шрејгера, оснивача чувеног Клуба 57
Аутор: А. М.четвртак, 21.02.2019. у 16:00
Роберт Мичам (Фотографије Цебеф/ФЕСТ 47)

На овогодишњем 47. ФЕСТ-у београдска публика имаће прилику да у оквиру програма посвећеног документарним филмовима види пет биографских прича о животима познатих које се највероватније неће наћи у биоскопима.

На ДокуФесту ће ексклузивно бити приказано ново остварење Питера Богдановича о једној од највећих звезда немог филма Бастеру Китону. „Величанствени Бастер” даје сјајан увид у живот и дело комичара „који се никад није насмејао”. Богданович, кроз интервјуе са ауторима попут комичара Била Хејдера и Џонија Ноксвила, до редитеља Квентина Тарантина и Вернера Херцога, пружа сведочанство о утицају који је глумац „каменог лица” имао на историју филма.

Дело сниматељке Клер Пајман „Роби Милер: Живот у светлости” незаобилазно је за професионалце из света филма, посебно оне који се баве камером и фотографијом, али прича о чувеном директору фотографије, заслужном за неке од култних филмова Џима Џармуша, Вима Вендерса и Ларса фон Трира, привући ће свакако и ширу публику. У част свог пријатеља Милера, Џим Џармуш је сачинио музику за овај филм у сарадњи са Картером Логаном.

Бастер Китон

Славни фотограф Брус Вебер овековечио је живот омиљеног холивудског антихероја у филму „Роберт Мичам: Фине девојке не остају на доручку”. Мичамов видео-портрет почео је да прави још средином деведесетих, али кад је глумац умро прекинуо је рад и материјал је пао у заборав. Двадесет година касније Вебер коначно приказује последње снимке легендарног „лошег момка” које комбинује са интервјуима његових пријатеља и колега (Џони Деп, Бенисио дел Торо и други). Мичам, који је тврдио да је глума „лак посао”, био је секс симбол вестерна и филм-ноара, у слободно време писао је поезију, али и улетао у авантуре због којих су колеге тврдиле да ипак „најбоље улоге остварује на журкама”.

У филму „Витни” редитељ Кевин Мекдоналд приказује интиман, бескомпромисан портрет чувене певачице и њене породице, открива нове детаље њеног трагичног живота. Витни Хјустон је освојила више рекорда него било која жена у свету музике и глумила је у неколико филмова пре него што је њен фантастични таленат пао у сенку скандала, дроге и преране смрти у 48. години.

Њујоршки клуб „Студио 54” обележио је једну епоху и био најексклузивније окупљалиште звезда тог периода, о овом простору се испредају легенде, али ретки су они који су имали привилегију да присуствују журкама које су се одржавале на врхунцу славе клуба, од 1977. до 1980. У истоименом документарцу Мета Тирнауера нема звезда ни диско музике, већ се редитељ фокусирао на лик Иана Шрејгера, оснивача клуба, који први пут јавно говори о својим искуствима. Поред ексклузивних интервјуа са Шрејгером, ту је и никад до сада виђен материјал из клуба који су снимили студенти за свој (неостварени) пројекат.


Коментари0
c6a38
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља