недеља, 24.03.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 10:04

Дао оставку пошто му је истекао мандат

Мирослав Стојчић поднео оставку на место директора „Железнице Србије а.д.” једног од четири железничка предузећа, које је иначе предвиђено за гашење
Аутор: Маријана Авакумовићчетвртак, 21.02.2019. у 20:00
Мирослав Стојчић (Фото Железнице Србије)

Мирослав Стојичић, директор предузећа „Железнице Србије а.д.”, једног од четири железничка предузећа, поднео је оставку. Мада је његов мандат истекао 17. јануара ове године. Оно по чему ће свакако остати упамћен јесте да је први директор који је у овом јавном предузећу изабран на конкурсу. За време његовог мандата „Железнице Србије” су реструктуриране и у јулу 2015. подељене на четири акционарска друштва, за превоз путника, робе, инфраструктуру, а Стојчићу је запало да води четврто – „Железнице Србије а.д”. У ово предузеће су пребачена сва дуговања и имовина некадашњег предузећа и предвиђено је да у неком тренутку буде угашено.

У допису којим обавештава владу и ресорно министарство да подноси оставку он подсећа да је на дужност генералног директора ступио пре четири године и наводи да је његов мандат „био и остао условљен проблемима који онемогућавају даљу реализацију процеса реструктурисања железничког сектора, бар из позиције бројним чиниоцима суженог деловања моје службе”. Потом је побројао све проблеме са којима се суочава и навео да они имају консеквенце и на његов приватни живот.

Као разлоге за подношење оставке, у допису у који је „Политика” имала увид Стојчић наводи неусаглашеност Статута „Железнице Србије а.д.” са Законом о јавним предузећима. Затим, забелешке извршитеља и немогућност располагања имовином „Железнице Србије а.д.” која је одлуком владе уписана као својина „Железнице”. Разлог је и блокада жиро рачуна у износу од 767.700. 313. 92 динара. Потом изузетно високих и перманентно растућих судских спорова којих, како наводи, има око осам хиљада, а највише по основу сменског рада и топлог оброка. Он се жали и на непостојање комплетне законске регулативе потребне за решавање стамбене проблематике корисника стамбеног фонда „Железница Србије а.д”.

Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре јуче није коментарисало ову оставку. Али подсећају да се предузеће „Железнице Србије а.д.” не бави управљањем железничким пројектима и инфраструктуром на железници већ наслеђеним дуговима српских железница и имовином.

Такође кажу да су ти процеси при крају и да се испуњавају услови за гашење тог предузећа.

Пошто су нова три друштва „Инфраструктура”, „Карго” и „Предузеће за превоз путника” морала да стартују без терета из  прошлости „Железнице Србије а.д.” преузеле су дугове, вишак имовине и запослених (све оне службе које нису у функцији основне делатности три нова предузећа). У то предузеће су пребачени сви дугови према међународним финансијским  институцијама, иностраним железничким компанијама и текућа дуговања, што је износило око 1,5 милијарди евра.


Коментари3
891d5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Леже Разнич
Недостаје само један детаљ. Колике дугове су направила три новоформирана акционарска друштва, а заправо државна предузећа, од јула 2015. године (откада су стартовала без терета из прошлости) до данас? Каква је логика распарчавања једне целине, као што је државна железица, на три одвојена државна предузећа, и то за превоз путника, зе превоз робе и за пруге и припадајућу инфраструктуру? Ако је било планирано да се отпишу дугови железници (што се радило и у прошлости, и то не само у Србији, него у многим државама широм света), чему су служиле и служе ове привредно-регистарске акробације, осим можда ухлебљењу партијских кадрова као новопостављених руководилаца (директора, заменика, помоћника, итд)? Шта се заиста овим постигло?
Dule K
Ovo je klasična "zamena teza" ministarke Zorane Mihajlović kako bi dezavuisala građane Srbije. Stojičić Miroslav direktor Železnice Srbije nema nikakve veze sa dešavanjima oko prevrnutih cisterni i stradanja građana na putnim prelazima jer novoosnovana firma 2015 god. *Infrastruktura železnice Srbije* preuzela da gazduje prugama i vrsi organizaciju saobraćaja vozova, a direktor koji je odgovoran za sve to je Miroljub Jevtić. On je trebao da podnese ostavku.
geras
zašto se čeka "neki trenutak" da preduzeće , koje to nije, i dalje uvećava i onako ogromne gubitke ? zašto direktor nije podneo ostavku na početku mandata , nego sada, pretpostavljam da je nepravilnosti uočio već posle nekoliko dana , ili meseci, svejedno, ali je ipak ostao četiri godine . pretpostavljam i da je sve vreme mandata primao direktosku platu .

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља