уторак, 23.07.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:56

Усаглашена траса аутопута Сарајево–Београд

Председништво БиХ постигло договор о цести око чије су се руте Бањалука и Сарајево раније спорили, блокирајући пројекат у који је спремна да уложи Турска
уторак, 26.02.2019. у 13:20
Панорама коридора 5Ц (Фото „Аутоцесте Федерације БиХ”)

Од нашег дописника

Источно Сарајево – „Државе морају да праве ауто-путеве, јер великим путевима људи долазе, а малим путевима одлазе. Морамо да правимо ауто-путеве”, изјавио је у Источном Сарајеву председавајући Председништва БиХ Милорад Додик након завршеног састанка са надлежним министрима у БиХ, на коме је усаглашена траса целине ауто-пута и брзе цесте Сарајево–Београд.

Након што у наредних неколико дана буде уцртана у карту БиХ и, као заједнички предлог, прихваћена од трочланог Председништва БиХ, нацрт те трасе ће на даље одлучивање бити упућен Турској, која је спремна да финансира један такав пројекат.

„Могу да кажем да смо, захваљујући напорима свих, усагласили да траса иде од Раче, преко Бијељине, Брчког, од Лончара према Тузли и спушта се према Сарајеву, иде преко Пала, Рогатице, Вишеграда и ту се прави конекција за Горажде. То би, дакле, била јединствена траса коју ћемо предложити турској страни”, навео је Додик у обраћању новинарима.

Напоменуо је како ће се све то „уклопити у оно што се већ ради у Републици Српској”, те како је реч о великом инвестиционом подухвату – „прелиминарно се говори о три милијарде евра”.

Оно што је сада важно, нагласио је Додик, јесте то да БиХ има усаглашену трасу коју ће предложити званичној Анкари. Део трасе од Вишеграда до Сарајева градиће се у профилу брзе цесте, док онај део у Федерацији БиХ остаје на вољу властима тог ентитета.

„Уколико траса од Градишке преко Добоја даље према Сарајеву, Вишеграду, Нишу и Србији буде стављена у функцију ауто-пута, пут од Љубљане до Солуна би био краћи за 200 километара. И то је та развојна шанса”, оценио је Додик.

Он је подсетио на то да Србија већ има аранжман са Турском и да у јуну креће са изградњом трасе од Раче према Кузмину.

„Ми правимо први почетни корак и идемо даље. Република Српска преузима обавезе за финансирање, уколико то делом буду и кредити, и спремна је да на свом простору води послове изградње тог ауто-пута”, каже Додик.

У изјави за медије, Неђо Трнинић, министар саобраћаја и веза Републике Српске, рекао је, између осталог, да постоји велики интерес да се Српска, па према томе и БиХ, ауто-путем повеже са Београдом. Сувишно је, како је рекао, и дискутовати о томе колику ће економску корист имати привреда од тог повезивања.

Исходом састанка у седишту Републике Српске у Источном Сарајеву, одржаном на иницијативу председавајућег Председништва БиХ, задовољан је и градоначелник Брчко дистрикта Синиша Милић.

„Овај састанак показује да се и о неким наизглед тешким питањима може доћи до компромиса и квалитетног договора када се прихвате позиције свих учесника у разговорима, у овом случају позиције оба ентитета”, рекао је Милић новинарима уз наглашавање тога да ће дистрикт увек подржати сваку врсту договора као што је овај.

Осим Трнинића и Милића, у разговорима о понуди Турске за изградњу мреже ауто-путева у БиХ, учествовали су и ресорни министри из Федерације БиХ и Савета министара БиХ у техничком мандату.


Коментари16
4bdcd
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ivo Mušić
@Radislav, biti će korisna kada se spoji Mađarska sa morem preko Doboja, Sarajeva, Mostara.
Trifun
Za par godina,kada se izgrade planirani autoputevi u Srbiji/Republici Srpskoj/BiH,Hrvatska sa svojim,inace nerentabilnim autoputem,postaje slepo crevo..Posto tvrdite da Hrvatska nije Balkan,to ce i bukvalno doziveti-izolaciju od Balkana..
Препоручујем 4
Trifun
Srbi,sa obe strane,Drine treba sto vise da se povezuju:ekonomski,kulturno,sportski..,a kad se stvore povoljni medjunarodni uslovi i da se politicki ujedine u jednu drzavu..Puna podrska planiranom autoputu,koji ce doprineti tome..
Ujka Vas@
Jel ima trase i u Srbiji? Ili će biti još jedan krak kodidora XIII?
тетак
овако како је пројектовани, Република Српска би требала да направи деоницу од Вукосавља (ту се близу у Свилају завршава пут Vc) и Лончара да би имала аутопут трасу Бања Лука - Београд комплетирану а то је 50-60 километара што уније мало када се узме у обзир колико је то код нас скупо! само за страћаре уз пут плаћани су стотине хиљада марака...
Ivo Mušić
Financijski neisplativo, pogledajte kartu malo.
радисав
Јесте, али за Хрватску и Славонију! Не треба да гледам карту, знам напамет.
Препоручујем 15

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља