петак, 22.01.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 27.02.2019. у 08:41

Послодавци да докажу да је новац искоришћен за превоз

(Фото Р. Крстинић)

Заменик градоначелника Београда Горан Весић изјавио је да ће убудуће послодавци који исплаћују запосленима накнаду за јавни превоз „на руке”, уместо да купују месечне карте, морати до докажу да је сваки динар исплаћен тако потрошен за превоз, преноси Танјуг.

„Држава је Законом о раду дала обавезу послодавцима да запосленима исплаћују накнаду за превоз уколико не организују сопствени превоз. На овај износ се не плаћају порези, ни доприноси и зато може да се користи само за превоз. Неки послодавци злоупотребљавају ову законску могућност, па ову накнаду укључују у плату чиме варају државу јер не плаћају доприносе, а варају и запослене којима одузимају право на превоз”, рекао је Весић за Танјуг.

Зато ће, истакао је, убудуће послодавац бити обавезан да за сваки динар који исплати запосленом на име превоза докаже да је новац заиста искоришћен за превоз.

Весић је рекао да је, на захтев града Београда, Министарство финансија 1. фебруара донело мишљење којим указује да, уколико послодавац нема веродостојне исправе на основу којих доказује да је на адекватан начин надокнадио трошак запосленог за долазак и одлазак са рада (нпр. рачун за куповину месечне претплатне карте, дневне карте или карте за једну вожњу у јавном превозу, рачун за гориво у случају коришћења сопственог возила…), ти трошкови му се не могу признати као расход.

У случају да се накнаде за долазак и одлазак са рада не документују веродостојном рачуноводственом исправом, исплате запосленима на име накнаде трошкова за долазак и одлазак са рада сматрају се недокументованим трошковима, што је у смислу члана 7а тачка 1 Закона о порезу на добит правних лица. Мишљење је објављено у Привредном саветнику број 5 из фебруара ове године, навео је он.

Весић је рекао да је током 2018. године број запослених на територији града Београда износио 717.998 лица просечно месечно, док је од наведеног броја само 114.429 запослених просечно месечно куповало претплатне карте, иако према истраживањима јавни линијски превоз користи око 47,9 одсто корисника.

То значи да око 250.000 запослених лица користи јавни превоз, а да не плаћа карту, услед чега град Београд губи минимално 750 милиона динара месечно, или скоро девет милијарди динара на годишњем нивоу, појаснио је Весић.

„Уколико би се број продатих претплатних карата повећао само за 100.000, то би значило да би од новонаплаћеног прихода сваке године могло да се купи око 180 нових аутобуса, што би значило да би се за 4-5 година могао обновити цео возни парк ЈКП ГСП 'Београд'“, закључио је Весић.

Коментари13
11e8a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Igor G.
Zakon o radu: 5. Naknada troškova: Član 118 Zaposleni ima pravo na naknadu troškova u skladu sa opštim aktom i ugovorom o radu, i to: 1) za dolazak i odlazak sa rada, u visini cene prevozne karte u javnom saobraćaju, ako poslodavac nije obezbedio sopstveni prevoz. Nigde ne piše Bus-Plus. Caka je u tome da će se novcem otetim od građana kupiti autobusi i to predstaviti kao ogroman uspeh ove vlasti. Biće to neka vrst nezakonitog samodoprinosa.
MilleR
U Beogradu je u jednom trenutku posle 2. sv. rata propušteno da se izgradi metro. Koliko sam video za ovo svoje vreme koliko živim u Beogradu, sistemski je sabotirana svaka inicijativa za izgradnjom metroa posle toga. Ja lično pretpostavljam - zbog toga što se forsirala vozačka škola GSP-a i taj tip prevoza. Mislilo se na kratkoročni interes. Sada GSP u smislu prevoza nema šta da ponudi Beogradu. Autobus kao vid prevoza u dvomilionskom gradu je odavno prevaziđen i mora ozbiljno da se reformiše. GSP je jedan partijski mastodont koji neprestano ucenjuje građane Beograda.
Jovan
Ako radnik prima platu 25000 ili 30000 dinara i plaća meseču kartu za prevoz 3275 dinara, a penzioner sa istim primanjima (a znamo da ima i onih koji primaju mnogo više) plaća 408 dinara godišnju kartu za prevoz, pa gde je tu logika i socijalna pravda.
mirka
Да ли је у ових 47,9 одсто корисника ГСП превоза урачунато и неколико стотина хиљада пензионера? Познато је да су пензионери најмасовнији корисници градског превоза. Ако ја имам свој аутомобил којим одлазим на посао, не значи да МОРАМ да користим новац који добиијам од послодавца за куповину БУС ПЛУС. Да је превоз квалитетнији и редовнији, сви би плаћали карту и возили се градским превозом. Нека се господин Весић бави пословима којима ће живот грађана бити квалитетнији, а не да брине да напуни празну касу ГСП-а.
Miško
Ja svakog meseca zviznem 6000 za gorivo do posla. Lastom bih morao bar sat vremena ranije da krenem i vratim se. I to delim s kolegama gorivo, inače bi me koštalo bar 12000. E sad, ako mu dam račun za gorivo od 12000, kako to da rešimo? Da ne spominjem 34000 za registraciju koja je svake godine umesto manja sve veća. O ceni dizela da i ne pričam. 23 din skuplji od benzina. Jedini u svetu sa tom razlikom, što znači da plaćamo reket na dizel

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља