среда, 17.07.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:53

Србија жели брз и ефикасан саобраћај, а не рампе и застоје

Предвиђеним планом убудуће неће више постојати чеоне рампе код Ниша и Дољевца, јер су анализе показале да додатно и беспотребно успоравају саобраћај
Аутор: Тома Тодоровићуторак, 05.03.2019. у 23:00
У летњој сезони гужве на наплатним рампама су уобичајене (Фото Танјуг)

Ниш – Изградњом најсавременијих ауто-путева на Коридору 10 од Београда преко Ниша ка југу до српско-македонске границе, односно према истоку, на правцу Београд – Ниш – српско-бугарска граница, Србија се сврстала међу најразвијеније државе овог дела Европе када је реч о друмским саобраћајницама. Ова два ауто-пута – Е-75 до Прешева и даље према Северној Македонији и Грчкој, и Е-80 до Димитровграда и даље ка Бугарској, Турској и Блиском истоку на Паневропском коридору кроз нашу земљу – треба да буду најкраћа, а после модернизације, која је управо у току, и најбезбеднија, најкомфорнија и најбржа за одвијање путничког, аутобуског и теретног саобраћаја у овом делу Старог континента. Најмодерније друмске саобраћајнице кроз нашу земљу допринеће свеукупном привредном опоравку и развоју Србије, а милионима туриста и транзитних путника, и посебно изузетно фреквентном аутобуском и теретном саобраћају на Балкану, омогућити најкраће и много ефикасније путовање него до сада.

– У овој години, када ће бити завршени ауто-путеви на јужном и источном краку Коридора 10, а највише због бројних застоја у јеку главне туристичке сезоне, Јавно предузеће „Путеви Србије” планира значајно да убрза саобраћај кроз нашу земљу – каже генерални директор Зоран Дробњак. – Нови начин и потпуно другачија организација наплате путарине у односу на досадашњу, која је знатно успоравала саобраћај и доводила до дугих застоја, неће више одвраћати транзитни саобраћај кроз нашу земљу – каже Дробњак, јер су, то је чињеница, ранијих година многи на путу од истока ка западу, односно са запада ка истоку Европе често бирали путеве кроз Румунију и Бугарску.

– Наша држава стриктно се придржава европских планова и настојања за најефикасније одвијање саобраћаја и из тог разлога, убудуће и новим планом који почињемо да реализујемо, предвиђено је постојање само две чеоне рампе на Паневропском коридору кроз Србију за оне који путују ка југу европског континента – код Београда и код Прешева, и само две према истоку код Београда и код Димитровграда. Сви који путничким возилима, аутобусима и шлеперима буду путовали за Северну Македонију и Грчку заустављаће се код нашег главног града и Прешева, а они које пут води према Бугарској, Турској и Блиском истоку мораће да застану само код Београда и Димитровграда. Дуж оба путна правца биће постављене бочне наплатне станице путарине за путнике који улазе на саобраћајнице или излазе са ауто-пута – рекао је јуче за „Политику” Зоран Дробњак.

– Предвиђеним планом убудуће неће више постојати чеоне рампе код Ниша и Дољевца – истиче Миленко Цаковић, извршни директор наплате путарине у ЈП „Путеви Србије”, јер су све анализе показале да су додатно и беспотребно успоравале саобраћај. Из тог разлога у овом предузећу као веома чудну оцењују и карактеришу изненадну иницијативу народног посланика из Сврљига и председника Српске сељачке странке Милије Милетића, који је, кад је реч о регулацији саобраћаја и наплате путарине код Ниша, предложио нешто сасвим друго. Милетићева замисао је, због наводних погодности које би требало да имају корисници ауто-пута који долазе у Ниш из Сврљига, Књажевца, Зајечара и других градова у Тимочкој крајини, да се садашњи режим саобраћаја и наплате путарине око Ниша уопште не мења.

Овај народни посланик каже да ће грађани Сврљига и целе Тимочке крајине, који ће се на „Малчанској петљи” код Ниша укључивати преко будуће бочне наплатне станице на ауто-пут, бити оштећени и економски и друштвено. Милетић у допису медијима, у којем истиче да има велику подршку грађана Сврљига и Ниша, тражи да саобраћај око Ниша остане слободан, али и да се на источном и јужном краку Коридора 10 у околини Ниша путарина не наплаћује и ауто-пут користи потпуно бесплатно. Његов предлог, без обзира на то што постоје паралелне и алтернативне саобраћајнице за улаз у Ниш из свих, па и правца Тимочке крајине, не значи ништа друго него да се иза „Малчанске петље” гради још једна чеона рампа на источном краку у правцу српско-бугарске границе код села Банцарева (недалеко од Нишке Бање), и да остану садашње чеоне наплатне рампе код „Наиса” и Дољевца...

Рекло би се – што је Милији милије, то би по Србију, и све који пролазе кроз нашу земљу, требало да буде горе и да су узалуд настојања да саобраћај српским „жилама куцавицама” буде бржи и ефикаснији.


Коментари22
3de5a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Vojislav
Ne razumem negodovanje pojedinih regija. Valjda putarine idu u istu kasu ?
Alex
Totalno nenromalno, bitno da se oko beograda povecaao "besplatan" deo i da se tu moze voziti bez placanja, pomereno je od bubanj potoka do vrcina, ali zato Nis koji ima 4 ulaza i izlaza i auto put prolazi kroz deo grada mora da se naplati... Veoma lako se iz jednog kraja grad stigne do drugog autoputem koji kazem prolazi kroz sam grad i smanjuju se guzve kroz grad. Ali naravno mi smo nebitni bitan je samo beograd i da se njima sto vise da a ostalima oduzmi sve
Miloš
Od Velike Plane do Markovca putarina se oduvek plaćala. U okviru iste opštine. A ovi iz Knjaževca i Zaječara bi da idu u Niš, koji je u drugom okrugu, a da ništa ne plate. Smešno.
Milos miokovic
..... evo nas u koloni 4 km na Horgosu.....
Боривоје Банковић
Швајцарска вињета кошта 40 франака и важи годину дана. За износ од око 4.200 динара, колико отприлике коштају две путарине од Новог Сада до Ниша и назад, возите се годину дана најбољим путевима у Европи. Стајања нигде нема, осим испред тунела Готхард, да се у тунелу не би скупљало сувише возила.
Dragan
Dragi Borivoje, EU je već usvojila direktive po kojima se naplata putem vinjeta mora ukinuti u sljedećih nekoliko godina, i da svaka država članica mora uvesti naplatu po pređenom kilometru jer je to najpravednija naplata. Izuzmimo Švajcarsku naravno. Rješenje nije mijenjati koncept naplate već tehniku naplate. Smanjivanje naplatnih rampi ide u tom smjeru, zadržavajući model naplate po pređenom kilometru ali pojednostavljujući tehniku naplate radi manjeg zadržavanja. Sljedeći korak je sveobuhvatna elektronska naplata bez zaustavljanja, za koju EU takođe već sprema regulativu. Tako da ćemo u većini Evrope do 2025. imati i najpravedniji sistem naplate (po pređenom kilometru), i najefikasniju tehniku naplate (elektronsku, bez zaustavljanja).
Препоручујем 3

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља