понедељак, 14.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:57

План за северну обилазницу око Крагујевца

Српска напредна странка, данас владајућа у Крагујевцу, 2013. године, када је била у опозицији, залагала се за градњу јужне обилазнице
Аутор: Б. Карталовићуторак, 05.03.2019. у 23:00
(Фото Б. Карталовић)

Крагујевац – Градско веће, којем председава градоначелник Крагујевца и председник Градског одбора Српске напредне странке Радомир Николић, донело је одлуку о изради плана детаљне регулације за северну обилазницу – „Северна обилазница града Крагујевца”. Идеја је да се транзитни саобраћај измести из центра града, као и да се привредно потентни индустријски „Мајнд парк”, под окриљем фирме „Милановић”, повеже с магистралним правцима који Крагујевац, у перспективи, треба да споје с Коридором 11, односно Моравским коридором, чија градња треба да почне ове године.

Узимајући у обзир све параметре, одлука није изненађујућа, али треба подсетити да је Српска напредна странка, данас владајућа, пре шест година, када је била у опозицији, заступала став да је Крагујевцу, уместо северне, потребнија јужна обилазница.

На конференцији за новинаре, 14. марта 2013. године, потпредседник ГО СНС-а Рајица Милосављевић, критикујући намеру тадашње власти да предност да северној обилазници, изјавио је, између осталог, и ово: „Зашто је одједном северна обилазница постала боље решење ако знамо да је земљиште на траси јужне обилазнице инфраструктурно опремљеније и лако може постати индустријска и стамбена зона, наспрам земљишта на траси северне обилазнице, где би пољопривредно земљиште пренаменом постало градско, и то на месту које нема никаквог простора за развој.”

Инвестиција Братислава Милановића, оснивача фирме „Милановић инжењеринг”, која је остварила сарадњу с немачким „Сименсом”, изгледа да је својим националним значајем у потпуности изменила погледе на правце развоја крагујевачке саобраћајне мреже. Зато је Градско веће, уз поменуту, донело и одлуку о изради плана детаљне регулације за железничку пругу која „Мајнд парк” треба да повеже с пругом Лапово – Краљево – „Железничка пруга Собовица – Лужнице – крак Баточина”.

О значају ове две инвестиције, претходних дана су, као гости Телевизије Крагујевац, говорили и градоначелник Николић и главни градски урбаниста Александар Ненковић. Пре њих, поводом отварања прве фабрике у „Мајнд парку”, о месту Крагујевца на путној мапи Србије говорио је и председник Александар Вучић, најавивши да би изградња саобраћајнице која централни град Шумадије треба да повеже с националним коридорима могла почети „не одмах, али за две до три године”.

Разумевања ради, северна обилазница почиње од кружног тока на улазу у град из смера Баточине, тамо где је подигнут Ђурђевдански крст, и иде ка Горњем Милановцу, а јужна обилазница, која почиње од кружног тока на коме је подигнут велики „Фијатов” знак, води ка Краљеву. Ни једна ни друга обилазница, нису одмакле од почетка, иако је изградња јужне почела још пре тридесет и кусур година, а северне пре десетак. Јужну обилазницу дугачку око 11 километара сада је немогуће завршити, будући да су фабрике „Фијатових” коопераната у Грошници изграђене баш на траси пута.

Иза великих инвестиција у Крагујевцу увек је стајала држава, некада кроз „Заставу”, данас у партнерству с приватним сектором који, у овом тренутку, на најбољи начин представља Братислав Милановић. Према првобитном пројекту, дужина северне обилазнице износила је око 17 километара, а финансијски прорачуни су говорили да би изградња могла да кошта око 40 милиона евра.


Коментари6
74c59
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

islam hajrudin
Nema problema za Kragujevac.Imaju mnogo lep krst,sudeci po velicini kojega mnogo ljube bliznjega svoga u Kragujevcu i ljudi pomazu nemocne,decu ,bolesne i one odbacene.Isto tako verujem da ne kradu i ne cine preljubu,i da se ne drogiraju,te da vole da se ipak oteli komsijske krava isto kao sto vole i sebi.Sve kako je i naredjeno hriscanskom puku.Pozdrav
Mustafa Aga
Ako se po velichini krsta meri poboznost...Onda su Kragujevchani na zavidnom nivou...
Juraj
Obilaznice nema, al' zato krstače (i to kakve) na svakom ćošku.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Нисте били способни ни за десет година да направите брзи пут од Баточине, који пролати долином, кроз њиве, а сада ћете да градите обилазнице преко брда и кроз насеља? Шта се свађате, зовите Турке, па ће они да вам направе и северну и јужну... у догледно време.
Благоје Новаковић
Изградња заобилазнице је логичан приступ и охрабрујућа вест да традиционално индустријски град Крагујевац не остане у "ћорсокаку". Јер овом и даљом изградњом аутопута Крагујевац ће се у Мрчајевцима повезати са западноморавским коридором а онда у Прељини са коридором 11. Исто тако, овом изградњом аутопута оствариће се најкраћи пут за народ из дела Иточне Србије да преко коридора 11 путују за Црну Гору и море. А можда у догледно време од коридора 11 од Пожеге планираним аутопутем за Златибор и Сарајево.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља