петак, 19.04.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:56

Дигитализација носи бројне изазове али и велике прилике за модерне компаније

уторак, 05.03.2019. у 21:26
(Фото НИС)

Дигитализација је процес који темељно мења данашње тржиште и навике потрошача и због тога она доноси бројне изазове, али и прилике за модерне компаније, оцењено је на панелу компаније НИС под називом „Енергетска индустрија и дигитализација – изазови и прилике” одржаном у оквиру Копаоник бизнис форума.

Кирил Тјурдењев, генерални директор НИС, рекао је на панелу да је компанија свесна утицаја дигитализације на енергетски сектор и да зато са великом пажњом прати овај процес, као и да је у НИС-у покренута дигитална трансформација на свим нивоима компаније.

„Идентификовали смо 60 иницијатива на нивоу целе компаније, од којих смо 10 преточили у специфичне пројекте, и то у свим битним областима. Неки се односе на истраживање и производњу нафте и гаса, неки на прераду нафте, док су други пројекти намењени крајњим потрошачима“, рекао је Тјурдењев, наводи се у саопштењу.

Он је додао да је дигитализација ипак само „врх леденог брега“, те да је потребно мењати много процеса унутар компаније, као и ван ње, као и да се током дигиталне трансформације мења цела корпоративна култура и систем вредности.

„На крају се све своди на људе и вредности. Морате имати људе који разумеју процесе који се дешавају и који имају знања да раде на новим технологијама“, рекао је Тјурдењев.

Он је као позитиван пример навео Научно технолошки центар НИС-а у коме ради велики број младих стручњака и који своје услуге у области истраживања и производње нафте и гаса, односно у процесу обраде великог броја података у тој области, пружају и матичној компанији НИС-а, „Гаспром њефту“, а сада раде и на пробоју на глобално тржиште.

Милош Милисављевић, оснивач и директор компаније „Strawberry energy”, рекао је да је дигитализација „велика сила која се не може заобићи“, тако да ће и традиционалне компаније морати брже да се прилагођавају овом процесу како би остале конкурентне.

Милисављевић је истакао да велики број стартап компанија својим иновативним решењима утиче на јачање конкуренције и заузео се за ближу сарадњу великих компанија и стартап заједнице.

„Оно што се чини као добра идеја је да се и у Србији усвоји правни оквир како би се створиле пореске олакшице за оне компаније и појединце који инвестирају у стартапове. Синергија великих компанија и стартап заједнице је шанса за Србију у времену дигитализације“, рекао је Милисављевић.

Тања Кузман, менаџер за стартап и корпоративне иновације компаније „ PricewaterhouseCoopers “, оценила је на панелу компаније НИС да живимо у времену у коме ће „промене бити једина константа“.

Она је рекла да дигитализација доноси олакшице обичним људима, али да млади људи нису задовољни само тим олакшицама, већ да су много заинтересованији за шира друштвена питања и да зато често одлуке о куповини одређених производа доносе на основу мишљења о компанији која их производи и колико та компанија доприноси друштвено одговорним процесима.

Према њеним речима, дигитализација је процес који се одвија брзо и велике компаније морају бити флексибилне и ослободити се страха од неуспеха појединих пројеката како би остале конкурентне. Тања Кузман је говорила и о потреби да се образовни систем прилагоди савременим трендовима.

„Највећа брига за директоре компанија је недостатак кадрова који поседују знања потребна за промену модерних технологија“, рекла је она и додала да се у српском образовном систему у последњим годинама много тога променило набоље по овом питању.

Небојша Ђурђевић, генерални директор „Дигиталне иницијативе“ оценио је да је у Србији, како би искористила шансе које доноси процес дигитализације, потребно много више улагања у дигиталне технологије и њихову примену у свим индустријама.

Он је оценио да Србија има добре стручњаке и производе у области ИТ технологија, али да проблем настаје када је потребно да се ти производи примене и у другим индустријама, односно да људи из тих индустрија препознају које су могућности дигитализације у њиховим областима.

Ђурђевић је похвалио српски образовни систем и чињеницу да је од петог разреда обавезно учење основа програмирања, али је навео да и законски оквир у нашој земљи треба да прати савремена кретања и мотивише даљи развој нових технологија и стартап заједнице.

„Улагање у иновације је могућност да се промени ситуација на тржишту. Статус кво не постоји, већ постоје само добитници и губитници. Неке компаније процес дигитализације могу да искористе да створе додатне вредности и постану глобално конкурентне, док друге могу да остану маргинализоване. Битно је да то компаније у Србији што пре разумеју“, рекао је Ђурђевић.


Коментари0
914a5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља