четвртак, 24.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:43

„Чешља” се сумњива имовина од 1. јануара 2007. године

Нацрт Закона предвиђа да, по окончању контроле, Пореска управа одређује порез од 75 одсто на све оно што је незаконито стечено
Аутор: Доротеа Чарнићсреда, 06.03.2019. у 10:19
(Пиксабеј)

Министарство правде јуче је на свом сајту објавило нацрт Закона о утврђивању порекла имовине, на који је Србија чекала више од деценију и по. У члану три овог закона пише да ће се поступак утврђивања имовине и посебног пореза односити на период почев од 1. јануара 2007. године.

Терет доказивања увећања имовине у односу на пријављене приходе је на Пореској управи, а на физичком лицу је терет доказивања да је на законит начин стекло имовину. Јединица Пореске управе имаће право увида и прибављања података из свих врста евиденција о непокретним и покретним стварима, привредним субјектима, финансијским инструментима, штедним улозима и рачунима код пословних банака, као и другим евиденцијама и подацима из којих се може утврдити имовина. Сви државни органи и организације дужни су да на захтев јединице Пореске управе, доставе податке којима располажу у року који она одреди.

„Министарство унутрашњих послова, Народна банка Србије, Управа за спречавање прања новца, Агенција за борбу против корупције, Републички геодетски завод, Агенција за привредне регистре и Централни регистар, депо и клиринг хартија од вредности дужни су да одреде једног или више запослених за везу, ради делотворније сарадње и достављања података који су јединици Пореске управе потребни за вођење поступка прописаног овим законом. Ако се у поступку утврди да чињенице указују на постојање основа сумње да је извршено кривично дело, јединица Пореске управе о томе обавештава полицију, јавно тужилаштво и друге надлежне органе”, пише у закону.

При утврђивању вредности имовине узимају се у обзир непокретности, удели у правном лицу, моторна возила, пловни објекти и ваздухоплови, као и штедни улози и готов новац.

„Јединица Пореске управе покреће поступак контроле на начин прописан законом који уређује порески поступак и пореску администрацију, ако у претходном поступку учини вероватним да унутар периода из члана три овог закона, у највише три узастопне календарске године у којима физичко лице има увећање имовине, постоји разлика између увећања имовине и пријављених прихода физичког лица која је већа од 150.000 евра у динарској противвредности по средњем курсу Народне банке Србије на последњи дан календарске године периода провере”, наводи се.

У поступку контроле утврђује се незаконито стечена имовина, а по окончању контроле, јединица Пореске управе доноси решење о утврђивању посебног пореза од 75 одсто на основицу утврђену овим законом. Запослени у јединици Пореске управе дужни су да пре ступања на рад доставе Агенцији за борбу против корупције тачне податке о својој имовини.

„Од 500.000 до 2.000.000 динара казниће се за прекршај правно лице које на захтев јединице Пореске управе и у року који она одреди не достави податке којима располаже”, пише у нацрту закона. За предузетнике је предвиђена казна од 100.000 до 500.000 динара.

Наредних дана биће отворена јавна расправа, како би стручна и општа јавност могла да достави своје коментаре и предлоге у циљу унапређења текста закона. Први нацрт Закона о утврђивању порекла имовине и посебном порезу израдила је радна група Министарства правде, финансија и Пореске управе.

Министарство је обећало да ће то бити пропис из области превенције корупције, којим држава добија делотворан механизам да утврди да ли се неко обогатио незаконито и да било кога може да пита одакле му паре. Стручњаци из ове области су годинама упозоравали да је веома важно да нови закон предвиди да се на његовом удару први нађу они који треба да га спроводе, да би био исправљен бар део штете коју је Србији нанела корупција.

Брнабићева: Усвајање закона ове године

Закон о пореклу имовине требало би да буде усвојен ове године, рекла је јуче председница владе Ана Брнабић. „Постоје два гледишта – да се опорезује имовина за коју не можете да докажете одакле вам или да буде кривичне одговорности”, рекла је премијерка.

Она је навела да би лично волела да је закон и раније усвојен, будући да је веома важан за Србију, како бисмо престали да лицитирамо ко је корумпиран, а ко не, јер је то једна од ствари која доприноси нездравој атмосфери у друштву. „Има људи који су ушли у политику са једним станом и после четири године изашли са 500 милиона евра, има оних који су са једним станом ушли и изашли само са једним станом, а једнако се прича да су корумпирани”, рекла је Брнабићева.


Коментари19
ee001
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Radovan
Pitao sam se i ja zasto od 2007. godine? Nisam nasao drugo objasnjenje sem da su svi oni u sprezi,jedni druge cuvaju za "ne daj boze",a verujem da je osnovni razlog ta godina jer su se sve najznacajnije pljacke drzave izvele do 2007. godine. Po njihovoj proceni. Glavna rasprodaja drzave i licno bogacenje oni misle da se zavrsilo do 2007. godine. Sto se mene tice taj bi zakon trebalo da obuhvati period od 1990. godine pa do danas.
nikola andric
Brnabic navodi dva pristupa problemu: 1. oporezivanje imovine za koju sumnjivo lice ne moze da dokaze poreklo i 2. krivicno pravni postupak . Pod 2 poreski autoritet mora da dokaze krivicu kod 1. sunjivo lice mora da doakze poreklo imovine. ''Sumnjiva imovina'' nije kvantiavno nanzacena sto omogucava proizvoljno odredjivanje ''obima imovine''. U Srbiji se jos uvek ne razlikuje izmedju SVOJINE i IMOVINE. Kod svojine se relatiraju lica (fizicka i pravna) sa STVARIMA (pokretnim i nepokretnim) dok se kod potrazivanja koja spadaju u imovinu relatriraju LICA sa LICIMA u odnos duznika i potrazivaoca. Jedan bez drugog ne postoji. Mada se kod nas ''nekretnine'' drukcije vrednuju nego pokretne stvari postoje pokretne stvari (nakit, slike, skulpture , anticki namestaj,itd.) koji nadmasuju vredsnost mnogih nekretnina. Dokazi o poreklu pokretnih stvari nisu tako jednostvni kao nekretnina . Ko cuva dokaze u obliku racuna od 2007 ? Dokazivanje 1 i 2 znaci dodatna sredstva za samovolju drzave.
Odgovor Mišku
Miško, što se sekiraš - vozi i uživaj u suludoj državi.
vera
Samo za naivne je ovo !Ostavili su do sada dovoljno vremena i mogucnosti da sve ,,operu,, sklone, prevedu na tudja imena ! Kada su zavrsili,sada prave zakon za ne znam koga ! Samo mi recite kad cete prvo vi da vratite opljackane penzije i probudite uspavani Ustavni sud da kaze stogod o tome ? Nista vam ne verujem , imali ste mnogo vremena da cistite i pocistite, ali vam to ne ide !! Da pitam zasto ??
Dusan T
Potrebno je prvo rascistiti ko je sta ukarao tokom devedesetih. Ko je, na osnovu cega i na koji nacin dobijao ogromne stanove u Beogradu. Rezim sa time mora da je jako dobro upoznat. Kada to rascisti, trenutni rezim moze da nastavi sa 2007. Ovako se cini da je najnoviji zakon "drz'te lopova" namenjen i cilja iskljucivo politicke protivnike rezima. Jos jedna predstava za naivne i krezube.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља