четвртак, 22.08.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 13:54

Стари савски мост ће од 2021. повезати Блок 70а и Аду Циганлију

План је да истовремено буде отварање Старог савског моста у Новом Београду, новог у Савском амфитеатру и куле „Београд” у „Београду на води”
Аутор: Д. Мучибабић, Д. Алексићчетвртак, 07.03.2019. у 18:00
(Фото Д. Јевремовић)

Стари савски мост биће постављен у продужетку Улице омладинских бригада у Блоку 70а и повезаће Нови Београд и Аду Циганлију. Отварање будуће пешачке везе као и новог моста који ће бити подигнут на месту Старог савског планирано је за две године како би се тај свечани тренутак поклопио са усељавањем куле „Београд”, централног и највишег здања стамбено-пословног комплекса „Београд на води”. Ово за „Политику” открива нови градски урбаниста Марко Стојчић.

Градња Старог савског моста и новог на његовом месту требало би да почне следеће године, а услов за то је да се трамвајски саобраћај из Савског амфитеатра пребаци на Мост на Ади када буде завршена уградња шина на мосту са пилоном. Тај посао, према последњим најавама, биће окончан у јуну. На лето би требало да почне уклањање Старог савског моста који су саградили нацисти и 1942. повезали две савске обале.

– Израда планског документа, техничке документације за нови мост и реконструкцију старог је у току. То финансира компанија „Београд на води” и о њеном трошку биће изграђен нови мост на месту Старог савског. Његов ремонт пре него што повеже Нови Београд и Аду Циганлију биће обављен у Србији и још не знамо којој фирми ће тај посао бити додељен – истиче Стојчић.

Уклањање моста који су саградили нацисти 1942. године требало би да почне на лето, а услов за то је да се трамвајски саобраћај из Савског амфитеатра пребаци на Мост на Ади 

Лучна челична конструкција у дужини од 546 метара требало би да буде на већој висини од оне у Савском амфитеатру, а на месту постојеће окретнице аутобуса 67, 76 и 708 у новобеоградском Блоку 70а планирана је подземна гаража од најмање 2.500 квадратних метара у коју ће моћи да стане стотинак аутомобила.

(Фото Д. Јевремовић)

Последње сређивање Старог савског моста било је пре десетак година, а већи захвати најављени су пре три године, када су надлежни указали да ће мост добити више саобраћајних трака и простора за пешаке и бициклисте, и да ће можда по узору на неке светске мостове и Стари савски бити на два нивоа. План је био да се зелени лук моста, преко којег трамваји саобраћају од 1984. године, сачува. Те идеје у међувремену су одбачене. Одлучено је да се гради лучни бели мост већег капацитета, а да се стари пресели на нову локацију – Земун како би ту општину повезао са Лидом, али и од тога се недавно одустало.

Био намењен за Тису, учитељ Зарић га спасао

Да је после априла 1941. у централном делу Београда остао Мост краља Александра, нацисти вероватно не би журили да подигну нову ћуприју на Сави. Али, пошто су сви београдски мостови у априлском бомбардовању завршили у води, непријатељу је стална друмска речна веза са једне на другу страну Саве била преко потребна. Одлучено је да се у окупирани Београд допреми већ спремна конструкција моста која је првобитно била намењена за премошћавање Тисе код Жабља.

Он је у почетку био веза старог дела града са злогласним концентрационим логором на Сајмишту.

У току ослобађања Београда био је једини који је преживео бомбардовање и минирање и то захваљујући храбрости учитеља Миладина Зарића који је више од месец дана гледао окупаторе како минирају мост и анализирао како да га спасе. Када је дошао тај дан, Зарић је ашовом пресекао детонатор и спасао речну саобраћајницу. Мост је у послератним годинама био важан јер је дуго, уз железнички, био једини стални мост на Сави у Београду. Тек седамдесетих, изградњом „Газеле” и Бранковог каквим га данас познајемо, Стари савски је добио конкуренцију.


Коментари8
31967
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Gagi, dipl. ing. saobraćaja
Izgleda da je novi gradski urbanista zaboravio šta se o Starom - novom mostu preko Save pričalo na sednicama Komisije za planove Skupštine grada Beograda, jer je, kako je u tekstu napisano izjavio, citiram; »To finansira kompanija „Beograd na vodi” i o njenom trošku biće izgrađen novi most na mestu Starog savskog.« Pored toga, Komisiji za planove je tada saobraćajna struka sugerisala, da se prvo pored Starog savskog izgradi novi most, pa da se tek onda zatvara Stari savski most zbog rekonstrukcije ili eventualnog preseljenja. Inače, Stari savski most bi mogao da ostane za pešake i bicikliste, pa bi onda novi most bio samo za saobraćaj motornih vozila, a samim tim i uži i naravno jeftiniji. Saobraćajna struka je posebno naglasila, da je saobraćaj individualnih motornih vozila »nestišljiv« i da će se po zatvaranju Starog mosta isti pojaviti na Brankovom mostu i Gazeli i biti »kap koja će preliti čašu« i dovesti do podpunog zastoja u saobraćaju i tako tri godine do izgradnje novog mosta.
dzordz
treba prvi sagraditi novi most preko save, pa onda ukloniti stari tramvajski most. ionako su stravicne guzve na mostovima poodne do kasno uvece, pogotovo ka centru beograda
Srđan n
Pre neki dan dadoh 1800 dinara za ispravljanje felne koju sam iskrivio na ovom mostu. Most je obična ruina, godinama sečemo gume po šinama na tom mostu, sloj asfalta od 5 cm na metalu traje jedno leto, asfalt se deformiš, rupe su jezive... Ne razumem potrebu za reciklažom ovog mosta, kada je apsolutno najgori od svih beogradskih mostova. Niti lep, niti istorijski značajan. Treba ga demontirati i poslati u staro gvožđe.
Бранислав Станојловић
Било је лепше када смо прелазили ЧАМЦЕМ са Чукарице.
bol
pa ti i dalje prelazi za 200rsd ,ja cu pesaka za dz
Препоручујем 9
Ђани Набрего
Последња реченица у тексту није тачна. "Бранков" мост (Мост Братства и јединства) саграђен је од 1953. до 1956. године, а проширен 1979. године. У периоду између завршетка изградње и проширења (за још 3 траке), овим мостом возили су тролејбуси (3 линије, 14, 15 и 16) до Земуна и Новог Београда. Слично Мосту Принца Еугена (данашњи Стари савки мост) из 1942. године, конструктори су били немачки инжењери - био је потписан уговор између ФНР Југославије и СР Немачке (фирма "МАН"). Противник сам уклањања, односно премештања Старог савског моста, јер је разлог садашњих градских власти заправо прозаичан и односи се на прекомерну буку коју производе трамваји на шинама постављеним на челичну мостовску конструкцију, а која, наводно, смета "станарима" Београда на води. Тај проблем, сасвим сигурно, може да се реши на било који други начин који не подразумева уклањање, односно рушење овог моста. Најлакше је срушити. И то, у овом случају, историју Београда. Неће мост технички моћи да буде премештен.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља