субота, 21.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 16:55

У Краљеву јавни превоз у леру

Процедура јавног приватног партнерства се одужила, па ће потрајати избор превозника, а и неоправдано већи буџетски трошак
Аутор: Мирољуб Дугалићпетак, 08.03.2019. у 15:05
Неки краљевачки таксисти возе по цени аутобуске карте (Фото М. Дугалић)

Краљево – Незадовољство скупоћом јавног превоза у Краљеву кулминирало је у новембру прошле године, када су се на седници градске скупштине, на рачун локалне власти, чуле и тешке оптужбе да се Краљевчани четири године возе неоправдано скупље и да је тако проћердано неколико милиона динара буџетских пара. Било је тада говора и да су се чак и лично окористили потписници уговора насталог путем класичне јавне набавке. Формирана је комисија са задатком да припреми документацију за расписивање позива за јавно приватно партнерство.

Предлог је и сачињен и уместо досадашњих 59 динара по километру, колико је, уз наплату карата, износила дотација ангажованом превознику „Вуловић транспорт” из Крагујевца, предвиђен је максимални износ од 45 динара по километру. То би значило и месечну буџетску уштеду од два-три милиона динара. Стога је 20. децембра прошле године расписан позив за јавно приватно партнерство, у којем је стајало да будући превозник мора ангажовати 36 аутобуса, од којих су 23 већа и 13 мања, да не буду старији од десет година и да је половина возила најсавременијих техничких карактеристика и опреме, што се тиче екологије и удобности путника. Ту је предвиђена и дотација из буџета. Али, највише 45 динара по километру и тај поступак је већ требало бити окончан. Међутим, један заинтересовани се, посредством свог правног заступника, а реч је о београдском предузећу „Транс продукт бус превоз”, обратио Републичкој комисији за заштиту права понуђача. Од више примедби, суштинска је та да је овај поступак морао бити спроведен сходно Закону о јавним набавкама, а не прописима о партнерству. И, док се чека решење од комисије, како дознајемо, пристигле понуде су отворене, па се зна да је од пет пристиглих, досадашњи превозник понудио цену за 60, 5 динара по километру, што се тиче буџетске дотације. Значи, за 1,5 динара скупљу него досад, а конкурентска фирма „Ауто-превоз Чачак” 44 динара, дакле динар испод оног максимално наведеног износа у позиву за јавно приватно партнерство.

Но, у градској управи тврде да краљевачка скупштина коначну одлуку неће донети до решења комисије за заштиту понуђача, а онда ће бити изабран најповољнији превозник или ће поступак бити поновљен, што би значило и накнадно време у којем ће се из буџета непотребно одливати два-три милиона динара.

Истина, док је овдашњи превоз „у леру”, то може користити само краљевачким таксистима, којих је око шест стотина, а један број њих возе по цени аутобуске карте не поштујући одлуке градских власти о 53 динара за старт и 50 динара по пређеном километру.


Коментари6
89c50
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Nemanja
Pa kako covek da se ne zali,cena karte iz meseca u mesec raste a prevoz preko Konareva za Mat. Banju posle 21 : 00 h nema. Ljudi koji zavrsavaju sa poslom do 23 h uvece moraju da putuju autobusom preko Zice ili da putuju taksijem koji vozi po kilometru. Jedino sto nam preostaje nego da se vozimo taksijem koji ide po ceni karte.
Kraljevcanka
Linijskim taksijem se ne bih vozila ni da dzabe voze
Zoran Ilic
A sto ne bi? Kad nema drugog prevoza cime da se vozis, avionom?
Препоручујем 1
Putnik namernik
Nakon raspada Autotransporta, prevoz po ceni karte taksijem nastaje iz potrebe a ne koristi (zakon ponude i traznje). Kao dugogodisnji putnik potvrdjujem navedene tvrdnje da trenutnog autoprevoznika ne interesuje ni kada polazi sa stanice niti kada na nju stize, pa nakon neuspelih pokusaja da na vreme stignem na posao prelazim u potpunosti da koristim uslugu taksista koji voze po ceni autobuske karte - vrhunska usluga! Pozdrav iz Kraljeva za sve sugradjane mazohiste koji putuju autobusom.
Stojce
Mogo si da se vozis linijskim dok si dobijao pare za prevoz. Sad samo mesecnu moze da ti plati poslodavac za autobus koji ne ide u tvoje mesto!
Препоручујем 1
Дане Шофер професионалац
Sadasnjem prevozniku niste ne smeta,ni divlji taksisti,ni legalni,ni konkurencija,niko zivi.Voze po kilometru u starim dotrajalim autobusima,kao nake sverceri stoku sa kraljevacke pijace.Gotovo da mole putnike da ne ulaze u autobuse,da im ne prave guzvu jer njima je dobit zagarantovana.Simovic Nebojsa,Neso Markovic i Toma Ilic doveli su te derikoze i tako nam je kako je .Da li su se okoristili?Neka neko stavi ruku u vatru da nisu.Jesu i tek ce.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља