петак, 22.03.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 12:41

Скулпторски цртежи Иване Милев у „Хаосу”

Аутор: М. Димитријевићуторак, 12.03.2019. у 13:00
Један од радова младе вајарке

С времена на време галерија „Хаос” упусти се у авантуру излагања цртежа који превазилазе дводимензионалну форму папира и урањају у форму инсталације. Избор радова Иване Милев насловљен са „Не/променљиво”, који је од вечерас па до 12. априла доступан публици у овом излагачком простору, један је од таквих случајева, дела би се могла окарактерисати као „скулпторски цртежи”.

Ова мада вајарка, рођена 1987. у Београду, основне студије завршила је 2009, магистарске 2011. (класа Мрђана Бајића) и докторске 2017 – све на Факултету ликовних уметности у Београду. Њено интересовање првобитно је било у вези с малим накитним формама обликовања, што је почело док је похађала средњу школу „Техноарт Београд”, где је сада запослена као предавач, али је у последње време усмерено ка великим структурама које су умешна комбинација математичких прорачуна и природних облика. То је уочљиво и на први поглед – готово трећину поставке, њен део смештен тик уз галеријски прозорски зид чини флуидна, визуелно молекуларна инсталација од метала и пластике, чија је потенцијална просторна протежност бесконачна.

Један од радова младе вајарке

„Попут анегдоте о хотелу са бесконачно много соба, тако и бескрајно много елемената Иваниних радова упливају један у други, нестају, поново се јављају, па се уврћу и обрћу. Сваки за себе, но ипак, творећи једну компактну целину, у недоглед – попут космоса. Њихова скулптуралност, естетичка допадљивост и колористичка привлачност као објеката пер се морају се, међутим, истовремено, посматрати и као цртежи”, пише у тексту за ову поставку Лука Трипковић.

Ауторка, која је чланица УЛУС-а и УЛУПУДС-а, и добитница десетак награда, са 12 самосталних и преко 60 групних изложби у земљи и иностранству додаје:

– Мој цртеж увек је тежио тродимензионалности па је моје уметничко истраживање пронашло исходиште у вајарству. Скулптуре нису класичне, оне су покретне, највише ме занимају њихови флексибилни зглобови, инспирише ме многострукост конекције међу елементима. Радови које стварам састављени су од метала, пластике, дрвета, текстила, заједничко им је да су на неки начин самонамештајући, такорећи живи – објашњава уметница.


Коментари3
fa77f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Sasa Trajkovic
Crtež je nažalost NE pravedno zapostavljena umetnost iako je crtež suština - temelj slike, skulpture, arhitekture.......... pa ivaj skup tačaka sve je LINIJA. Kompliment autorki što nas je podsetila na bogatstvo sveta linija.
Sasa Trajkovic
Instalacija je samo forma, suština je opet CRTEŽ i ova slova nisu umetničko delo ali su u svojoj suštini linija ... linija je i šipka i cev... bojim se da Vi to NE shvatate.
Препоручујем 0
Crtez?
Da li si procitao tekst? Ili samo naslov? Crtez je ovde metaforicki, nema linije ni tacke, u pitanju su skulpture. Procitaj tekst, pa razmisli.
Препоручујем 4

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља