Док листа земаља и авиокомпанија које су из безбедносних разлога забраниле летове „Боинговом” моделу „737 макс 8” постаје све дужа, амерички произвођач тврди да су ови авиони сигурни за превоз путника.
Након пада летелице у Етиопији, када је, у другој несрећи овог, иначе новог, модела у последњих пет месеци, погинуло 157 путника и чланова посаде, Европска унија, Аустралија, Индонезија, Кина и бројне дуге државе међу којима и Србија, забраниле су улазак овог авиона у свој ваздушни простор све док се не утврди шта је узрок пада летелице „Етиопијен ерлајнза”.
За то време „Боинг” тврди да нема разлога за приземљење око 350 летелица овог типа, са чим је сагласна и Америчка федерална агенција за авијацију (ФАА) која саопштава да током прегледа авиона није утврђен разлог због којег би требало да буду приземљени. Многи ту одлуку ФАА тумаче у светлу чињенице да је „Боинг”, како наводи „Њујорк тајмс”, један од најутицајнијих лобиста у Вашингтону, те да је прошле године у те сврхе потрошио 15 милиона долара. Лист подсећа и да је садашњи вршилац дужности министра одбране Патрик Шенахен у „Боингу” провео 31 годину и да је био и у управи фирме.
„Безбедност нам је на првом месту и имамо пуно поверење у безбедност ‚макс 8’ модела”, навела је фирма у саопштењу. Међутим, нису сви уверену и то. Један од оних који сумњају јесте и први човек САД-а Доналд Трамп. Након разговора са директором „Боинга” Денисом Мајленбургом, шеф Беле куће објавио је на „Твитеру” да су „авиони постали сувише сложени за летење” и да због тога „више нису потребни пилоти, него компјутерски стручњаци са МИТ-а” (Институт за технологију из Масачусетса).
„Не знам за вас, али не желим да Алберт Ајнштајн буде мој пилот. Желим сјајне професионалце који могу лако и брзо да преузму контролу над авионом”, написао је Трамп.
Кад је о пилотима реч, медији су обелоданили да су се они месецима пре несреће у Етиопији жалили на „безбедносни механизам” овог „Боинговог” модела.
Последња несрећа и приземљење новог модела већ су нанели велику штету једном од најпознатијих произвођача авиона чије су акције на берзама значајно пале. Осим тога, већ се јављају прве авиокомпаније које најављују да ће тражити надокнаду штете због отказивања летова. Данас је у Сијетлу требало да буде свечано представљен широкотрупни модел „777 икс”, али је због новонастале ситуације тај догађај отказан.