недеља, 24.03.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:41

Непоштена реклама трговца коштала 7,6 милиона евра

Случај отворен јер се бугарски „Лидл” жалио на „Метро” који је у својој спорној рекламној кампањи купцима сугерисао да мењају супермаркет
Аутор: Ј. Антељ – И. Албуновићсреда, 13.03.2019. у 23:00
(Фото А. Васиљевић)

Комисија за заштиту конкуренције Бугарске недавно је казнила „Метро кеш енд кери” са око 7,6 милиона евра или два одсто годишњег промета оствареног 2017. године због непоштене компаративне рекламне кампање. Антимонополска комисија је наредила „Метроу” да одмах прекине са спорном кампањом и да о томе обавести јавност кроз два национална штампана медија. Овај случај отворен је пошто се бугарски „Лидл” жалио да се „Метро” непоштено такмичио на тржишту  рекламном кампањом кроз коју је „Лидловим” купцима сугерисано да уместо у овом дисконтном ланцу купују у „Метроу”.

Према информацијама „Лидла”, кампања је садржавала више видео-клипова који су се односили на „Лидлове” популарне тематске недеље током којих су нудили храну и пиће из различитих земаља и региона јединствених кулинарских традиција. На пример, током „италијанске недеље” „Лидл” је нудио попусте на италијанска вина, тестенине, сосове и сиреве. Реклама „Метроа” је, са друге стране, била слична, али и сугестивна. „Италијанска, азијска, немачка, америчка недеља у ’Метроу’ почиње 1. јануара и траје до 31. децембра. Не мењајте свој укус, мењајте свој супермаркет”, гласило је у реклами, што је конкуренција одмах пријавила.

„Метро” је тврдио да тематске недеље нису јединствене за „Лидл”, јер и други супермаркети, попут „Кауфланда” и „Биле”, воде сличне кампање. Осим тога, „Метро” је истакао да за разлику од „Лидла” примењује потпуно другачији пословни модел, а који је много већи и који је првенствено усмерен на професионалне купце и препродавце.

– У односу на нас, „Лидл” послује са много мањим обимом, продаје храну и производе за домаћинство за дневне или недељне потребе.  Наше рекламе имају за циљ да покажу да наши хипермаркети нуде широки распон производа, као и да за разлику од својих бугарских конкурената (укључујући и „Лидл”), наши купци имају користи од ове разноликости током целе године.

Одредбе бугарског закона о заштити конкуренције експлицитно забрањују компанијама да воде обмањујуће или непоштене рекламне кампање због негативних утицаја које исте могу имати на конкуренте, посебно у погледу утицаја на понашање потрошача. Зато је комисија установила да остали ланци супермаркета нису водили сличне рекламне кампање.

– Кампања у којој се наводи да су производи из различитих земаља доступни током целе године је напад на „Лидлову” дуготрајну пословну стратегију. Поред тога, комисија сматра да је израз „мењајте супермаркет” антиконкурентан јер директно сугерише купцима да мењају место куповине у корист „Метроа”, наведено је у саопштењу бугарске антимонополске комисије. И они признају да је казна строга, али они објашњавају да се на овај начин јача правни оквир заштите пословања и осигурава поштена конкуренција.

– Компаније које осмишљавају огласне кампање треба пажљиво да размисле како би то могло да утиче на конкуренцију, посебно уколико имају негативне конотације, навели су из Комисије за заштиту конкуренције.


Коментари1
7eabe
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

pademinaum
"Prevarite vaseg operatera " reklama koja direktno poziva na prevaru kod nas prolazi bez problema ,verovatno u dogovoru sa ostalim mobilnim operterima u Srbiji. Znaci ,monopol,kartel radi ne stiti interes svojih korisnilka. Pozdrav za Telenor,Vip i Telekom i pitanje imaju li oni svoj marketing i pravnu sluzbu?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Економија /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља