субота, 19.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 19:20

Потрошачка удружења реаговала на опомене Инфостана

На сваком месечном рачуну исказује се и износ претходног дуговања, па је спорно свако потраживање које на испостављеним рачунима није исказано, кажу у НОПС-у
Аутор: И. Албуновић – Ј. Антељсреда, 13.03.2019. у 23:00
(Фото Д. Јевремовић)

Поводом 140.000 опомена које је ЈКП „Инфостан технологије” послао због неизмирених обавеза од фебруара прошле године до последњег месечног рачуна, реаговала је и Национална организација потрошача Србије – НОПС. Будући да је у саопштењу овог комуналног предузећа наведено да је до маја 2018. године књижење уплата вршено на најстарије дуговање, а да се од тог датума књижи уплата на месец на који се обрачунски период односи, НОПС сматра да су потрошачи оштећени.

– Претходни систем књижења, иако се могао дефинисати као легалан и у складу са Законом о облигационим односима, отвара питање да ли исти може бити и легитиман у односима потрошача и пружаоца комуналних услуга. Просечан потрошач као економски слабија страна не познаје нити је дужан да зна садржај Закона о облигационим односима. Он, по добијању уплатнице за обрачунски период, сматра да је плаћањем решио обавезе за тај месец. Међутим, када се уплата без његовог знања раскњижи на најстарији дуг, дуговање фактички не може да застари (уколико је потрошач периодично вршио уплате, без посебне назнаке за који месец плаћа), наводи НОПС у саопштењу. Они кажу да после маја 2018. година, „Инфостан” не може да „ради шта хоће са уплатама”, односно да уплате за одређени месец раскњижава на најстарија дуговања, а како иста никада не би застарела, па је то за последицу имало слање огромног броја опомена.

НОПС наводи да се приликом достављања рачуна, на сваком месечном задужењу исказује и износ претходног дуговања и да је спорно свако потраживање које на претходно испостављеним рачунима није исказано.

– Наглашавамо да је свако наплаћивање издавања и слања опомена потрошачу забрањено (у складу са чланом 12. Закона о заштити потрошача), независно од тога да ли поднесак – опомену израђује адвокат или правна служба предузећа, па је самим тим и сваки трошак у вези са издавањем и слањем опомена противзаконит – кажу у овој потрошачкој организацији.

Национална организација потрошача Србије свакодневно, наводе они у саопштењу,  у комуникацији са потрошачима, евидентира, између осталог, и жалбе на услуге комуналних предузећа. Како тврде, све је више пријава на квалитет пружених услуга, као и обрачун потрошње.

– Будући да се стално ради на ефикасности система наплате, мишљења смо да би неопходно било да се паралелно са тим унапређује и квалитет пружених услуга, као и да се јавна комунална предузећа у приговорима на њихов рад не крију иза паравана државног органа, односно имаоца јавног овлашћења који им уређују квалитет, услове пружања и цену услуге, већ да у први план ставе потрошача и задовољење општег друштвеног интереса у ком циљу су и основани – кажу у НОПС-у.


Коментари8
65855
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mile
Sve ovo su dokazi losih sistema i kadrova u njima.Jedinji njihov cilj je otomacina od korisnika. Korisnici treba da tuze INFO STAN ili pruzaoca usluga , posebno centralnog grejanja , jer postoji osnovana sumjna da decenijama potkradaju korisnike .Isto vazi i za Elektroprivredu . Ova udruzenja potrosaca su paraziti , ako nisu zasto vec nisu podneli tuzbe protiv komunalna preduzeca . Gradjani treba da se organizuju po ulazima i ulicama , pa da angazuju advokata na % od razlike ili ustede ili naplacene stete , i da tuze ove otimace , sve do Strazbura .To je jedini put i nacin da ze zasutave ova haraclije . Evo sada poskupljuju uslugu grejanja vode , a tople vode malo malo pa nema ? Prosto je neverovatno koliko su bahati .Tuzba je jedino resenje .(sve je poskupilo niko o tome ne pise , komunalne usluge , struja, hrana , gorivo ...?)
Branko
Užasno me nervira što izgled računa nije unificiran i uglavnom je nelogičan i nepraktičan. Na JKP Beogradski vodovod brojevi se ne menjaju ali je adresa ekstremno sitna iako ima puno praznog prostora na papiru. Kod SBB je račun stalno isti a poziv na broj se menja sa mesecom, ali je adresa čudno napisana, EPS stalno menja pozvi na broj, MTS isto stalno nešto menja cifre. Takođe - u čemu je svrha ovoliko komplikovanih Poziva na broj? Sve to mi pravi probleme kod elektronskog plaćanja jer često moram da menjam izgled uplatnica. Zašto jednostavno ne napišu jasno svoju adresu i adresu uplatioca, i stalno jedan isti račun i poziv na broj ili bar poslednja cifra se menja i gotovo. Pored toga treba da stave pregled računa pa da se vidi koliko je bilo zaduženje u prethodnim mesecima a koliko je uplaćeno i nema nesporazuma. Ovako, ako mi ne dođe račun i ne platim treba posle da istraujem od kad je taj dug i da čuvam uplatnice godinama ako nekom padne na pamet da potražuje da dokažem uplatu.
Elektronsko placanje
Saglasna sam da je neophodno prilagoditi pozive na broj placanju elektronskim putem. Svaki potrosac ima svoj broj, kao sto je kod SBB i menja se samo broj meseca. EPS ima stalni broj koji se ne menja i jos neki, ali npr. Telenor menja svaki put ceo broj i to je zaista problem. Dajte mi moj broj, eventualno godina i mesec na kraju, jer nije poenta elektronskog placanja da traje satima nego da se obavi brzo.
Препоручујем 4
Ema
Tako i MTS radi sa racunima za fiksne telefone. Dug vam se vuce u nedogled, ako ga ne uplatite sa pozivom na broj koji je bio bas na tom racunu za koji je dugovanje. Pa sad ako umesto 54 uplatite 45 dinara, tih nesretnih 9 dinara vam se vuce kao dugovanje mesecima. Nema veze sto ga vi uz sledecih 5 racuna uplatite dodatno, dug ostaje. A nigde nije navedeno kako da se uplati.
Boris
"нити је дужан да зна садржај Закона о облигационим односима", gradjani jesu obavezni da poznaju zakon...
3=5
„ Претходни систем књижења, иако се могао дефинисати као легалан и у складу са Законом о облигационим односима, отвара питање да ли исти може бити и легитиман у односима потрошача и пружаоца комуналних услуга... наводи НОПС у саопштењу.” ---------- Став „стручњака“ из НОПС-а по питању легалности и легитимности на ову тему подсећа на оно питање „дал` су пошли, ил` су дошли“, као и уврежено мишљење о нашим правницима „три правника, пет различитих мишљења“! ----------- Ал` да сачекамо крај првог квартала. Можда ћемо имати и релевантну одлуку о тачки 6. Закључка Градског већа града Београда, број 3-2034/II-ГВ од 10 новембра 2011. године, на коју је потписник пресликао и своју пословну етику која га „краси“ као приватника бизнисмена.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља