среда, 23.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 09:46

Центар града чека нову мрежу линија

Предстоји укидање окретница на Студентском и Тргу републике, преусмеравање тролејбуса, увођење електробуса и повратак трамваја 1
Аутор: Дејан Алексићпонедељак, 18.03.2019. у 18:44
Хо­ће ли стро­ги цен­тар оста­ти без јав­ног пре­во­за (Фо­то Р. Кр­сти­нић)

Да се од дуго најављиване идеје о селидби окретница са Трга републике и Студентског трга није одустало, надлежни у граду, после дуже паузе, наговестили су поново ових дана расписивањем тендера за изградњу тролејбуске мреже до Дунавске улице. Али после ове вести више суграђана из самог центра престонице јавило се са питањем – хоће ли улице у самом језгру града после завршетка пешачке зоне и селидбе постојећих окретница остати у потпуности без јавног превоза?

Саобраћајнице у центру после преуређења Трга  републике, које је у току, али и после сређивања Студентског трга, неће остати без јавног саобраћаја. Али, како ће после ових реконструкција он тачно изгледати није сасвим јасно јер само у последње две, три године помињало се више решења.

За сада је извесно да ће се дефинитивно са Студентског трга окретница селити не само због сређивања овог плочника према плану архитекте Бориса Подреке, већ и због градње подземне гараже. Привремену окретницу изнад Академског парка, која се ту налази од 2003, наследиће управо она у Дунавској која би требало да се простире на готово 20.000 квадрата. На новом терминусу предвиђена је селидба тролејбуса са Студентског, али и аутобуса са оба централна трга. Дирекција за грађевинско земљиште 2016. уговорила је са групом понуђача извођење радова за изградњу окретнице уз Дунавску, али мајстори због имовинскоправних проблема нису изашли на градилиште на коме би радови требало да трају 360 дана.

Ипак, и када се та окретница уреди, не значи да ће сви поласци са два трга да се спусте у Дунавску, већ би могло да се деси да се, на пример, аутобусима 32А и 96 који иду из правца Палилуле траса продужи до Новог Београда, што је 2016. учињено са линијама 27Е, 35 и 43.

Забуну уноси и планирано уређење тролејбуске окретнице код Палате „Албанија”. Она би требало да буде привремена у току друге фазе радова на Тргу републике, али како сазнајемо, постоји могућност да постане и стална за неке троле. За које, за сада се не зна. Недоумици око тога како ће убудуће изгледати јавни саобраћај код Трга републике и Студентског трга највише, чини се, доприносе најаве надлежних из последње две, три године, а које се тичу повратка трамваја 1 и увођења електробуса кроз центар града. Електрични аутобуси, како је више пута указивано, могли би да наследе део трасе садашњих тролејбуса, односно да саобраћају од Славије до центра, а да се трасе појединих трола скрате од периферних терминуса до Славије. Ова најава је једна од оних које би најпре могле да се остваре јер се куповина 80 електробуса најављује већ дуже.

Када је реч о повратку трамваја 1 од Славије до Калемегдана, за његово поновно увођење потребно је више посла, односно постављање трамвајских шина од Славије, кроз Краља Милана, преко Теразија, Коларчеве, и даље према Студентском тргу и тврђави. То би у пракси значило раскопавање више централних улица, што је одједном неизводљиво. Остаје да се види ли ће део шина бити постављен у току актуелне реконструкције Трга републике, односно када почне друга фаза радова на њему. Како ће за успостављање нове линије вероватно бити потребни и нови трамваји, јасно је да „јединица” неће поново протутњати центром града бар још неколико година.


Коментари3
af045
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Лиз, Журни
Нека буде збрка непрестана, што већа, то боље. Није ни то баш тако лако замислити, осмислити и спроводити. Зашто би грађани Београда имали добро уређен, функционалан и рационалан јавни превоз, када је онима који офлучју о томе, лично боље да буде супротно. А и трамваје нове само купујте, већ сада их имамо за извоз (у односу на постојећу шинску и контактну мрежу), па је ваљда управо зато и донесне, недавно, нови закон који предвиђа да трамваји и тролејбуси могу да буду у приватном власништву.
Petar Amer
Neko je smislio ogromnu pesacku zonu gde ne moze da pridje ni taksi, ni hitna pomoc, ni vatrogasni kamion, a gradski prevoz ni pod razno. Sta se desava ako neko padne pa polomi nogu? Ko ce da ga nosi kilometer do prve ulice kojom mogu da idu kola? I sta ako negde ne daj Boze izbije veliki pozar? I kako oni zamisljaju da u tom Bermudskom trouglu funkcionisu hoteli? Sta sa gostima koji imaju puno prtljaga ili kad pada kisa? I kako ce veliki broj studenata do tih fakulteta? Sipci svaki dan jer je neki genijalac smislio ovo cudo od pesacke zone?
Minja
Upravo tako. Po svemu sudeći oni hoće da onemoguće građanima koji žive u centru da normalno funkcionišu. Ine samo njima, nego i onima koji rade u tim delovima. Pa pomislite na profesore i admnistrativno osoblje, ivalide, i sl. koje radi na fakultetima, pa nisu svi mladi da mogu po zimi, kiši ili vrućini da pešače do svojih radnih mesta. Stanice na Studentskom trgu su imale smisla, kao sto garaža na toj lokaciji nema. Ali dok su na vlasti oni koji svojim kolima ili sa šoferom dolaze na posao, gde inaju garažuno mesto, ne znaju o čemu mi pričamo.
Препоручујем 6

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља