уторак, 23.04.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:44

Аутобус 43 неочекивано враћен на окретницу на Тргу републике

До пре три године „четрдесет тројка” је саобраћала до Трга републике, али је због планираног укидања овог терминуса њена траса у лето 2016. продужена до Ушћа
Аутор: Дејан Алексићуторак, 19.03.2019. у 09:09
(Фото Р. Крстинић)

Већ дуже планира се трајно укидање окретница на Студентском и Тргу републике, због ширења пешачке зоне. Али, таман када се чинило да ће на овим терминусима да се зауставља све мање возила, надлежни су решили да на Трг републике врате аутобус 43 који је ту окретао до 31. августа 2016.

Како је наведено у саопштењу Секретаријата за јавни превоз, ово је учињено на захтев општине Палилула, па је тако нова – стара траса линије 43 Трг републике – Котеж. Овим је испуњена, пре свега, жеља житеља Котежа који су се жалили да је једини аутобус који улази у њихово насеље још ређи откако је траса „четрдесет тројке” у лето 2016. продужена до Ушћа.

И зимус, када је екипа „Политике” посетила ово палилулско насеље, лош јавни превоз и ретки аутобуси 43 били су једна од главних комуналних жалби Котежана.

Ипак, повратак „четрдесет тројке” на Трг републике је зачуђујућ и то баш у тренутку када се овај градски плочник преуређује. Истина, и даље се не зна тачно када надлежни планирају да у потпуности укину окретнице на Студентском и Тргу републике, али то ће се свакако у једном тренутку, због ширења пешачке зоне, и десити. Јер, 1. септембра 2016. траса линија 27Е, 35 и 43 продужена је до Новог Београда, управо због планираног постепеног растерећења, а онда и дефинитивног укидања окретнице на Тргу републике. Како смо раније писали, за већину тролејбуса и део аутобуса који окрећу на централном градском тргу будућа окретница биће код Дунавске улице на Дорћолу где се још од 2016. чека да почну радови на њеном уређењу.

Ново сељакање линије 43, чини се, ипак више везе има са планираним почетком градње гондоле од Ушћа до Калемегдана. Јер, на Ушћу гондола ће се спуштати тик уз Скејт парк и недалеко од досадашње окретнице „четрдесет тројке” која је наменски 2016. и уређена за аутобусе из Котежа.  

Ако је већ морала да буде поново промењена траса аутобуса 43, питање је зашто они нису само мало преусмерени у „Блок 20” где од лета 2016. саобраћају возила са ознаком 27Е и 35, него се враћају на терминус који ће у догледно време свакако бити укинут.

Скејт парк остаје на старом месту

Због гондоле Скејт парк неће бити премештен са Ушћа и остаће на садашњем месту, потврдио је јуче градски урбаниста Марко Стојчић. Он ће се у среду састати са скејтерима да им предочи оно што пише у плану детаљне регулације за гондолу, а то је да коридор гондоле малим делом захвата Скејт парк и ако буде требало он може да се прошири за део који му се узме.

– Разговараћу са пројектантима да нађемо најбоље техничко решење и не правимо додатне трошкове. Ако буде било неопходно да се узме део Скејт парка, инвеститор „Скијалишта Србије” има обавезу да тај део надомести како скејтери не би били оштећени – истиче Стојчић.  (Д. М.)

 


Коментари9
c1ce9
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Саша Микић
Потребна је детаљна анализа постојећих линија и по потреби спајање неких. Проблем је само у томе што ће можда и бити довољно возила да покрију све те промене, али је питање да ли ће бити возача. Колико ја знам на многим линијама је то управо и највећи недостатак.
borko
Eh, šta sve treba da se vrati na mesto gde i pripada, za početak da se vrati bar cveće na Cvetni trg
Младенка
Живим у Котежу. Могу да кажем да су мештани Котежа са радошћу дочекали вест о повратку 43-ке до Трга. Док је овај аутобус сабраћао до Ушћа, свакодневно смо имали проблема са његовим саобраћањем, не буде га дуго времена, па кад дође толико је препун да је немогуће ући у њега. То су крајње нељудски и понижавајући услови превоза путника. Радим код Цветкове пијаце и у просеку ми треба око 1,5х да стигнем кући у Котежу. што је удаљеност свега око 8 km. Препорука грађана Котежа је да се након укидања терминуса Трг Републике 43-ка никако не враћа на Нови Београд, него да нова ократница буде Дунав станица.
Miki
Ako se građani Koteža slažu da njihova jedina veza sa centralnim delovima Beograda, linija 43, vozi SAMO do Dunav stanice, onda im je sasvim dovoljno da ih izveze na Zrenjaninskiput i da odatle čekaju 95, 96, 101-106 i 85 preko Pupinovog mosta ka Zemunu. Šta hoću da kažem? Pogrešno je skraćivati liniju na koju je primarno orjentisana velika većina građana Koteža (i divljih naselja oko Koteža) i primoravati ljude da se snalaze od Dunav stanice i da se guraju po već prepunim autobusima koji voze na Novi Beograd, Vidikovac, Železnik, Rakovicu... Rešenje je da se 43-ka vrati na Novi Beograd, ali da se pojača broj vozila i da se redovno kontroliše redovnost prevoza, kvalitet vozila i broj ispadanja vozila iz rasporeda.
Препоручујем 19
dragan Zagrajski
Ovu štetnu odluku o okretnici na Ušću nije ni trebalo doneti. Okretnica autobusa, koji nema liniju kroz Novi Beograd, je postavljena na izuzetno popularno mesto novo beograđana. Time je u ogromnoj meri narušena ekologija tog dela Novog Beograda (zagađenje vazduha, ispuštanje/curenje ulja i benzina na okretnici, buka i td). To je diskriminacija prema ljudima koji koriste park na Ušću za porodične jednodnevne izlete. Slično je i sa novom autobuskom stanicom na Novom Beogradu: izmeštaju sadašnju stanicu "iz centra grada na periferiju" grada a u stvari u centar Novog Beograda?!? Nakaradno.
dragan Zagrajski
Aaleksandra@ "Niko ne zivi u tom kraju, tako da buka nikom ne smeta"??? Vi sigurno ne živite na Novom Beogradu. Ali nije poenta u tome nego da se zagađuje priroda najlepšeg dela Novog Beograda autobuskom okretnicom za liniju koja nikakve veze nema sa građanima Novog Beograda.
Препоручујем 2
Aleksandra
Niko ne zivi u tom kraju, tako da buka nikom ne smeta. Ja sam iz Novog Beograda, a retko koga vidim tamo da seta osim da ide uvece na splavove, tako da okretnica nikom ne smeta. Vise nam smetaju splavovi koji su ilegalno tamo i treba ih zabraniti.
Препоручујем 21
stari doktor
Jedan od retkih dobrih poteza, mada privremen i slučajan zbog drugog razloga. Stanovnici velike i razuđene opštine Palilula bili su poslednjih godina nezadovoljni produžetkom ovih lokalnih linija koje su ih vezivale sa centrom grada Prilikom definitivnog planiranja povezanosti sa Centrom nikako ne bi smelo da se dogodi da građani Palilule budu ponovo oštećeni.
Mikica
Palilula ne treba ni da bude opstina. Gradski deo Starom gradu a ostatak u Dunavski Venac
Препоручујем 14

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља