среда, 23.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:58

Италија се придружује иницијативи „Један појас, један пут”

уторак, 19.03.2019. у 18:25
(Фото Бета/АП)

МИЛАНО - Италијански вицепремијер Ђузепе Конте обавезао се да ће Италија бити прва чланица Г7 која ће се придружити кинеској иницијативи „Један појас, један пут”, упркос примедбама САД и забринутости која долази из његове владајуће коалиције.

Обраћајући се Парламенту Конте је рекао да потписивање меморандума о разумевању са Кином о реализацији пројекта „Појас и пут”, које би требало да се деси током посете кинеског премијера Италији ове недеље, неће ни најмање довести у питање позицију Италије у оквиру стратешког трансатлантског савеза или у односу са европским партнерима.

Италијански потпис се сматра великим кораком ка легитимизацији пројекта који предвиђа копнено и поморско повезивање Кине и Европе. Званичник Беле куће упозорио је Италију да се не придружује иницијативи, коју је назвао кинеским „пројектом таштине”.

Европске владе су одбиле да потпишу заједничку декларацију о иницијативи „Један појас, један пут” прошле године у Пекингу. Њихови су представници тврдили да кинеска иницијатива не испуњава стандарде о финансирању и транспарентности.

Конте је у говору посланицима рекао и да су детаљи договора разрађени током вишемесечних консултација на свим нивоима власти, те нагласио да меморандум није правно обавезујући, а да ће с друге стране Италији омогућити приступ огромном тржишту, преноси Танјуг.

„Наш извоз у Кину далеко је нижи него у остатак Европе” изјавио је Конте и додао да ће доћи и до редефинисања комерцијалних саобраћајних рута. „Имаћемо нове аеродроме, нове трговинске коридоре и то ће свакако утицати на наш економски раст. Не желимо да изгубимо ту прилику”, закључио је вицепремијер.

Опозиција је напала планирани меморандум и недостатак детаља који су достављени парламенту, упозоривши да би споразум могао бити „тројански коњ” којим би Кина поткопала италијанску индустрију.

Чак и посланици из десничарске Лиге, који су део Контеове коалиције, кажу да је њихова подршка меморандуму условљена тиме да не штети односима Италије и њених партнера.

„Ако Кинези желе да инвестирају у железнице и луке, у реду. Важно је да контрола остане у италијанским рукама”, рекао је лидер Лиге Матео Салвини.

Франческо Сиски, стручњак за Кину који тренутно ради као истраживач на Универзитету Ренмин у тој земљи, рекао је да је највећи проблем споразума то што се Италија укључила у њих без да је претходно о томе детаљно обавестила своје савезнике.

„Ту је недостајало професионализма и политичког знања. Какав год да је договор, прво треба разговарати са Американцима и Европљанима и договорити се о заједничком приступу, а онда преговарати са Кином”, рекао је Сиски.


Коментари1
5fa0b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dragan
Italijani koriste Kinu kao instrument pritiska na Brisel i zelim im mnogo uspeha u tome.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља