четвртак, 24.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:43

Министарство саобраћаја САД испитује дозволу за Боинг

уторак, 19.03.2019. у 22:29
(Фото EPA/LIU WEI)

ВАШИНГТОН - Америчко Министарство саобраћаја потврдило је да ће његова агенција испитати како је Савезна управа за авијацију (ФАА) дала потврду за летење авиону Боинг 737 Макс осам, сада приземљеном моделу авиона који је био укључен у две авионске несреће у последњих пет месеци.

Министарка саобраћаја Елејн Чао је затражила да се уради то испитивање у писму упућеном данас Генералном инспектору Калвину Сковелу Трећем.

Чао је рекла да ће провера допринети да се побољша доношење одлука министарства и разумевање јавности.

Авион компаније Лајон ер типа Боинг 737 Макс осам срушио се код индонежанске обале у октобру прошле године када је погинуло 189 људи, а авион Етиопиан ерлајнса истог типа Макс осам је пао 10. марта ; код Адис Абебе и погинуло је 157 особа.

Истражитељи сумњају да је аутоматизован систем за контролу лета који није био део старијих типова авиона 737 могао да има удела у паду авиона у Индонезији, а авион који се срушио у Етиопији имао је сличну чудну неконтролисану путању летења.

Сличности између две несреће које су се догодиле непосредно после полетања наводе на помисао да је Боинг каснио са исправком система за помоћ у лету познатом по скраћеници МЦАС намењен томе да спречи да авион пада због недовољног потиска.

То је покренуло питања око дозволе за лет авиона, преноси Бета.

Истовремено је америчко министарство правде отворило истрагу око развоја тог авиона према писању Вол стрит џорнала. Министарство правде ће испитати такође како је Боинг добио дозволу од Савезне управе за летење (ФАА).

ФАА је одговоран за давање потврда Боинговим авионима да могу безбедно да лете.

Боинг је касно синоћ објавио отворено писмо њиховог генералног директора Дениса Муленберга упућеном авиокомпанијама, путницима и телима за авијацију. Муленберг се није освртао на извештаје да се испитују дозволе летења али је истакао да његова компанија предузима мере да осигура да су авиони 737 Макс безбедни.

Ту је укључено издавање ажурираног софтвера и одговарајуће обуке за пилоте авиона 737 Макс који ће се односити на забринутост насталу после несреће у октобру.

САД и многе друге земље приземљиле су авионе Макс осам и веће Макс девет док Боинг треба да докаже да су авиони безбедни за лет пошто влада сумња да су неисправни сензори и софтвер допринели да се догоде две несреће у мање од пет месеци.


Коментари2
b8196
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Deda Mile
Treba da zamole strucnjake iz Kine da im rese problem.
Z
Svaki softwer ima bagove. Ali softwer ne sme da ima zadnju rec u letu aviona, pa da pilot da komandu na gore, a softwer to ponisti sa komandom na dole i slupa avion. I to je Boingova velika greska, uveli da softwer moze da ponisti odluku pilota.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља