недеља, 20.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 13:36

Арапи купују новосадску луку

На претходном тендеру, септембра прошле године, почетна цена била је дупло већа, односно 15,98 милиона евра
Аутор: М. Авакумовићсреда, 20.03.2019. у 20:30
(Фото Лука „Нови Сад”)

Компанија „П енд О портс Дубаји” из Уједињених Арапских Емирата једина је учествовала на тендеру за куповину Луке Нови Сад. Комисија за приватизацију је после провере и допуне документације дала зелено светло за даљу квалификацију. Колико новца је спремна да плати још није познато, јер тек следи отварање коверте са финансијском понудом, што би како кажу у Министарству привреде требало да се догоди у најкраћем року.

Оно што се за сада зна јесте да је лука понуђена по цени од 7,99 милиона евра на тендеру расписаном у децембру прошле године. Рок за достављање понуда је неколико пута померан, а крајњи је био 1. март. Како нам је речено у Министарству привреде рокове су продужавали да би заинтересовани имали времена да припреме потребну документацију и подносе пријаве за учешће у поступку.

На претходном тендеру из септембра прошле године почетна цена била је дупло већа, односно 15,98 милиона евра. Али није стигла ниједна понуда за куповину 99,4 одсто акција тог предузећа иако су и тада рокови два пута пролонгирани. Право учешћа на тендеру имале су фирме које се баве лучком делатношћу у последњих десет година у континуитету и да су у 2017. години имале приход од најмање 30 милиона евра, као и да су у свакој од последње три године имале претовар од 1,4 милиона тона.

Када је 2016. године Министарство привреде позвало потенцијалне купце да пошаљу писмо о заинтересованости, јавило се њих 12 међу којима „Дубаји порт”, немачки „Ренус” и америчка „Валона”.

Када је реч о једином купцу који је доставио понуду на сајту „П енд О портс” наводи се да је у власништву владе Дубаија и да добијају од ње субвенције за инвестирање и управљање лукама. Овај лучки оператер специјализован је за управљање малим вишенаменским прикључцима, укључујући контејнере, терминале за расуте терете и генералне теретне терминале. На њиховом сајту се може прочитати да имају трогодишњи уговор о управљању контејнерским терминалом у Порт де Сет на југу Француске. Као и да су луку Босасо у Сомалији добили на тридесетогодишње концесионо управљање за 136 милиона долара.

Годишње се у Луци Нови Сад претовари око милион тона робе. Нема дугове ни кредите, а према ранијим проценама имовина јој вреди око 11 милиона евра. Када је први пут прошле јесени расписан тендер за ову луку део јавности је негодовао постављајући питање зашто држава продаје стратешки важан објекат који јој доноси профит.

Драган Стевановића, државни секретар у Министарству привреде тада је образложио да лучки капацитети нису довољно искоришћени. У њој се претовари око милион тона робе годишње, а капацитети су јој већи од 2,5 милиона тона. Осим тога потребно јој је улагање од око четири милиона евра, за шта држава нема новца. У тој компанији ради око 150 људи и сви ће после приватизације остати на својим радним местима. Према његовој процени улагање у Луку Нови Сад после њене приватизације премашиће 14 милиона евра.


Коментари15
80215
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Beogradjanin Schwabenländle
@ Братимир, господине ( ја нисам ничији друг ) особа рођена у Београду остаје до задњег дана Београђанин. Све што је " Србија " продала иностраним купцима остаје њихово власништво, нема тог суда на кугли који ће то раније или касније оспорити. повратак ће бити могућ само куповином спорног предмета, наравно ако нови власник буде прихватио да прода. А намера Кине је јасна као бистра вода, преко Србије ући у Европу, доћи до европских патената, знања, технологије, то њих занима, како написа један читалац за ту цену се добија мало боља вила на шопанском приморју, али већ за вилу у Француској то није довољно, а Србија продаде , по величини другу речну луку у Србији, на Дунаву. И не заборавимо река Дунав није српска прћија, то је међународа река са уговорима гарантована као таква. И шта сад ако ЕУ каже њет ?
rebus
Da ulozimo u postojecu i operativnu luku - nemamo? A da ulozimo mnogostruko vise u gradnju novih luka na ciljanim (citaj manje pogodnim) lokacijama na kojima uopste nema pratece infrastrukture - to mozemo i hocemo. Sta nije jasno?
Данило
После Другог рата све је помножено са нулом. Док су Амери давали донације били смо запад истоку. Сада све за багателу пријатељима Русима, Кинезима и Арапима. Чека нас срећна будућност.
Miloš
Dokle više? Nije na prodaju!
Мунгос
Ако овако наставимо колико сутра ћемо се звати "Арапска Република Србија"

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља