уторак, 23.04.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:44

Кинези преузимају „Икарбус”

четвртак, 21.03.2019. у 10:58
Фото Д. Јевремовић

Стекли су се услови да кинеска компанија Ли Јонг постане већински власник Икарбуса, изјавио је данас државни секретар у Министарству привреде Драган Стевановић и навео да је кинески партнер пре два дана измирио све своје обавезе према банци и откупио потраживања.

Стевановић је за ТВ Прва рекао да се кинеска компанија, која је једна од најпознатијих светских компанија у производњи аутобуса, квалификовала и испунила услове да постане већински власник Икарбуса, што је гаранција да ће Икарбус бити понос Србије.

„Када се административно све заврши кинеска компанија може да почне да спроводи своје пословне планове и програме”, рекао је Стевановић.

Генерални директор Икарбуса Александар Вићентић раније је рекао да нови већински власник планира проширење производње и на електровозила.

Навео је да се за социјални програм, који је спроведен пред крај прошле године, определило око 140 запослених који су добили 200 евра по години радног стажа, а да је у предузећу остало 120 радника.

„Отишли су углавном старији запослени. Успели смо да сачувамо комплетан инжењерски кадар што је и нама и фирми која нас купује најбитније”, рекао је Вићентић.

Икарбус је основан 1923. године, као прва фабрика авиона на Балкану, да би касније променио делатност. Први аутобус у Икарбусу произведен је 1954. године, по лиценци аустријске фирме Саурер.

До сада је у тој фабрици произведено више од 20.000 аутобуса, од чега је знатан део извезен, преноси Танјуг.


Коментари18
64077
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dakic Zeljko
KINEZI su dobra odbrana od uskih interesa EU,jer imaju i novac i pamet,a ne ucenjuju!SA baterijama od naseg litijuma,ovi autobusi mogu da se plasiraju i po Africi i Aziji,ako nas EU,u plasmanu,blokira.A put u EU,tu sargarepu za nasu Vladu,bilo bi korisno odloziti za deset godina,da se problem Kosova resava preko UN,a ne na brzinu, pod ucenama zapada!KINESKE investicije su uvek dobrodosle!
артиљерац
@ goran s. А где да пишем?У Playboy-u?
артиљерац
@ dragoslav Под пуном моралном и кривичном одговорношћз ТВРДИМ да је "бивша власт" Икарбус продала 2010 VDL(Van der Linde,Ајндховен,Холандија Посао је покварио,тражећи провизију,Млађан Динкић.Зато је и смењен с места министра 2011.Пола динкићеве странке је данас у Влади,а и он је неки саветник.О томе могу да напишем,не чланак,књигу.Био сам ангажован од холандске стране,па сам упућен у све.Требало је да се у "Икарбусу" прави 1200-1500 градских,приградских и МЕЂУГРАДСКИХ аутобуса годишње.Да се,2011,запосли бар 700 радника.За то бих ја Млађана Динкића спаковао на бар 5 година робије.А он је и даље у власти.VDL je септембра 2010 објавио на свом сајту да је постао власник "Икарбуса".Потписали уговор,само нису знали с ким га потписују.
goran.s
Sto to pises ovde o sada ?
Препоручујем 4
Sloba Novski
Citam ove komentare I pitam se koliko ustvari ima frustriranih ljudi, koliko je vas negativaca I dezurnih pljuvaca na sve sto se desava u drustvu, ekonomiji? Ja mislim da su negativci u manjini itekao, ali su bucni I vecito pisu negativne komentare..Sire defitizam I beznadje! Pa to je kao na filmu
Боба
Јесте како да не, сви позитивци са знањем одоше а остали ето само неки негативци да кукају што им све "позитивци" распродаше. Да ли се некада запитате зашто су нам преци имали изреку "туђа рука свраб не чеше" или су и то били неки "негативци". Са субвенцијама које се дају свим странцима итекако се могла обновити домаћа индустрија и производити аутобуси и трактори - није то ракетна техника али за правнике на власти изгледа да јесте. Зато је овако како је а биће и горе не брините.
Препоручујем 15
Pera
Za početak da počnu da prave vozila koja se ne raspadaju posle dve godine korišćenja

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља