среда, 23.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:58

ОРФ тражила од Бете исправку извештаја о протестима

четвртак, 21.03.2019. у 11:07
Са протеста у Београду одржаног 17. марта ове године (Фото Д. Жарковић)

Аустријски јавни сервис ОРФ затражио је од српске агенције Бета исправку текста у којем је та агенција погрешно пренела извештај ОРФ-а о догађањима у Београду, а који је ишао уз интервју функционера Савеза за Србију Вука Јеремића, речено је Танјугу у Бечу. Дописник ОРФ из Београда Кристијан Вершиц објаснио је зашто су тражили исправку:

 „Морао сам да реагујем јер садржај мог прилога који је објављен у синоћњем дневнику ЗИБ 2 о Србији није коректно пренет”. Казао је да је Бета пренела информацију као да ОРФ оптужује председника Србије Александра Вучића за разарање слободе медија, а ОРФ је, како је објаснио, само пренео тврдње опозиције, а није износио свој став о томе.

Бета је, такође, у свој текст ставила да је ОРФ у прилогу о протестима говорила о томе да десетине хиљада људи протестује у Београду, али у прилогу ОРФ не помиње се никаква бројка. Такође, на крају прилога је ОРФ пренео да опозиција прети бојкотом будућих избора ако се стање медија не побољша.

„Тренутно би то могла бити само празна претња. Опозиција је хетерогена, њој недостаје неспорени вођа. Поред тога је Вучић и даље најпопуларнији политичар у Србији и ужива подршку запада, који у Вучићу види фактор политичке стабилности на Балкану”, подвлачи ОРФ у свом прилогу, а Бета је тај део изоставила у својој вести.

Иначе у том извештају, односно прилогу из Београда, Вершиц је казао да се ситуација у Србији, поново смирила.

„Након вишемесечних мирних демонстрација је у суботу једна мања група упала у државну телевизију Србије, а у недељу су демонстранти блокирали зграду Председништва председника Александра Вучића. Опозиција пребацује Вучићу да контролише у потпуности медије и ограничава демократске слободе. Вучић те оптужбе одбацује, али и независне невладине организације виде јасну регресију код слобода медија у Србији”, наведено је у прилогу.

Такође је ОРФ навео да приватна телевизија Пинк важи за медијски ослонац Вучићу, а да државна телевизија РТС најснажније одражава односе политичке моћи и била је циљ демонстраната, који су предвођени од стране једног ултранационалисте упали у редакцију те установе, али нису ништа уништавали.

„Полиција је ухапсила 18 особа, а само три лица требало је и да изађе пред суд. Друге опозиционе вође, као што је ранији шеф дипломатије Јеремић, нису упале у телевизију, али приказују мрачну слику медијских слобода у Србији”; навео је ОРФ у прилогу који је из Београда приредио Вершиц.

Бета је емитовала исправљену верзију вести.

 


Коментари1
e22ce
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Tami
Znajuci situaciju u Beti, oni tesko da shvataju da su "nesto pogresili"

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља