Јапан жели да изгради ултимативни ровер за астронауте, а произвођач аутомобила „Тојота” је тај који би требало да направи то футуристичко, теренско, лунарно возило које би могло да буде спремно за коришћење у мисији на површини Месеца 2029. године.
Ровер будућности биће масивно возило које покрећу горивне ћелије са максималним дометом од 10.000 километара.
Како наводе званичници ЈАХА (Japan Aerospace eXploration Agency = Јапанска свемирска агенција), план је да „Тојотин” ровер буде за два астронаута, али и за четири особе у хитним случајевима. Ако се оствари тренутни концепт, ровер ће бити огроман – дугачак најмање 6 метара са шест точкова, широк 5,2 метра и висок 3,8 метара. У самом возилу биће око 13 квадратних метара животног простора, саопштили су званичници ЈАХА-е. Возило би требало да има горивне ћелије за производњу електричне енергије.
За разлику од овог, Насини лунарни ровери, коришћени у мисијама Апола пре неколико деценија, могли су да приме два астронаута (обучених у свемирска одела) и кретали су се на батерије. Ова возила имала су четири точка и била су дугачка 3,1 метар, широка 2,3 метра, са максималном висином од 1,14 метара.
ЈАХА и „Тојота” на пројекту Месечевог ровера раде од маја 2018. године. „Месечева гравитација једнака је шестини оне на Земљи. Месец има сложен терен с кратерима, литицама и брдима”, рекао је астронаут Коичи Ваката, потпредседник ЈАХА-е. „Штавише, изложен је радијацији и температурним условима који су много оштрији од оних на Земљи, као и изузетно високом вакуумском окружењу.”
За „Тојоту” представља велики изазов производња Месечевог ровера ЈАХА-е и наглашава се да ће безбедност возила бити од виталног значаја за астронауте.
У исто време, НАСА развија сопствене планове за враћање астронаута на Месец, прво са лунарном орбиталном „гејтвеј” свемирском станицом, а затим са искрцавањем посаде на Месец 2026. године.
Шеф НАСА-е Џим Бриденстин више пута је нагласио да ће се повратак америчке агенције на Месец догодити у сарадњи с међународним партнерима.