Mоја дела су се већ изводила на Београдском фестивалу игре, ово вечерас неће бити први пут... Балет Женеве, „Интроданс” и Акаш Одедра представили су вам претходних година моје кореографије. Међутим, сада, на неки начин премијерно, бићу део вашег фестивала заједно са мојом групом из Антверпена „Истман”. Бићу лично на сцени у својству извођача, заједно са четири играча различитог порекла и искуства и са исто толико музичара који свирају уживо микс сачињен од јапанских бубњева, корејских звукова, гласова Конга и индијских народа. Видећете представу „Фрактус V”, направљену за 40-годишњицу рада Театра игре Пине Бауш из Вупертала пре пет сезона, каже Сиди Ларби Шеркауји, познати кореограф који гостује вечерас у 20 часова на сцени Сава центра и тако ствара посебан увод у почетак 16. БФИ који ће трајати до 12 . априла у Београду, Новом Саду и Вршцу.
О делу дугом 75 минута које говори о озбиљним друштвеним и филозофским темама Шеркауји износи више детаља:
– Комад „Фрактус V” инспирисан је текстовима америчког лингвисте и политичког филозофа Ноама Чомског. Преводећи његове идеје за себе, схватио сам да је, баш као што он истиче, проучавање доступних информација једини начин да се појединац заштити од политичке и друштвене пропаганде. Овај перформанс отворио је питања пропаганде у односу на чињенични приступ. Основна теза Чомског о „слободи говора” против политичких покушаја контроле и манипулације медијима слаже се са мојом уметничком потребом да створим простор који стално и изнова открива свој идентитет. Тај неопходан процес дешава се кроз радикалне фрактуре, са циљем да се ослободи прошлости. Сваки дан је обред проласка, тачка без повратка…
Сиди Ларби Шеркауји је са 14 година закорачио у свет игре, а за савезника је имао искључиво свој таленат. Његов кореографски деби догодио се пре две деценије са савременим мјузиклом Ендрјуа Вејла „Анонимно друштво”. Данас је иза њега више од 50 кореографских радова и низ признања, укључујући две награде Оливије, три „Балет танца” за најбољег кореографа (2008, 2011, 2017) и признање „Каирос” (2009) за уметничку визију и интеркултурални дијалог. Недавно му је уручено једно од највећих европских позоришних признања „Премио Европа” у Санкт Петербургу, намењено онима који стварају најузбудљивији театар. Сарађивао је са Дамијеном Жалеом и са Акрамом Каном. Радио је са великим бројем балетских компанија, позоришних и оперских кућа. Од 2010. покренут је „Истман” који је замишљен да произведе и промовише опус свог уметничког директора и кореографа Сидија Ларбија Шеркаујиа од савремене игре, позоришта, балета, опере, мјузикла, до различитих облика перформанса. Његово нетипично размишљање о покрету, језику тела и култури јесте основа његовог уметничког приступа.