субота, 20.04.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:49

Технички преглед трактора спасава животе

понедељак, 25.03.2019. у 09:42
(Фото А. Васиљевић)

Директорка Агенције за безбедност саобраћаја Јасмина Милошевић изјавила је, поводом податка да су трактористи изазвали око 70 одсто саобраћајних удеса у којима учествују, да је најпресуднија техничка исправност пољопривредних возила која ће се проверавати једном годишње, преноси Танјуг.

Најчешћи узроци незгода и несрећа су - непажња, необученост возача и непознавање прописа, учешће возача који је под дејством алкохола, недовољна осветљеност трактора.

Милошевићева је у Јутарњем програму РТС навела да треба инсистирати на техничкој исправности пољопривредних возила.

„Оно на чему треба инсистирати је техничка исправност пољопривредних возила. Ради се о возилима чија је максимална брзина 30 до 40 километара на час, али спадају у возила која носе највећи ризик од изазивања саобраћајних незгода. Оног момента када сте сели за трактор, имате дупло већу вероватноћу, дупло већи ризик да ћете учествовати у саобраћајној незгоди. Чак 12 пута већи ризик да ћете учествовати у саобраћајној незгоди са смртним исходом. Све су то ствари да које упућују да морамо да инсистирамо на техничкој исправности пољопривредних возила”, објаснила је она.

Директорка Агенције за безбедност саобраћаја додала је да ће се техничка исправност возила проверавати једном годишње.

„Техничка исправност возила провераваће се једном годишње, осим ако се не деси неки ванредни технички преглед. Људи би сами требали да прате своје возило, да не дозволе да ико седне за трактором а да му не раде кочнице, светлосна сигнализација, и наравно возила морају бити правилно обележена”, навела је Милошевићева.

Она је додала да возачи морају да схвате да је живот најважнији и да на технички преглед не требају да гледају као на законску обавезу.

„Не треба да на то гледају као на законску обавезу већ нешто што њима је њима сигурност јер ће сутра свом најближем члану породице дати тај трактор да вози”, казала је Милошевићева.

Рекла је да је у управљању возилом битно искуство, поготово у управљању трактором.

„Трактор није предвидив, није тако лагана машина, ни по габариту, ни по начину управљања, за разлику од аутомобила који ипак даје неку комоцију. Јако је битно да трактор има заштитну кабину јер ће управо она током превртања, које се најчешће дешава сачувати живот”, навела је директорка Агенције за безбедност саобраћаја.

Она је казала да је просечна старост погинулог возача у тракторским несрећама 57 година.

Поводом јучерашње трагедије, када је 11-годишњи дечак у тракторској приколици страдао када се преврнуо трактор у селу Дединац код Куршумлије, Милошевућева је рекла да дете до 14 године сме да се превози само у приколици и то уз присуство одрасле особе.


Коментари7
c8cc4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Zoran Ostojic
Postovana gospodjo Milosevic vidim da za sve krivite traktore koji it 20/30 km na sat da vam ispricam drugu stranu medalje traktorista sam koji sve drzi sakum pakum znaci sve ispravno ali ljudi na javnom putu koji voze auta posebno BG tablice ne postuju moju rotaciju kad idem sa kombajnom i ostalim masinama kad vucem prikolice ne postuju levi zmigavac pratim ih na rtrovizoru i onda izadjem da vidim dali radi on radi a oni zaobilaze sto sam hteo i da i snimim par puta pa da vidite zasto se desavaju saobracajni udesi
Мирослав
,,Оног момента када сте сели за трактор дупло већи ризик да ћете учествовати у саобраћајној незгоди. Чак 12 пута већи ризик да ћете учествовати у саобраћајној незгоди са смртним исходом. 2 пута, 12 пута у односу на кога, на шта? Како се фрљају цифрама. 'Ајд правници, али кад почну и неки који треба да баратају са тачним цифрама и подацима, као дотична која има неко техничко образовање. Колики су односи ризика осталих возача у односу на нешто, не знамо шта? И аматера и професионалаца.
Pera Petrović
Naravno da niko nije protiv ispravnih kočnica i svetlosne signalizacije. Ali, kako u tehničku neispravnost spadaju ugrađena dodatna radna svetla, ili dodatno ugrađene stepenice za lakši ulaz u traktor, ili dodata platforma na koju se staje kad se sipa gorivo u traktor i još kojekakve prepravke koje daju komfor u radu sa ovom "ne laganom mašinom".
geras
zašto u ovoj razvaljenoj zemlji postoje i agencija i komitet za bezbednost saobraćaja ?
Dragoslav Stanisavljević
Dok prođu izbori....

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља