уторак, 22.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 20:45

Три моста

понедељак, 25.03.2019. у 12:14
Потпис Стари савски мост (Фото: Д. Јевремовић)

У „Политици” од 7. марта 2019. године новинари Д. Мучибабић и Д. Алексић расветљавају до сада непознате чињенице везане за намеравано рушење Старог савског моста. Најзад је разјашњена, стручно веома оспоравана одлука Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда, да се конкурс за неопходну реконструкцију – проширење Старог савског моста заврши рушењем тог виталног објекта.

Текстом у „Политици” јавност је обавештена да ће „Београд на води” финансирати рушење Старог савског моста, изградњу новог на истој локацији, као и изградњу новог моста Ада – Нови Београд.

Пошто је код нас улагање страног капитала приоритет изнад сваког приоритета, конкурс је завршен наведеним обртом. Донета је одлука, наизглед позитивна, у суштини штетна по све. Једна рутинска реконструкција моста под саобраћајем на волшебан начин нарасла је у мегаломански подухват који смо у Удружењу „Наши мостови” назвали „Три моста”. Прва инвестиција је рушење старог моста, друга је нови мост на истом месту, и трећа је нови мост за Аду. Све то захтева тотални прекид саобраћаја до 2024. године, док се за реконструкцију моста саобраћај не прекида (осим у кратком периоду за време замене шина). Улагање у реконструкцију од 10 милиона евра набујало је на (не)вероватних 100 милиона евра. Очигледно су сви на штети. „Београд на води” имаће огромне трошкове, клијенти из кула трпеће прашину са градилишта, а београдска привреда и грађани непроцењиве губитке због хаоса у саобраћају.

Проблем естетике моста, који се наводно „не уклапа у визуре” нових кула, решив је новим конструктивним елементима који испуњавају тражене услове. Оправдана је намера „Београда на води” да своје клијенте ослободи несносне буке од трамвајског саобраћаја, али се због тога не руши мост, него се постојеће спојнице шина за под замене новим, бешумним. Што би у народу рекли „Не коље се во због једне шницле”.

Удружење „Наши мостови” апелује да се од рушења, планираног за ово лето, одустане. Док је све још на папирима, београдске власти могу да се врате на почетну намеру да реконструишу Стари савски мост. Тиме би избегли, поред већ наведених штета, узнемиравање грађана далеко озбиљније од онога због рушења Савамале и сече дрвећа на Калемегдану.

Дипл. инж. Љубивоје Костић,
председник удружења „Наши мостови”


Коментари2
07458
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

За роба зва Разића
Сада кад је разјашњено ко је, заправо, инвеститор рушења Старог савског моста и изградње два нова моста на Сави, може да се постави легитимно питање, шта је суштински разлог за овакву инвестицију, испод површине која је дата у виду буке коју производе трамваји крећући се по шинама Старог савског моста. Осим што ће, као последицу, Београд имати додатне, прилично озбиљне саобраћајне колапсе све док се нови мост не изгради на месту старог, и то у наредних најмање 5, а веома вероватно и знатно више од 5 година, постањвља се и питање културно-историјског наслеђа, како у контескту овог моста из 1942. године, тако и у контексту будућих, потенцијалних сличних идеја, планова и жудње за инвестирањем, које би, ако пројекат "Три моста" прође, могле да таргетирају разне друге грађевинске објекте у Београду, као што би, рецимо, биле, Палата "Албанија", или хотел "Балкан", док је, чини ми се, зграда Поште 6 веома, веома близу таквог сценарија.
sloba car
Postoji i zamor od zidanja, što uključuje linije gradskog prevoza za koje nikad nisi siguran kuda ustvari idu, godinama tako, zida se svašta a ne završava se, a kakvo je sada stanje u saobraćaju, ne sme se nijedan most rušiti pre nego što se ne izgrade 1-2 nova.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља