четвртак, 25.04.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 11:41

Могућност забране увоза аутомобила старијих од 10 година

уторак, 26.03.2019. у 12:09
(Фото Д. Јевремовић)

Министар за заштиту животне средине Србије Горан Триван изјавио је данас да се разговара о могућности забране увоза аутомобила старијих од десет година, како би се смањила загађеност, преноси Танјуг.

Триван је за РТС коментарисао могућност да Србија забрани увоз аутомобила са „евро 3” моторима и рекао да морамо да се одлучимо - хоћемо ли да престанемо да се загађујемо и разбољевамо, или ћемо да возимо јефтине аутомобиле.

„Последњих година постајемо гробље аутомобила из Европе. Нема разлога да сами пристанемо на ту врсту загађивања без обзира на интересе. Нема разлога да увозимо возила старија од 10 година”, рекао је министар и подсетио да је Србија прошле године увезла око 180.000 половних аутомобила.

Он сматра да ће за шест месеци или годину дана аутомобили са „евро 4” моторима коштати као сада они са „евро 3” и зато додаје да није тачно да људи неће имати новца да их купе.

„Нисам сигуран да је та логика исправна. И ја се нећу руководити том логиком. Видећемо шта ће победити у јавној расправи у којој ће учествовати различите асоцијације увозника, грађани, а министарство ће донети одлуку”, навео је Триван.

Упитан да ли сматра да би забрана изазвала револт грађана, Триван је рекао да није његов посао да изазива симпатије код људи који не воде рачуна о животној средини.

Министар је поновио да је с премијерком Аном Брнабић разговарао о увођењу субвенција за електричне аутомобиле и да ће дати све од себе да их од следеће године имамо.

„За неку годину ће Европа забранити трговину опасним отпадом, што значи да морамо да направимо капацитете за прераду опасног отпада, а те капацитете немамо”, навео је министар.


Коментари23
f6f8b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

janko
Људи не схватају да стари аутомобили и нјихови издувни гасови изазивају многа обољења укључујући и канцер... зато европа избацује те кршине...
Beogradjanin Schwabenländle
Или распродаја народног блага или узимање намета грашанима, то је све што ови политиканти знају. Ја могу да у Немачкој, као и остали грађани у другим ЕУ земљама ( за нове чланице не знам ), да увезем било који ауто, без обзира колико је стар. Једино мора да има регистроване техничке податке. Царина на увоз је минимална, кола се морају регистровати , ту настаје мањи проблем, да ли је КАТ, 1, 2, 3, 4,5, да ли уопште има катализатор, а ако су кола страрија од 20 година онда је то млади олдтајмер, преко 30 година јесте олдтајмер. Висина годишњег пореза је у зависности од КАТ-а и запремине мотора. И то све у дрћави која има најбољу атомобилску индустрију на свету, и не заштићује своје тржиште. Шта мислите да сва кола у Немачкој поседују КАТ ? Све је то опште познати аршин на две мере, кобојаги брига државе о здравству грађана, али првенствено о пуњењу буџета, јер производња, било каква у тој држави такорећи и не постоји. Пустите људе да купе шта могу, " хоћете у Европу ", тамо нема царин
Draga Paunović
Bolje je uvesti ograničenje prema normama za izduvne gasove(npr. minimum euro 5), zato što među vozilima starijim od 10 godina ima onih sa istom euro normom za izduvne gasove, kao i kod vozila mlađih od 10 godina. Tako ne bi došli u situaciju da jedan isti model (ne)može da se uvozi zbog razlike u godini proizvodnje, iako je po svim ostalim karakteristikama, osim godine proizvodnje, stariji automobil potpuno isti kao i mlađi .
Olive
Samo neka zadju kroz grad i krenu revnosno da pisu kazne za parkiranje, kada bi se svi koji se nepropisno parkiraju kaznjavali dva puta bi razmislili pre nego sto kupe automobil.
U zdravom telu zdrav duh
Najbolje resenje je zabraniti automobile a uvesti subvencije za bicikle.... :) smanjicete zagadjenje a poboljsacete fizicku aktivnost svih nas...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља