уторак, 22.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 20:56

Нови систем омогућиће производњу 12 милиона тона угља

уторак, 26.03.2019. у 13:19
(Фото Танјуг)

КОСТОЛАЦ На површинском копу „Дрмно” у Костолцу данас је почео транспорт новог савременог багера у који је уложено скоро 100 милиона долара, а који ће омогућити повећање годишње производње угља у том руднику са девет на 12 милиона тона, преноси Танјуг.

На представљању новог багера дугачког 150 метара и тешког 3.200 тона, министар рударства и енергетике Александар Антић рекао је да је циљ да након 2023. производња угља у Србији достигне 45 милиона тона годишње, те да је нови багер од изузетног значаја за развојне планове и део је страгегије повећања производње угља на „Дрмну” у склопу изградње Блока Б 3 Термоелектране „Костолац Б”.

„То је део нашег укупног аранжмана с Кином у коме је кинески ЦМЕК наш партнер. Све активности одвијају се предвиђеном динамиком. Пред нама је изазов да наставимо ту динамику и у року завршимо Блок Б 3”, рекао је министар.

Антић је рекао да ће ове године у Србији бити произведено 38 милиона тона угља, у наредној фази планирано је 40 милиона тона, а када нови багер на копу „Радљево” у Колубари буде радио у пуном капацитету, производња ће достићи 45 милиона тона годишње.

То су, наводи, планови ЕПС-а који ће остати најзначајнији део српске економије и индустрије и најјачи играч у тој бранши у југоисточној Европи.

„Ове године ћемо произвести 38 милиона тона угља. Улазимо у фазу озбиљних инвестиција које ће нас довести до значајног раста производње угља и електричне енергије у Србији”, рекао је Антић и нагласио да је оптимиста и да је уверен да ће амбицизни планови бити остварени.

Навео је да ће се ове године ући у набавку великих система за коп „Радљево” за који каже да је кључна развојна компонента производње угља у Колубари и која ће бити део укупне сигурности снабдевања и угљем и електричном енергијом.

Поносан је, додао је, што српске компаније показују спремност да учествују у великим, захтевним и развојним пројектима попут система који је данас оспособљен за рад на копу „Дрмно”.

„И у наредном периоду, у великим пројектима озбиљно рачунамо на српске компаније”, рекао је Антић и додао да је привилегија да је на овом пројекту радио и немачки „ТисенКруп”, који је у својој области рада један од лидера на светском тржишту.

В. д. директора ЕПС-а Милорад Грчић нагласио је да је производња угља један од најважнијих фактора у ЕПС-у, а производња електричне енергије у термо сектору јесте оно што даје стабилност енергетском сектору у Србији.

„ЕПС се ослања на Колубару и 'Дрмно'. 'Дрмно' је пројектовано да производи девет милиона тона угља годишње, а с новим системом достићи ће између 12 и 13 милиона тона. Градимо нови 350 мегаватни блок и неопходна је већа количина угља”, рекао је Грчић.

Објаснио је да је багер део система који укључује и траку и одлагање, његов капацитет је 6.600 метара кубних на сат, кретаће се у дужини од 6,5 километара, а месец дана биће у пробном раду.

Грчић каже да је ЕПС обезбедио финансирање за још четири претоварне станице на копу „Дрмно”.

„У фази смо изградње трафостанице Рудник 5. Надамо се да ћемо у току ове године, најкасније у децембру завршити комплетан посао”, каже Грчић.

Директор огранка кинеског ЦМЕК-а Рен Каилонг рекао је да је од отварања монтажног плаца са кога багер креће на радну позицију прошло 36 месеци и да су уз подршку министра Антића и челних људи ЕПС-а сви планирани послови завршени.

Директор сектора за рударство немачког „ТисенКрупа” Бернд Биндер осврнуо се на шест деценија дугу и плодоносну сарадњу са ЕПС-ом на великим пројектима, као и на пројектовању и монтажу роторног багера на „Дрмну” за који је рекао да је од велике користи за Србију и њене грађане.

 


Коментари11
0b26c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Beogradjanin Schwabenländle
Лигнит је најпрљавији угаљ који уопште постоји. Зато се полако забрањује употреба у ЕУ државама.
Beogradjanin Schwabenländle
Тај површински багер Thyssenkrupp по цени од 30 милиона €вра је требао почети са радом 2015 године .
Mile
Nije to proizvodnja uglja vec iskopavanje .Valjda znaju sta znaci proizvodnja!
Mara M.
Svedoci smo zagadjenja samog vazduha jer smo pre kratkog vremena disali na - škrge. Gde je tu eko plan jer se govorilo da treba gradjani da predju na drugi način grejanja, da ne bude fosilno, a ovim se HVALIMO. Ko je ovde lud?
Путин
Луди смо ми који гласамо.
Препоручујем 7
dipl. agronom
Eeeee,kad se udruze kineska tehnologija i domaca pamet,EPS podbaci 15 %...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља