среда, 03.06.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 28.03.2019. у 16:46 Ивана Албуновић

Промоција ариљске малине у Ротердаму

Србија представљена на најзначајнијем конгресу произвођача бобичастог воћа
(Фото Д. Јевремовић)

На најзначајнијем светском конгресу „Глобал бери” у Ротердаму  први пут у званичном делу програма организован је округли сто на тему „Србија улази у фокус” на коме су представљени потенцијали наше земље када је реч о квалитету и производњи бобичастог воћа.

Промоција Србије организована је уз подршку Европске банке за обнову и развој (ЕБРД) и ФАО. На конгресу је, поред осталог воћа, представљена и ариљска малина која је, прошле године, сертификована географском ознаком порекла (ГИ).

Ова ознака повезује висококвалитетан производ са специфичним местом порекла, чиме гарантује квалитет и унапређује репутацију производа, што произвођачима омогућава да остваре веће приходе, а истовремено је и гарант потрошачима да добију највећи квалитет производа.

Милош Миловановић, консултант за аграрну политику ФАО и координатор ФАО и ЕБРД пројеката у Србији, истакао је да се глобална тражња мења у правцу конзумирања здравије, свеже хране.

– У овом тренутку Србија углавном извози смрзнуто бобичасто воће, а разлика у цени између свежег и замрзнутог је изузетно велика – рекао је Миловановић додајући да ЕБРД и ФАО пројектима, које реализују у Србији и Црној Гори, већ неколико година помажу произвођачима бобичастог воћа да подигну стандарде квалитета у целокупном ланцу снабдевања и прошире свој приступ извозним тржиштима.

– Поред увођења географске ознаке порекла, неопходно је проширење програма са смрзнутог на свеже или сушено бобичасто воће. Повећање извоза свежег воћа захтева веће инвестиције, укључујући и увођење нових сорти малина и инфраструктуре за хладно складиштење – истакао је Миловановић.

„Глобал бери” сваке године окупља неколико стотина кључних играча у овом сектору и добра је прилика за повезивање са потенцијалним клијентима, али и упознавање са актуелним трендовима у индустрији, од нових производа до иновација.   

Коментари1
a378a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

NY
Odlicno..Kao i obicno u Srbiji se reaguje sa zakasnjenjem. Malina je najtrazeniji proizvod iz Srbije i naravno moze lakse da se proda kroz direktne kontakte sa kupcima iz Evrope. Odlicno ! Puno srece !

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља