уторак, 21.05.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 13:08

Све сумњивији софтвер који контролише лет „боинга 737 макс”

петак, 29.03.2019. у 14:50
(Фотографије Бета-АП)

Вашингтон - Истрага удеса авиона „боинг 737 макс” компаније „Етиопијан ерлајнса”, у којем је погинуло 157 особа, дошла је до прелиминарног закључка да је систем против губитка снаге био активиран пре него што је авион ударио у земљу, јавља британска штампа.

Истражитељи удеса авиона истог типа који се нешто раније срушио у Индонезији такође су се фокусирали на нови систем за снагу МЦАС, пренео је Ројтерс.

„Боингова” флота авиона „737 макс” је приземљена широм света од несреће 10. марта, што је „збрисало” 28 милијарди долара тржишне вредности компаније и довело у питање унапред извршене наруџбине авиона вредне више од 500 милијарди долара.

„Боинг” је саопштио да ће планирана поправка софтвера спречити операцију која се понавља у систему и која је централни безбедоносни проблем.

Јуче је у федерални суд у Чикагу стигла тужба породице страдалог држављанина Руанде, у којој тврде да је компанија Боинг лоше направила аутоматски систем контроле лета. Из „боинга” нису коментарисали тужбу.

Истрага се такође бави и квалитетом обуке пилота „Боингових” авиона „737 макс”.

Амерички и европски регулатори су најмање две године пре пада авиона у Индонезији знали да контролисање угла под којим лети модела „737 макс” можда неће бити довољно у ситуацијама сличним као у две наведене несреће.

Европска агенција за авијацију и свемир (ЕАСА) је издала сертификат да је авион безбедан делимично због тога што су сматрали да ће допунске процедуре и тренинг објаснити пилотима „неуобичајене ситуације” у којима би морали да управљају мануелно и да „тримују” нос авиона, преноси Танјуг.


Коментари14
2e49b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ljubo
Ovo je već vest stara 3 dana. Glavni mediji je tek sada objavljuju i to ne smeju da budu udarne vesti. Toliko o moći Boinga. Čak i ako ovaj kratki komentar bude objavljen biće to primer junaštva bilo koga javnog medija. S poštovanjem
Dragan
...daj Bože da nas, Srbe , ne proglase krivima za ovo?
Препоручујем 7
Prekobarac
Boing 737 Max je "conceptualni" prototip avijona koji bi u buducnosti trebalo da leti bez pilota tako da bi se ustedele pare na uposljavanju i treniranju pilota sto je aviokomapijama vrlo skupo. Danas svi u bilo kojoj grani industrije rade na minimalizaciji radne snage da bi tako uvecali profit. Na zalost ljudski um nikada nece biti zamenjen robotima i softverima jer jer mi "ljudska bica" posedujemo intuiciju (koja je neophodna u riskantnim situacijama) i koju programeri nikada nece moci da ugrade u svoje programe i tako zamene pilote sa softverom ili robotima. Zbog toga ja nikada ne bih leteo avijonom koji nema dobro obucene pilote. (Nasi piloti su jedni od najboljih na svetu).Ljudski um vladace zauvek!!!
Milan D.
A ko moze da tvrdi da ta to nije manipulacija sa softverom.Kad su u stanju da manipulisu sa kopjuterima koje kupujemo i mobil telefonima zasto nebi i softverom aviona,poslije par godina upotrebe tih masinica covjek jednostavno primjeti da one nefunkcionisu ako slucajno pitas predstavnike tih kopanija o cemu je rjec dobijes jednostavan odgovor da moras nabaviti novi program ili hardver.Ono sto je vazno da duduci ne kapiraju koliko im se tikava u poslednje vrijeame odbilo od glavu,nadam se da ce to umjesno iskoristiti Rusi i Kinezi.
Dragan
Ti ocekujes da bas oni koji varaju, to "umesno iskoriste"?
Препоручујем 1
Братимир
Поново ће да окриве Русе.
Moskovskaya
Buducnost avijacije je u ruskim i kineskim avionima. Ko sprecava Srbiju da poput Slovenaca nabavi ruske putnicke avione?!
Petar
Očigledno sprečava politika. Zašto nema ruskih aviona je isto pitanje politike a ne kvaliteta tih aviona. Boeing je opasan igrač, kada je kanadski Bombardier hteo da prodaje regionalne avione američkim avio-kompanijama Boeing ih je tužio i tražio od Kongresa da zabrani prodaju, pa je Bombardier bio prinudjen da otvori novu firmu i proda model Airbus-u i sada je taj avion postao Airbus 220. Ruske kompanije su masovno kupovale polovne Boeing-e zbog korupcije ljudi koji o tome odlučuju. Inače ruski IL-96 nijedan udes nije imao. Sukhoi superdžet je plod saradnje Rusije i Zapada, avion pouzdan i leteo je i u irskoj kompaniji City Jet i belgijskom Air Brisel.
Препоручујем 11
Dragan
Ko sprecava? Zdrav razum naprimer...
Препоручујем 4
Прикажи још одговора

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља