уторак, 12.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 12:02
ПОРТРЕТ БЕЗ РАМА: РАДОСЛАВ ПАВЛОВИЋ

Лалетова правила

Аутор: Александар Апостоловскинедеља, 31.03.2019. у 20:30
Д. Стојановић

Човек који је написао сценарио за култни филм Дарка Бајића „Балканска правила” не треба да се изненади јер се лако може препознати у судбинама главних јунака чије је ликове креирао.

Како се и очекивало, директора Културног центра у Паризу Радослава Павловића први безбедњак Министарства спољних послова Ивица Тончев није вратио уролованог у тепих у Београд, као што је то учинио Лале. Да не буде забуне, он није уроловао ни Тончева, ни некога од запослених у Културном центру, већ је то учинио са сликама славног уметника Владимира Величковића и Биљане Вилимон.

Тако га је бар оптужила координаторка за односе с медијима у тој установи. Наводно, изложба „Србија 1999. године – 20 година после – док су падале бомбе” уклоњена је по његовој наредби, због посете официра НАТО-а и коктела коме су присуствовали. Ваљда није хтео да изазове њихове унутрашње немире док пијуцкају шампањац.

Лале је то лаконски демантовао, иако је чак најављена и истрага војне обавештајне службе: „Труд да се неко ко је написао ’Балканска правила’ и ’Мој рођак са села’ представи као особа која учествује у ’понижењу српских жртава’, преамбициозан је и нереалан”, казао је писац. Заиста, Тончев није отишао у Париз да га врати!

Навикао је Лале, који је и започео стваралачку каријеру причом о сукобима југословенских, српских и хрватских тајних служби, да на својој кожи осети ко влада јавно, а ко из сенке. У медијима се 2008. године спекулисало како главни тужилац Хашког трибунала Серж Брамерц долази у Београд, како би скинуо с програма РТС-а рођака са села. А с рођаком би одлетео и Лале. Брамерц је, трачарило се по градској чаршији, тврдио да серија има антихашку платформу. Рођак није скинут с програма, а Лале се прикључио Томиславу Николићу. Није био Томин рођак, већ је словио за блиског сарадника, а потом и саветника за културу некадашњег шефа државе.

Тако се писац навукао на политику. Штета, јер је написао и изузетну драму „Мала”, па „Шовинистичку фарсу”, стигавши у свом опусу чак и до Лепе Брене. Није написао текст за хит „Миле воли диско”, већ сценарио за филм „Хајде да се волимо”.

Пред Томино исељавање с Андрићевог венца, схватио је да треба да хвата маглу. И то у зграду Културног центра која се налази на идеалном месту у Паризу, у средишту пешачке зоне у Улици Сан Мартин, преко пута једног од највећих светских музеја савремене уметности у Центру „Жорж Помпиду”.

Није се превише потресао ни када је, по налогу Министарства културе, уклоњена скулптура уметника Милорада Стајчића на којој су приказане фигуре Микија Мауса и Паје Патка у пози која асоцира на сексуални чин. Несташни Мики и Паја постављени су испод фотографије „Белог анђела” из манастира Милешева, која се налази на самом улазу у Културни центар. Павловића су цинкарили љути Срби из Париза.

Таква су Лалетова правила. Морао је да направи неколико скандала да би Србија сазнала каквог великог писца заправо има!


Коментари2
a232b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Kokobil
Ko pravi stetu Drzavi ? Pisac koji je napisao ko je bombardovao Srbiju? Tako je dosao na spisak , a sad ga treba dotuci. Lopovi kazedu svi su lopovi pa sam ja samo malo kraduckao.
oko
Zaključak teksta je...? Moj zaključak je da je ''bilo ko bio'' na mestu sa koga pravi štetu državi, pa makar (zlo)upotrebljavajući umetnost i umetnike koji su na to i navikli- porazno. Pisac, stvaralac se odriče da je stvaralac i pisac i umetnik samim tim što se prema kolegama i delima umetnosti odnosi na potcenjivački i primitivan način. Opšte je mesto da se prema vizuelnim umetnicima, slikarima, srpsko društvo odnosi sa nerazumevanjem srazmernim svom totalnom neznanju i intelektualnoj zapuštenosti. Da li je tome razlog decenijsko namerno zatvoren Narodni muzej i Msub, nebriga ''demokratske ''elite za umetnost?...eto, ovo je još jedan rezultat nasleđene i usvojene nebrige i osionosti prema umetnicima, koji su, ovde, poslužili, ponovo kao lakmus odnosa prema društvu, narodu i svemu što se ovom društvu dešavalo poslednjih decenija.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља