Српска Црња – Циљ овог плана је да се Зрењанин и Темишвар, два највећа града у српском и румунском делу Баната, повежу бициклистичком стазом. Због популаризације вожње бициклом у Српској Црњи у близини граничног прелаза отворен је и Регионални центар за развој циклотуризма, први те врсте у нашој земљи.
Центар је смештен у реновираној напуштеној згради која је некада била у склопу комплекса дворца „Нојхаузен”, покрај државног пута Зрењанин–Темишвар. Зграда која ће сада бити на услузи бициклиста настала је у послу чији је носилац била општина Нова Црња, са партнерима из суседне румунске општине Жомбољ и зрењанинским Регионалним центром за друштвено-економски развој „Банат”. У модерно опремљен конак за бициклисте уложено је преко пола милиона евра из фондова ЕУ за прекограничну сарадњу. Влада АПВ помогла је изградњу са 50 хиљада.
Са новим центром у Српској Црњи и сличним садржајем на улазу у Жомбољ, са румунске стране овај део Баната нашао се на једној од најмлађих, али и најважнијих европских бициклистичких рута „Еуровело 13”. Румунску и српску страну сада повезују стазе у дужини око 300 километара, а предстоји још изградња краћег дела од Нове Црње до граничног прелаза. За потребе новог центра креирани су мобилна апликација и сајт, а домаћини поручују да жељно очекују сваког бициклисту који реши да посети овај регион. У предивном амбијенту багремове шумице и атрактивног дворца „Нојхаузен” могу да предахну и окрепе се, преноће, поправе бицикл, скупе снагу за даље путовање. У Српској Црњи су уверени да ће стављање овог места на бициклистичку мапу Европе донети просперитет овом крају.
Истовремено, најављен је почетак ревитализације реке Бегеј, такође кроз ИПА програм прекограничне сарадње Румунија–Србија. Међу обимним инфраструктурним радовима, чија је вредност скоро 14 милиона евра и који треба да се реализују у наредне четири године, налази се и завршетак бициклистичке стазе уз Бегеј, од Темишвара до Зрењанина, у дужини од 75 километара. Румунска страна завршила је већ своју трасу од 37 километара, од Темишвара до границе, а са наше стране су завршени радови на стази од Зрењанина до Клека и сада предстоји спајање Клека са Српским Итебејом.
Интересантно је да ће се на овој стази налазити и царински прелаз за бициклисте и пешаке на преводници код Српског Итебеја и за њега је већ добијена сагласност.