среда, 16.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:55

Након сто година обнова пруге Суботица–Сента

На траси где су се возови кретали брзином од 10 км након обнове брзина ће бити повећана на 80 км на сат, а биће повећано и осовинско оптерећење са 16 на 22,5 тона.
Аутор: Александра Исаковуторак, 02.04.2019. у 12:15
(Фото: А. Исаков)

Суботица – На изласку из суботичке железничке станице почела је обнова пруге која се рачва ка Сенти. Укупно 38,5 километара пруге треба да буде обновљено за 270 дана, то јест до краја ове године, а радови коштају 2,5 милијарди динара.

Посао који је управо почео има готово историјски значај, јер пруга Суботица–Сента изграђена је 1889. године, последњи пут обновљена је двадесетих прошлог века и од тада, готово пуних сто година, у њу више није улагано, тако да је по железничким мерилима она четири пута надживела свој функционални век који траје од 25 до 30 година.

Они који су путовали овом пругом, то су свакако и осетили: воз се кретао брзином од 10 до 16 километара на час, а за теретни саобраћај проблем је било осовинско оптерећење од свега 16 тона.

„Ова инвестиција је битна и грађанима, али и индустрији, посебно за МСК из Кикинде, јер ћемо подићи капацитет носивости пруге на 22,5 тона, а брзину на 80 километара на час. Треба рећи и да је ова реконструкција битна јер су пре годину дана градови Суботица и Кикинда и општине Сента, Кањижа и Чока потписале Споразум о суфинансирању превоза на овој релацији. То је једини споразум на нивоу републике и пример како би требало да поступају локалне самоуправе и да не финансирају само превоз у аутобуском већ и у железничком саобраћају”, рекао је Имре Керн, државни секретар у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, који је присуствовао почетку радова.

Материјал потребан за обнову пруге допремљен је са пруге Београд – Нови Сад, која се управо обнавља. До сада је стигло око осам километара шина и прагова који ће, након контроле и прегледа, бити постављени на обновљеној деоници.

Керн је објаснио да се ова пруга обнавља захваљујући финансирању државе преко „Инфраструктуре железница Србије”. Надлежни се надају да, осим што ће са повећањем брзине, од наредне године путовање за Сенту трајати краће, а да ће пруга већег капацитета допринети и оживљавању луке у Сенти.

Обнова пруге Суботица–Сента саставни је део велике реконструкције банатских пруга. Пре неколико дана завршена је реконструкција пруге од Панчева до Зрењанина, од Зрењанина до Новог Сада прошле године су окончани радови и са тим је омогућено да возови користе ову пругу када за годину дана почне градња пруге Суботица – Нови Сад, као задња секција брзе пруге Београд–Будимпешта.

Док траје ремонт, железнице Србије ће путнике до Сенте и обратно превозити аутобусима, тако да путници нису оштећени, каже Веселин Симовић, шеф секције за саобраћајне послове Нови Сад. „Такође, радови ће тећи тако да се након три дана ремонта пруга отвара за пропуштање теретног саобраћаја”, објаснио је Симовић.


Коментари4
5304a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ivan Cucić
Molim vas neka mi neko objasni šta je obnovljeno na pruzi Zrenjanin - Novi Sad. Pruga je tema zezanja oba grada, voz putuje 4 sata, gde autobus putuje 45 minuta a košta 2 puta više od autobus. Šta su oni obnovili ? Možda posekli travu i napisali račun od 200 miliona za to.
Vladija Sarac
Ako sam pravilno razumeo, "obnova" znaci da ce stari, istroseni materijal sa pruge Beograd-Novi Sad, biti ugradjen u prugu Subotica-Senta?
Milorad Mrdja
Pompezno su započeli i sanaciju pruge Niš Zaječar, brzinom od 800 metara za mesec dana.
Mikica R
@Mrđa, Da li Vi znate da nepismeni ljudi upravljaju železnicom, šta drugo da očekujete nego da "stručnjaci" svojim "znanjem" prevrću cisterne sa opasnim materijama, da su nebezbedni putni prelazi, ljudi stradaju na nebezbednim putnim prelazima, itd. Najveća tuga je što država Srbija žmuri i toleriše javašluk na železnici koji je prešao sve granice, i sada je dostigao nivo ugrožavanja bezbednosti svih građana Srbije, u svakom smislu... umesto da koristi.
Препоручујем 33

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља