недеља, 26.05.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:59
ИСХРАНА

Смршајте једући здраво

Треба узимати одговарајућу количину калорија, а трошити нешто више од тога
четвртак, 04.04.2019. у 20:00
(Фото Пиксабеј)

Уколико желите да смршате, теоретски можете јести све што желите и губити тежину али све док уносите одговарајућу количину калорија, а трошите нешто више од тога.

С друге стране, постоје намирнице или целе групе намирница које неповољно утичу на дијету за мршављење, јер повећавају глад и жељу за неправилном исхраном. Последица је да тако поједете више калорија него што је потребно за жељену килажу.

Ако желите да смршате заборавите на:

– газиране и негазиране сокове, нектаре, воћне чајеве, сирупе и освежавајућа пића

– све слаткише: колаче, кексе, торте, карамеле, бомбоне, млечну чоколаду…

– вештачке заслађиваче

– брзу храну: хамбургер, хотдог, пицу, помфрит, све поховано, пржено итд.

– хлеб, пасту и пецива направљена од белог брашна

– крофне, пирошке… боље и не свраћајте у пекару

– бели пиринач

– кромпиров чипс – сви укуси који постоје

– кокице, нарочито из микроталасне, са разним укусима

– конзервирано воће са додатком шећера

– кафу са шлагом и шећером

– индустријски ароматизовани јогурт

– ароматизовану воду

– заслађене житарице и житне плочице

– сладолед

– питу

– џем

– пудинг

Избегавајте газирана освежавајућа безалкохолна пића. Уколико свакодневно замените три чаше од 200 мл освежавајућег пића обичном водом изгубићете 16 килограма у току једне године! Прва ствар када крећете на редукционе дијете јесте да се одрекнете газираних пића. Вода је природна и не гоји.

Следећи највећи непријатељ мршављења јесте прерађена храна са пуно шећера/соли/масноћа: флипсеви, чипсеви, кукуруз из микроталасне, инстант нудле, кексићи, слаткиши, сладоледи, торте… Састојци у овим намирницама могу да вас натерају да једете више калорија него што вам треба.

Већина нас воли слатко, а шећер је свуда. Међутим, све је више производа који су без шећера, па иако ово звучи као излаз, то није. Ови производи иако имају мало калорија, садрже вештачке заслађиваче који утичу на појачан апетит, па зато можете појести и оно што не бисте смели.

Сва прерађена храна има декларисан састав. Избегавајте све намирнице где је назначен шећер као главни извор угљених хидрата, то јест уколико има његове деривате попут глукозно-фруктозног сирупа или има у себи хидрогенизована биљна уља.

Немојте наседати на маркетиншке приче попут оне да су „мултиграин” житарице здраве, јер нису. То је улепшан назив за високопрерађене житарице, ту нема много нутритивно вредних састојака. Уместо тога изаберите производе са интегралним житарицама.

Јасна Вујичић, нутрициониста
www.nadijeti.com


Коментари6
5e934
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Боба
Просечан човек потроши oko 500 калорија на додатну физичку активност тако да је илузорно мршавити само рестрикцијом калорија. Тачно је иначе да треба избегавати процесирану храну и по могућству уносити свеже и куване намирнице. Главни проблем је стрес и претерани унос нездраве хране у погрешно доба дана што изазива складиштење масти у организму. У тако насталим мастима се иначе складиште и сви отрови из околине унети у организам. Могуће је иначе умерено јести скоро све врсте хране (не и процесиране) али у одговарајућим количинама и одговарајуће доба дана кажу неки налази нутрициониста који сматрају да су главни проблем адреналинске жлезде. Кључ је према њима јести претежно здраву протеинску храну пре подне а после подне и увече и угљене хидрате и здраве масти.
Радослав Радовић
Слажем се са свим што сте написали,али има једно али?Ко ће поднијети такав начин исхране?Може, само се послије неколико недеља човјек осјећа као да једе камење а не храну. Сокови су заиста фатални,а и све прерађевине од брашна(кекси,резанци).Неко ко мора и ко жели може да издржи и да се навикне, али није лако.
A pivo?
Nije pomenuto pivo. Pivo goji, pogotovo u vecim kolicinama.
Ema
Zasto mislite da belo brasno ili beli pirinac imaju vise kalorija od intergalnih? Istina je obrnuta. Tokom dijete za mrsavljenje, vama je prvi cilj da unesete sto manje kalorija a drugi da nekom aktivnoscu potrosite sto vise. Sekundarno je to da li su kalorije "bele" ili intergalne. O tome mozemo da govorimo kada tezinu dovedete u red, pa nastavite sa odrzavanjem. Kada se sve preradi na molekulski nivo i iz belih i iz integralnih zitarica nastaje secer. To malo vlakana koje cete uneti, ne cini razliku. Mnogo vam je veca korist da potpuno izbacite skrob (zitarice) iz upotrebe.
čekaj, čekaj..
mada u osnovi tačan, tekst je dosta jednostran i tako restriktivan da će ga većina odbaciti iz mesta! Ispada da su kalorije iz dve bombone opasnije od 150 - 200 kal iz integralnog hleba?! I - da, zaboravili ste na čajnu kobasicu i kačkavalje!!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља