недеља, 21.04.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:52

Завршава се ауто-пут кроз Грделичку клисуру - саобраћај пре лета

Аутор: Тома Тодоровићуторак, 09.04.2019. у 19:28
(Фото Т. Тодоровић)

Грделичка клисура – Саобраћај на новом ауто-путу на Коридору 10 кроз Грделичку клисуру биће пуштен пре лета и почетка главне туристичке сезоне – изјавила је на градилишту ове саобраћајнице министарка за саобраћај, инфраструктуру и грађевинарство Зорана Михајловић, истичући да је деоница у клисури Јужне Мораве била једна од најизазовнијих за градитеље.

– До пре скоро пет година овде није било ниједног метра асфалта, а сада су све деонице овог ауто-пута потпуно асфалтиране, санирана је једна од косина и поставља се потпорни зид, а ускоро ће бити окончани и радови у тунелима, па смо сигурни да ће све бити спремно за саобраћај пре лета и главне туристичке сезоне. Овај ауто-пут на југу Србије је од стратешког значаја за нашу земљу, посебно за транзитни саобраћај и туризам. Пре неколико година овим правцем прошло је 34 милиона возила, 2018. чак 58 милиона, а ове године очекујемо и 60 милиона моторних возила – рекла је Зорана Михајловић.

Генерални директор „Електропривреде Србије” Владимир Грчић јуче је на градилишту изјавио да је започета финална реализација комплетне електромреже дуж целе деонице кроз Грделичку клисуру – постављени су велики трафои који ће обезбедити снабдевање електричном енергијом за прилазне саобраћајнице, на петљама и, посебно, за опремање највећег и најдужег тунела у Србији „Манајле” и осталих на новом ауто-путу.

Министарка Зорана Михајловић рекла је јуче да ће до лета у саобраћај бити пуштена и деоница ауто-пута на Коридору 11 од Обреновца до Прељине, а до краја 2019. године и деоница од Сурчина до Обреновца:

– На Коридору 11 биће нових 120 километара ауто-пута, а ускоро ће бити потписана нова три уговора о изградњи саобраћајница у Србији. На предстојећем Самиту шефова влада Кине и 16 земаља централне и источне Европе у Дубровнику, потписаћемо нови меморандум о сарадњи са Кином у области инфраструктуре, што значи да ћемо ускоро градити деоницу Нови Београд – Сурчин, вредну више од 70 милиона евра и деоницу Пожега–Бољаре, за коју се процењује да ће вредност радова бити између 1,5 и две милијарде евра

Потпредседница српске владе додала је да се средином године, највероватније већ у јуну, очекује почетак радова на изградњи прве деонице ауто-пута Београд–Сарајево, од Сремске Раче до Кузмина, као и Моравског коридора, односно ауто-пута Појате–Крушевац–Краљево–Прељина.


Коментари13
bd208
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Zvonko
Koliko sam video projekat, Novi Beograd - Surčin nije auto-put već obična magistrala sa semaforima. Užas u 21. veku.
Čarapan
Dva puta nedeljno idem tom rutom već tridesetak godina .Deonica je preteška ali biće prelepa.Konačno da se nešto radi posle sto godina.Pitam se gdelisu one silne pare što uzeše pisle petog oktobra .Pojeli političari , mislim da bi Đinđić umro od sramote kada bi mogao sada da vidi sa kim je sarađivao.
Aranđel Mihajlović
Početni deo prve deonice od Novog Beograda do Surčina ( Jakova ) je saobraćajni institut ,, CIP '' izprojektovao još 2012 god. Tek ovog meseca se vrši javni uvid u taj uveliko reduciran projekat . Izbačene su dve petlje u Surčinskom polju , a navode se troškovi od 70 miliona evra za autoput kroz ravnu livadu u dužini od 8,5 km ! ! ! ? ? ?
JorgeLB
Zašto nisu napravili tunel u klisuri? Je li uopć moguće ovako sanirati brdo?
putnik2
Prosao sam prosle nedelje starim putem i pogledom na brdo i potporu ,kao laik,mogu reci samo da su sile prirode neumoljive. Ovoj deonici prete odroni,lavine, klizista i svaka jaca kisa ce ruinirati brdo i ugrozavati put.Ako je tunel celom trasom bio skup,onda je izgradnja zastitne galerije bila jedino zastita od odrona i prekida saobracaja. Srecno.
Препоручујем 14
Milovan
Floskulu da ovde 2014 nije bili metra asfalta onaj ko vodi ministarstvo građevinarstva nikako ne bi smeo da koristi jer za jedan autoput najbitniji je fundament nasip i kosina a asfalt u svoja tri sloja dolazi na samom kraju i asfaltiranje se završava za jedno tromesečje građevinske sezone.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља