среда, 16.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 08:14

Бус-плус од 1. маја и у Крагујевцу

Град планира да до краја године постави сто модерних стајалишта, док ће аутобуси бити опремљени аудио- -визуелним уређајима за информисање путника
Аутор: Бране Карталовићпонедељак, 15.04.2019. у 17:41
(Фото А. Васиљевић)

Крагујевац – Електронске аутобуске картице биће у употреби од првог маја, до када Крагујевчани треба да замене старе папирне легитимације, речено је приликом представљања новог еКГ система наплате градског превоза, коме су присуствовали амбасадор Турске у Србији Танџу Билгич, привредна делегације те земље и градоначелник Крагујевца Радомир Николић.

Реч је о систему који је истоветан београдском бус-плусу, будући да и Крагујевац користи рачунарски систем турске фирме „Апекс солушенс”. За разлику од Београда, овдашња локална управа је закупила систем турске фирме на две године, а месечна закупнина коштаће град 14.500 евра.

– Постоје две основне врсте електронских картица, персонализоване и неперсонализоване, тако да ће сви Крагујевчани моћи да их набаве. Минимална цена карте, која ће моћи да се допуњује новцем, износи 250 динара, а продаваће се у 80 трафика. Карте ће и даље моћи да се купе у аутобусу, код возача, али ће таква коштати 150 динара, док ће једна вожња са електронском картицом износити 70 динара. Намера нам је да овај систем што пре заживи – објаснио је Душан Обрадовић, директор Градске агенције за саобраћај.

Систем еКГ представљен је на новом аутобуском стајалишту у Улици Николе Пашића у центру града. То је прво од сто планираних модерних стајалишта која треба да буду постављена до краја године.

– Стајалишта су наткривена, имају клупе за одмор путника и канте за разврставање смећа, као и визуелни дисплеј који путнике обавештава кад стиже аутобус који чекају. Стајалишта ће бити прилагођена и за кретање особа са инвалидитетом. Направила их је краљевачка фирма „Корали”, а једно стајалиште кошта око 5.000 евра – навео је Обрадовић.

Превоз путника у Крагујевцу обавља 68 аутобуса у власништву превозничких фирми „Арива” и „Вуловић транспорт”. Сваког дана се обави 1.300 полазака, а превоз градским аутобусима је бесплатан за ученике основних и средњих школа, као и за Крагујевчане старије од 65 година. Како би систем јавног превоза био одржив, град из буџета издваја око 750 милиона динара годишње.

– Радимо и на модернизацији аутобуса, тако да сваки треба да има аудио-визуелни уређај који путнике обавештава за колико ће стићи на следећу станицу, затим климу и бесплатни интернет. Циљ нам је да што више Крагујевчана користи градски превоз, како би се растеретио саобраћај, посебно у центру града – рекао је Обрадовић.

Приликом представљања еКГ система, напоменуто је да се електронске картице у Турској користе у свим већим градовима те земље, али не само у систему јавног превоза. Градоначелник Крагујевца је рекао да је идеја локалне власти да се електронске картице убудуће користе као улазнице за музеје, галерије, базене, али и за плаћање паркинга.

– Крагујевац ће ускоро добити кинеску донацију вредну око два милиона евра, што ће бити искоришћено за изградњу градског Дата центра у коме ће се генерисати важни подаци и из којег ће се управљати системом јавне расвете, видео-надзором и сензорима за рану дојаву пожара. Модернизација јавног превоза је почетак реализације великог пројекта „Крагујевац – паметан град”. Намера нам је да Крагујевац буде у рангу најмодернијих европских градова – поручио је градоначелник Николић.


Коментари8
fb5b8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Slobodan Milošević
Ja mislim da većinu cene prevezo i to bar 90% danas snosi grad a da za 10 samo uvode ovaj sistem. Nema logike. To je još neki milion i svima free tj. radnicima i dalje skida 2400. Mislim da će liniski i divljaci da voze za manje pare a kartu niko neće da plaća. Što se tiče stajališta pozdravljam, mi što ovde živimo ne znamo gde su stajlišta naručito po prigradskim naseljima. šŠto se tiče pristupačnosti za invalide nema pojma ovi busevi imaju tri stepenika kao na toranj da se penješ. Tu trebaju oni ravni busevi koje mi imamo mozda 5 kom.
Bojana
Cena dopune treba da bude cena jedne karte a ne minimalno 250din.
Jovke
Toliko mladih talenata koji bi i za 450 evra mesecno napravili ovaj program a mi da placamo toliko. Ali kao i sto rece Nikola neko se lepo ugradio
pera
u poslednjih par godina mnogo se popravio javni prevoz u Kragujevcu. Autobusi idu cesce, cistiji su, ima interneta, radnici su ljubazniji, cena karte su svuda iste(ispravljena je neoravda prema seoskim srefinama), djaci i penzioneri dobijaju besplatne karete...ovi je samo deo a nadam se da ce bus plus doneti samo boljitak. tj siguran sam u to
Milomir
Niste se ugledali na Jagodince, kod njih prevoz besplatan. Ma 'ajte molim Vas, a organizacija linija urnebesno smesna.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља