субота, 25.05.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:59

Аутобуси најдуже стоје у Булевару деспота Стефана

За деонице које се у редовним околностима пролазе за три, четири минута, возачима аутобус сада треба по петнаестак, двадесет минута, а некад и више од тога
Аутор: Дејан Алексићчетвртак, 18.04.2019. у 10:57
Свакодневна слика на путу ка Тргу републике (Фотографије Д. Алексић)

Својеврсну параду аутобуса возачи свакодневно приређују у Булевару деспота Стефана. Било да туда прођу ујутру, поподне или у вечерњим сатима, Београђани последњих недеља имају јединствену шансу да детаљно осмотре „пољаке”, „јапанце”, „турке”, али и аутобусе домаће производње.

Док они стоје начичкани у непрегледној колони од угла булевара са Браће Југовића па даље ка Палилули, суграђани су у прилици да процене која врста јавног возила се највише труцка, које је на издисају, у коме путници могу највише да се спакују као сардине…

Овакве свакодневне слике аутобуса у Булевару деспота Стефана проузроковала је друга фаза радова на Тргу републике због које је од почетка априла претумбан јавни саобраћај у центру града.

Гужва у Македонској

Мајстори су увелико раскопали коловоз у Македонској до Браће Југовића где тешка машинерија тренутно уклања старе слојеве и старе инсталације. Без асфалта је већ остао и део од бивше зграде „Југоекспорта” до угла са Француском и део Коларчеве. Да надлежни заиста желе да убрзају радове на Тргу и око њега, који су крајем прошлог августа орочени на 420 дана, може се закључити на основу тренутне слике. За разлику од јесени и зиме када су на Тргу могли да се преброје сви мајстори и тек понека машина, сада је више њих на неколико фронтова. Осим у Македонској и код „Стакленца”, багери су и у Коларчевој, ка Француској, а врло је живо и на централном делу Трга који још није комплетно поплочан.

Ако се доскора пешака и могло већином улица око Трга републике, последњих недеља, откако је почела друга фаза обнове, избор пешацима је знатно сужен. Пешачки коридори сада постоје од угла улица Браће Југовића и Македонске па даље према Коларчевој и Теразијама, као и око Дома штампе и у улицама око „Стакленца”. Али, преко доскорашњег коловоза од Народног позоришта ка Коларчевој више не може да се прелази.

Идеја надлежних је да се радови убрзају и да главнина, уместо раније најављеног рока у октобру или новембру, ипак буде окончана до 1. септембра како би до почетка нове школске године Трг саобраћајно продисао.

Иако је прошло више од пола зацртаног пута, односно скоро осам месеци откако су радови кренули, најзахтевнији део посла тек предстоји. Централни део Трга је углавном поплочан, али пред мајсторима је још доста задатака – уклањање старих слојева са доскорашњег коловоза, сређивање инсталација, постављање нове подлоге, нови улични мобилијар…

Док се све то не заврши, ни возачи неће моћи да рачунају на лакшу вожњу кроз централни део престонице. Непрегледне колоне, које су последњих седмица редовна слика из правца Палилуле преко Булевара деспота Стефана па даље ка Теразијском тунелу, управо су велика мука за возаче јавног превоза. За деонице које се у редовним околностима пролазе за три, четири минута, возачима аутобус сада треба по петнаестак, двадесет минута, а некад и више од тога. Једна „тридесет петица” тако се јуче од угла са Скадарлијом до угла са Браће Југовића „гегала” два и по минута, иако за тај потез уобичајено не треба више од петнаестак, двадесет секунди.

Критична тачка од Народне скупштине до Теразијског тунела

Због тога, јуче око 13.30 часова, пролазници су могли да уоче више од десет зглобних и соло аутобуса од Цетињске до Браће Југовића. Ко се задесио у неком од њих, а журио је на факултет, у другу смену или на састанак, више му се исплатило да замоли возача да га пусти да изађе.

Један од проблема на углу Браће Југовића и булевара је и семафор. На њему возила из правца Палилуле чекају око минут да им се упали зелено, после чега имају свега 25 секунди да прођу. Пошто је колона из правца Палилуле непрегледна, кроз семафор у току једне „туре” зеленог једва успе да прође десетак возила. Под условом да пре тога на раскрсници Трга, булевара и Браће Југовића нису у „кркљанац” упала возила из правца Француске.

Друга целодневна критична тачка данима је потез од Народне скупштине до Теразијског тунела, нарочито на углу Трга Николе Пашића и Влајковићеве где се слива гомила возила. Семафор на коме се трг наставља ка Дечанској (код фонтане на тргу), даје већу шансу возачима него претходно поменути. Зелено на Тргу Николе Пашића за возаче траје скоро 120 секунди. Али возила миле и на овом правцу пошто је због друге фазе обнове Трга републике додатно саобраћајно оптерећен потез преко Дечанске ка Теразијском тунелу, али од Дечанске поред Дома омладине и даље ка Палилули и Старом граду. Код тунела, истина, саобраћајни полицајци данима дежурају и усмеравају саобраћај. То је ипак слаба вајда за возаче којима је избор саобраћајница у центру тренутно врло сужен и ограничен.

Убрзани радови како би се завршили до почетка септембра

Протест Старограђана

Незадовољство због затварања центра града због радова данас на Тргу републике од 12.05 часова изразиће Старограђани. На Тргу ће бити приређен протестни скуп на коме ће од надлежних представници Старог града поново захтевати да се хитно обуставе радови и реконструкције на овој општини.


Коментари7
07d1a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

hajduk veljko
2. deo - kod kafane Banija tj zavoda za krv službena vozila zavoda parkiraju na ulici i blokiraju jednu traku, kao i pacijenti zavoda. 50 metara niže kod botaničke bašte uvek slobodan parking. - kod poreske uprave uvek kamioni koji istovaraju robu i četverožmigači koji samo ostave auto u desnoj traci. I to tako godinama (!!!!), a policija nikad nikoga nije kaznila. Građani prepušteni sami sebi jer zakonski sistem ne funkcioniše.
hajduk veljko
Bilo ko da je jednom prošao ulicom Despota Stefana bilo bi mu jasno da gradska saobraćajna policija ne radi ama baš ništa i to ispred svoje centrale. Godinama tim ulicom idem na posao. U toj ulici na nekoliko mesta su zastoji zbog nelegalno parkiranih neodgovornih građana. - kod Skadarlije taksisti parkirani u desnoj traci i blokiraju autobuse koji kada se i uključi blokira vozila. - kod kafića optimist redovni gosti kafića i stalni "četverožmigači" koji posećuju obližnju prodavnicu i apoteku.
Милан Панић
Има решења и за ову непланску, стихијску ситуацију - увек има решења: да се уведе систем "пар-непар" (сем наравно за службена возила) или такса да се у одређено време (9-18ч нпр) вожња по централним деловима града наплаћује што ће свакако смањити општи саобраћајни колапс у ужем делу града. Има решења али нема делаоца, заузети су "одбранама скупштина" и "штрајковима глађу".
Банет
Ово шта се ради по Београду се зове државни тероризам. Људи не могу да стигну до посла. Не дај боже да неко одговара, то не може да се деси.
Nikola Knežević
Autobusi imaju žutu traku, a koliko treba autima (običnim smrtnicima) da se uključe na pomenuti pravac?! To je ta nova škola za menadžere za sve i svašta!!!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља