недеља, 26.05.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 19:49

ОД ЛЕТА НА „ПРОКОПУ” - До перона коначно и лифтовима

Аутор: Дејан Алексићпонедељак, 22.04.2019. у 11:48
(Фото Д. Жарковић)

Уградња два станична елеватора почела крајем фебруара и тај посао требало би да буде окончан до средине јуна. – Превозиће путнике, тешко покретне и старе, као и особе са инвалидитетомУместо да се са тешким коферима спуштају степеницама и потходницима, како би стигли до перона, путници централне железничке станице „Београд центар” од овог лета моћи ће коначно да до перонског дела силазе лифтом. Уградња два лифта на „Прокопу” почела је 25. фебруара и тај посао требало би да буде окончан до средине јуна. Елеватори ће имати носивост од по хиљаду килограма и превозиће путнике, тешко покретне и старе и особе са инвалидитетом.

– Сваки од њих може да прими по 13 особа. Путници са коте 105 имаће могућност да се директно спусте на пероне. Лифтови ће се налазити у зони шестог перона, а биће постављени и пиктограми који ће усмеравати путнике – указују у „Инфраструктури железнице Србије”.

Лифтови, за које су урађени отвори који су конзервирани, уграђују се независно од тога што „Прокоп” још нема станичну зграду.

– „Инфраструктура” је обезбедила новац и спровела све неопходне процедуре за изградњу лифтова, пратећи потребе путника и корисника услуга. У претходном периоду, свесни чињенице да лифтови недостају, наши и дежурни радници „Србија воза” помагали су путницима. Постављена је и покретна платформа која им је омогућавала да се лакше попну са шестог перона до чекаонице и благајне. Али, то су свакако била изнуђена и привремена решења – наводе у „Инфраструктури”.

Да би лифтови, дугорочно решење, били готови до половине јуна, радници „Прогреса” из Малог Зворника, и „ГТ лифта” из Београда, фирми који су добили посао, имају задатак да просеку плоче, монтирају челичне конструкције, поставе и уграде елеваторе, али и пиктограме. Пре предаје лифтова на употребу, радници фирми које су победиле на тендеру мораће да среде и тротоаре и прилазне површине, али и да поставе надстрешнице у зони лифтова.

На „Прокопу” је крајем 2018. завршена изградња дела бетонске плоче. То је била међуфаза у градњи новог станичног комплекса, која је подразумевала проширење плоче за 130 метара са западне стране. Урађена је aрмирaнoбeтoнска кoнструкциjа првoг пeрoнa и плoчe кoja дeлимичнo нaткривa први и други кoлoсeк. Дoгрaђeнe су aрмирaнoбeтoнскe кoнструкциje, тeмeљи, стубoви и грeдe, заштићена је aрмaтура гдe je билo нeoпхoдно. Тако станица „Београд центар”, чији сређени перонски део је отворен у јануару 2016, има око 40.000 квадрата плоче од 45.000 колико би укупно требало да има.

Ови радови, вредни oкo 400 милиoнa динaрa финaнсирaни су срeдствимa прeoстaлим из кувајтског крeдитa којим је сређиван перонски део „Прокопа”. Ове године, како су раније најавили надлежни, очекује се да Кувajтски фoнд зa aрaпски eкoнoмски рaзвoj oдoбри крeдит и зa сређивање преосталих сeгмeната плoчe и изградњу стaничне згрaде.

Мање је извесно када ће почети градња станичног здања „Прокопа”, који надлежни сматрају функционалном и уређеном станицом, иако јој много тога још фали. Крајем 2017. најављивано је да би градња могла да почне у току 2018, али и та најава се изјаловила.

На „Прокопу” од крупнијих ствари треба да се среде и приступне саобраћајнице из правца ауто-пута за Ниш. Овај посао могао би да крене и у току 2019. Како је крајем 2018. за наш лист истакао Горан Весић, заменик градоначелника за ову годину је у плану расписивање тендера за приступне везе „Прокопу” из правца ауто-пута, односно чим се заврши експропријација.


Коментари15
3efa9
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Sky Tait
Odlicno! Mnogo toga se radi i gradi u Beogradu, svaka cast. Liftovi zaista jesu veoma potrebni.
Tomislav
Ne moze covek da se ne zapita, kako to da pobedjujemo gde god da se pojavimo na raznim svetskim takmicenjima: sport, nauka, umetnost, ... . A nismo sposobni da uradimo jednu zeleznicku stanicu kakve postoje na hiljade u svetu; dakle nista novo. Nema liftovao, nema pokretnih stepenica, svuda na svetu ta linija koja odvaja voz i stajaliste je zute boje iz poznatih razloga a na slici vidim sivu; da se bolje ne vidi? Jedini racionalan odgovor nalazim da ovi koji pobedjuju odlaze nekud a da nama odluke donose oni koji su u skoli varali za dvojku.
Beogradjanin Schwabenländle
Често путујем овде возом, удобно, чисто, топло или свеже, зависно од годишњег доба, велике простране станице са великим бројем покретних степеница, лифтовима за старије, мајке са колицима, особама са пуно пртљага, читав низ разних радњи свих врста, у великим градовима прави " шопинг молови ", путничке агенције, представништва кола за изнајмљивање, од тице млеко. А о новим станицама у Берлину, Лајпцигу, Дрездену, Диселдорфу може само да се сања. Наравно упоређење не може да се направи, имају 82 милиона становника, Исто тако у Аустрији, и нарочито у Швајцарској.
Grad Vic
Vicogradija po glavi žitelja ovoga grada. Beograd, unakažen grad, sa svih strana!
geras
vratiti u funkciju glavnu železničku stanicu ! sve drugo je kompletan idiotluk .

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља