недеља, 08.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:59

Почетак испитивања новог теренског возила „Застава НТВ”

Аутор: П. О.понедељак, 22.04.2019. у 20:44
(Фотографије Министарство одбране Србије)

Војнотехнички институт у сарадњи са привредним друштвом „Застава ТЕРВО” из Крагујевца учествовао је у пројектовању новог теренског возила „Застава НТВ“ које је произведено у крагујевачкој фабрици у две варијанте – као комби са продуженом кабином за превоз 8+1 лица и теретно возило са кратком кабином за транспорт оруђа и материјала масе до 1,4 тоне. Обе варијанте су предвиђене и за вучу оруђа и прикључних средстава укупне масе до 1,7 тоне.

Ново теренско возило „Застава НТВ” представља вишенаменско функционално возило максималне носивости 7,5 тона (корисне 2,5 тоне), које је изузев мотора, мењача и независног система вешања у потпуности произведено у фабрици „Застава ТЕРВО”.

У мото-трансмисионом делу уграђени су савремени турбодизел мотор марке Каминс, аутоматски мењач фирме Алисон, као и двостепени разводник погона са хидродинамичким претварачем обртног момента. Систем независног ослањања возила пружа оптималне вучно-динамичке карактеристике при кретању на терену, као и повећану удобност при кретању на путевима са савременим коловозима. Димензије и маса возила су такве да пружају могућност уградње додатног терета у возило у смислу балистичке заштите, туреле са наоружањем, као и разне опто-електронске справе и уређаје, наводи се у саопштењу Министарства одбране.

Лабораторијска, полигонска и теренска испитивања возила „Застава НТВ”, које ће током испитивања бити подвргнуто веома ригорозним и захтевним тестовима, треба да докаже да су усвојена концепција возила и његове вучно-динамичке карактеристике у потпуној сагласности са постављеним захтевима. Током испитивања у клима комори Техничког опитног центра, као и испитивања које предвиђа десетине хиљада пређених километара на врло захтевним теренима Делиблатске пешчаре, Златибора и Фрушке горе, биће извршени тестови и провере свих функционалних карактеристика возила, као и њихова усаглашеност са елементима почетних тактичко-техничких захтева.


Коментари11
90efd
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Matija Soskic
Opet o vojsci i oruzju. Dokle, braco Srbi?
Боривоје Банковић
Док год нам је непријатељ на границама. И нисмо браћа.
Препоручујем 18
ПАТРИОТА
Видим неке подругљиве коментаре незналица и искомплексираних људи.Па сваки систем и бивше СФРЈ је имао увозне компоненте.ако узмемо за пример авион "Орао",или Г-4 -мотори су увосе увозили,па ФАП камиои,мотори и мењач су "Мерцедес" ...А овај теренски аутомобил изгледа одлично,сигурно ће ВТИ и "Застава" направити врхунског теренца,зашто би ми увозили "Ланд -Ровере" и "Пух" теренце...Квалитет наших стручњака је познат,као и висојки стандарди,и сигуран сам да ће овај теренац наћи купца и ван Србије...Само напред,на правом смо путу,одлично је почело да се ради у Војној индустрији...Честитам,само напред!!!
jeremija
Ne može se proizvoditi takvo vozilo bez prodaje-izvoza. Ne isplati se. Ako vojsci Srbije treba par hiljada komada, a nema izvoza, onda je to bacanje novca. Pogonski agregat i svi ostali aktivni djelovi su uvoz. Razvoj karoserije je jedino šta ostaje Zastavi, a to je nedovoljno i neozbiljno da bi ušli u ovaj projekt.
Препоручујем 1
Gagi
Bolje da su uzeli licencu za Ivekov LMV 1 (možda i LMV 2, noviji je) bar bi dobili i liniju za velikoserijsku proizvodnju za nas, možda i za sam Iveko. Vozilo LMV ima više varijanti, za razne namene.
Јовиша Видић од Рудина
Домаће возило, осим: мотора, мењача и независног вешања точкова. Има ли ишта иновативног изван онога што сваки добар лимар може да уради.
Nikola
Pa i u vreme Jugoslavije neke komponente za vojnu industriju kupovena su i na istoku i na zapadu. Izguglajte ciji motor koristi Jugoslovenski avion 'Orao'...
Препоручујем 14
АлександарБП
Сем мотора, система вешања, и мењача шта још остаје. Гуме , и лим . А наравно, направиће се десетак комада да се има за параду и онда ће се измишљати неко ново слично возило.
Nikola
A mozda je tako jeftinije, da kupimo motore i menjace od stranaca, nego da pokrecemo sopstvenu proizvodnju motora i menjaca zbog 20 vozila?
Препоручујем 14

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља