недеља, 26.05.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:59

Потписан уговор о градњи аутопута Прељина-Пожега

четвртак, 25.04.2019. у 16:37
Обезбеђен новац за градњу Коридора 11 (Фото Д.Алексић)

Министар финансија Србије Синиша Мали данас је у Пекингу потписао уговоре о финансирању изградње аутопута Прељина-Пожега на Коридору 11 и модернизацији и реконструкцији деонице брзе пруге Београд-Будимпешта од Новог Сада до Суботице.

Уговоре за те пројекте министар Мали потписао је са кинеском Ексим банком, у присуству председника Србије и Кине, Александра Вучића и Си Ђинпинга, саопштило је Министарство финансија.

„Ови уговори нам доносе сигурност која гарантује да ће значајни инфраструктурни пројекти бити завршени. Између осталог, захваљујући опремљеној инфраструктури, која укључује бољу саобраћајну повезаност, бићемо још атрактивнији за инвеститоре. То ће даље допринети и развоју туризма у том делу Србије”, рекао је Мали.

Уговор о финансирању са кинеском Ексим банком намењен је финансирању изградње деонице Прељина-Пожега, за коју је у новембру 2017. године потписан Комерцијални уговор о пројектовању и извођењу радова између Владе Србије, Јавног предузећа „Путеви Србије”, Београда и „ККККЛ” као извођача.

Зајам, у износу од 445 милиона долара, одобрава се за финансирање 85 одсто вредности пројекта, док ће се преосталих 15 одсто обезбедити из буџета Србије.

„Коридор 11 је битан и за повезивање са Црном Гором и Јадраном, што ће нам олакшати транспорт, и значајно унапредити трговину у региону. Изградња две преостале деонице Прељина - Пожега, дужине 30,9 километара и Пожега - Бољаре, дужине 107 километара, неопходна је да би се завршио комплетан аутопут, укупне дужине 258 километара, до границе са Црном Гором”, казао је Мали.

Он је објаснио да уговор подразумева изузетно повољне услове, који су добијени пре свега, захваљујући дугогодишњем стратешком партнерству и одличним економским везама са Кином.

Мали је додао да је са кинеским партнерима разговарано и о другим важним пројектима у чију реализацију ће и они бити укључени.

Министар финансија је истакао да кинески инвеститори у Србији виде одличног и поузданог партнера, за кога су сигурни да ће реализовати постигнуте договоре и навео да је од изузетног значаја и уговор о финансирању модернизације и реконструкције мађарско — српске железничке пруге на територији Србије, такође потписан са Еским банком.

„Реч је о деоници Нови Сад-Суботица-државна граница Келебија. Кинезима је од изузетног значаја железница и транзит робе од луке Пиреј ка Европи. Ту је Србија кључна транзитна земља, која може да оствари значајне бенефите, односно транзитне приходе”, навео је Мали.

Указао је и да је боље повезивање са Европом битно и за грађане Србије и за привреду, која ће на тај начин бити неупоредиво конкурентнија.

У саопштењу се наводи да је реч о једном од најважнијих инфраструктурних пројеката Србије, чија је заједничка реализација договорена на нивоу председника влада Србије, Кине и Мађарске, а део је глобалног пројекта „Један појас, један пут”.

Предвиђено је успостављање двоколосечне пруге за мешовити саобраћај, брзине до 200 километара на сат, у складу са захтевима основног коридора Трансевропске саобраћајне мреже (ТЕНТ).

Зајам у износу од 988,3 милиона долара одобрава се за финансирање 85 одсто вредности и овог пројекта, док ће се преосталих 15 одсто такође обезбедити из буџета Србије, преноси Бета.


Коментари10
264cc
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

EU vozila u tranzitu
Odlično , mada je za Srbiju najvažniji ISTOČNI krak prema Bugarskoj i Turskoj. Takođe bi se i EU lakše i brže povezala sa Bliskim istokom, pogotovo kada se završi OBILAZNICA oko Beograda, tako da vozila u TRANZITU ne moraju da gube vreme na naplatnim rampama ispred i iza Beograda.
Maja
Putevi u Srbiji moraju da se uredjuju.
Stefana
Ovo je za svaku pohvalu.
Zoran
Nas je državna revizorska trkeljisala šest meseci i u izveštaju za javne nabavke za male iznose unela zahteve za ispravkom postupaka jer nisu mogli naći ništa bitno i konkretno a ovde se izgradnja autoputa izvodi bez javne nabavke nekim sporazumom bez transparentnog postupka.Baš Kineze briga oni daju kredit koji ćemo mi vraćati a neko u vlasti će se sa amerikancima taliti.Cena kilometra u dolini Zapadne Morave kao da se gradi u Grdelici 8 miliona evra prava sitnica.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Каква црна "реконструкција брзе пруге..."? Где је то у Србији изграђена брза пруга, па да је сад треба реконструисати? А, да: из Милошевићевог Зајма за препород Србије су грађене брзе пруге...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља