четвртак, 21.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 15:14
У СЕДМОЈ БЕОГРАДСКОЈ ГИМНАЗИЈИ

За инцидент на часу одговараће професор, али и ученица

Морају да се утврде све околности у васпитно-дисциплинском поступку, кратко је рекао директор школе Мирослав Мирковић
Аутор: Д. Мучибабић – А. Вуковићчетвртак, 25.04.2019. у 21:21
(Фото А. Вуковић)

Епилог прошлонедељног инцидента у Седмој београдској гимназији, када се наставник физике Зоран Обрадовић физички сукобио са ђацима, биће два дисциплинска поступка. Осим што ће пред комисијом одговарати професор, поступак је покренут и против ученице, кратко је потврдио Мирослав Маркићевић, директор школе. За девојчицу која је учествовала у сукобу Обрадовић је недавно изјавио да га је пре него што јој је ударио шамар, уштинула и ударила киком по очима.

– Када се инцидент деси, морају да се утврде све околности у васпитно-дисциплинском поступку. Говорим начелно, нећу да причам о тој ученици јер је реч о малолетном детету – каже Маркићевић.

На питање које су санкције за девојчицу ако се утврди њена одговорност, директор одговара: „Погледајте, то вам пише у закону”.

У Закону о основама система образовања и васпитања, васпитно-дисциплински поступак против ученика описан је чланом 85.

„У васпитно-дисциплинском поступку ученик, уз присуство родитеља, односно другог законског заступника, као и сви остали учесници и сведоци морају бити саслушани и дати писану изјаву. Уколико се родитељ, односно други законски заступник ученика, који је уредно обавештен, не одазове да присуствује васпитно-дисциплинском поступку, директор школе поставља одмах, а најкасније наредног радног дана психолога, односно педагога установе да у овом поступку заступа интересе ученика, о чему одмах обавештава центар за социјални рад”, стоји у закону који каже и да се решење доноси у року од 30 дана од дана покретања поступка.

За лакшу повреду обавеза ученика изриче се опомена, укор одељењског старешине или одељењског већа, док за тежу повреду својих обавеза ђак може да добије укор директора и наставничког већа и да буде искључен из школе.

Чланови 110-112 истог акта прописују да су у школи забрањени дискриминација, насиље, злостављање и занемаривање и понашање који вређају част, углед и достојанство. Ако се испостави да је ђак прекршио ове забране, дисциплинске мере су укор директора или наставничког већа па и искључење из школе.

Наставник који је прво ошамарио једну ученицу, а затим се сукобио са још троје деце који су стали у њену заштиту, од којих је двоје примило ударац, а један дечак ударио професора, прекршио је Закон о основама система образовања и васпитања. Како кажу у Министарству просвете, за овакво понашање предвиђени су новчана казна, удаљење са рада или престанак радног односа.

Звонко Обрадовић раније је радио у Осмој београдској гимназији у два наврата 2015. и 2017. као наставник физике на замени. Стручно веће за физику и директор школе нису били задовољни како је он обављао посао, каже Ирена Брајевић, директорка Осме београдске гимназије. Разлог је то што је, тврди Брајевићева, Обрадовић имао проблеме у комуникацији са децом.

– Примили смо Обрадовића на замену и доделили му ментора и његов рад су пратили и психолог, педагог и моји помоћници зато што није имао лиценцу. Били смо принуђени да га ангажујемо јер су професори физике дефицитарни на тржишту рада. Обрадовић је завршио примењену физику и није имао предмете попут психологије и педагогије захваљујући којима стиче вештине неопходне за рад са децом. Он је у образовни систем ушао пре пет-шест година и био је на заменама у многим школама, али ни у једној од њих није засновао радни однос на дужи период и поред слободних радних места – објашњава Брајевићева.


Коментари19
7625c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Radoznala
Kada sam pre II SR učila osnovnu školu, redar je bio dužan da spremi prut, kojim će učitelj održavati red u odeljenju. Posle rata, te "pedagoške mere" su zabranjene. S pravom! Ali tada niko nije mislio da će se situacija oteti kontroli. Ko bi očekivao da deca, kojoj nastavnik presipa iz svoje u njihovu glavu znanje, koje je godinama sticao, na tako nezahvalan način vraćaju?! Zar im roditelji nisu skrenuli pažnju na tu stranu prosvetnog rada?Zar je malo što su neadekvatno nagradjeni? Jadno!
Reki
Deca su problrm. Ne on. Uradi je sta je morao da uradi. Mala je maloletna, ali ako nema.kucnog vaspitanja, a ocigledno nema.mora.da snosi posledice svone agresije sto ga je napala. Podrska profesoru i prosvetarima u odbrani od maloletnih delikvenata koje stiti zakon.
zlata
Ovaj komentar rada profesora od strane Irene Brajovic je za svaku osudu i ovde je neophodna reakcija Min prosvete koje treba da pokrene postupak protiv bahate direktorke osme gimnazije jer je ovom izjavom prekrsila Zosov koji stiti i prof a ne samo ucenike od diskriminacije,zlostavljanja...ona se ovdepostavila kao suduja, tuzilac i dzelat. Sramno je na kako niske grane je pala nasa prosveta!
mila
Miliana@ Ucenica , kao i dva ucenika koja su tukla profesora u glavu moraju da budu udaljena iz ove gimnazije, za primer ostalima . Nisu oni tu da fizicki vaspitavaju profesore , i ne mogu sluziti za primer ostalim ucenicima .
Канибалск тишерај
Наведене законске одредбе у погледу васпитно-дисциплинског поступка нису у складу са релевантним законима, па чак ни са одређеним уставним одредбама. Школа (или било која организација или фирма) не треба да има ингеренције које може и мора да има само тушилаштво и судство. Ако већ треба да се утврђује било чија кривица и одређује казна, ко гарантује непристрасност и неопходну правну писменост школских запосленика? По чему психолог може да буде заступник оптуженог (адвокат)? По чему директор школе може да буде тужилац? По чему наставничко веће може да буде порота, односно судско веће? По чему медији могу да буду састављачи оптужнице? Чега се ми "играмо" и зашто се "играмо"?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља