четвртак, 21.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:13

Ауто-путем ка мору у свим правцима

Јужни крак Коридора 10 биће пуштен почетком маја, а Коридор 11 од Обреновца до Љига, до почетка туристичке сезоне. Ауто-пут ка граници са Бугарском биће завршен нешто касније, током сезоне годишњих одмора
Аутор: Маријана Авакумовићпетак, 26.04.2019. у 22:00
Убрзани радови на коридорима због летње сезоне (Фото А.Васиљевић)

Ауто-пут кроз Грделичку клисуру, у којој се прошлог лета обрушио потпорни зид, биће завршен за неколико дана. Они који би да летују у Бугарској мораће мало да сачекају. Ко се, пак, из Београда упути на одмор у Црну Гору – до Чачка ће се возити ауто-путем, већ почетком сезоне годишњих одмора.

– Очекујемо да до летње сезоне у саобраћај буде пуштен преостали део јужног крака Коридора 10, односно 26,3 километра ауто-пута кроз Грделичку клисуру. Асфалтирање ауто-пута на овим деоницама је завршено и требало би да буду пуштене у саобраћај кад се заврши тестирање опреме у тунелима – кажу у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и наглашавају да ће тачан датум пуштања у саобраћај бити познат када инвеститор каже да је све безбедно за пуштање саобраћаја.

У „Коридорима Србије” потврђују да ће сви радови на ауто-путу ка граници са Северном Македонијом бити завршени до краја месеца, као што је и обећано, али ће тестирање опреме, како наводе, трајати од седам до 30 дана. Тек после тога ауто-пут ће бити спреман за пуштање у саобраћај. Председник Александар Вучић је већ најавио отварање ове деонице почетком маја.

На источном краку Коридора 10, према граници са Бугарском, остало је да се заврши деоница Банцарево – Црвена Река дужине 12,3 километра. Као и да се поправи 150 метара ауто-пута између Просека и Банцарева, где је попуцао асфалт иако ауто-пут никада није коришћен. „Коридори Србије” најављују да ће ове деонице бити пуштене у саобраћај у току ове туристичке сезоне.

 Надајмо се да је ово последња туристичка сезона за коју се најављује завршетак Коридора 10 јер је таквих најава било и пред прошлу сезону годишњих одмора и пред ону пре ње.

Као што је познато Коридор 10 се гради скоро три деценије. Од када се на овом пројекту озбиљно ради, то јест од 2008. најављивано је да ће бити завршен 2012, потом две године касније, па до фебруара 2018, а затим до краја 2018...

Проблем је био у корацима. Позајмљиван је новац од међународних финансијских институција за изградњу, а да притом није била урађена експропријација земљишта. Припрема за почетак радова је била лоша. Пројекти нису били завршени, а у неким случајевима није била позната ни коначна траса на којој би та саобраћајница требало да се гради.

Када се прошлог лета срушио потпорни зид у Грделичкој клисури јавност је сазнала да је првобитни пројект мењан 11 пута, без поштовања процедура и прибављања сагласности због чега је министарство тражило одузимање лиценци пројектантима.

Лоши пројекти су између осталог били повод извођачима радова да испостављају захтеве за накнадна плаћања. Тако је на пример грчки „Актор” (који је задужен за неколико деоница на источном краку Коридора 10, као и за ону од Просека до Банцарева на којој је пукао асфалт) тражио додатна плаћања од 23,3 милиона евра. Када се подвуче црта Коридор 10 ће нас коштати око 1,4 милијарде евра, проценили су „Коридори Србије”.

Оно што не полази за руком Србији, суседне земље обављају без много муке и у знатно краћим роковима. Примера ради, изградња капиталног ауто-пута Загреб–Сплит, пројекта који се може мерити са величином и значајем Коридора 10 и 11, започета 2002. завршена је за свега три године. Упркос аферама и раскиду уговора са Америчким „Бехтелом” завршен је релативно брзо.

Када је реч о Коридору 11, до летње сезоне биће пуштене у саобраћај деонице од Обреновца до Прељине, укупне дужине 103 километра, кажу у Министарству грађевинарства. Крајем године биће завршена изградња и деонице од Сурчина до Обреновца (17,6 километара), чиме ће бити у саобраћају укупно 120 километара на Коридору 11 (од Сурчина до Чачка).

 Још пре годину и по дана грађанима је обећавано да ће се возити ауто-путем од Обреновца до Чачка. Иако је завршено педесетак километара ауто-пута између Обреновца и Уба и између Лајковца и Љига, истина са закашњењем, јер је рок био крај 2017, тај ауто-пут не може да се користи јер се деоница Уб–Лајковац гради поново. Она је завршена пре четири године, али због уградње лошег материјала 2,5 километара на овој траси се гради из почетка.

 


Коментари30
bb227
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Miljan
Draga moja Politiko. Evo gledam i pijem kafu sa svoje terase sa N. Beorada u daljini preko setne ravnice zarasle u korov i deponije smeca u daljini vidim Obrenovac, auto put i elektrane citam tekst a prisecam se pre neki dan udes na Obrenovackom poginuli njih par a bilo ih je u tegobnim decenijama pa i veku skoro tamo iza je cinimi se Misarsko polje, sve ravno do ...
UniRent
Konacno da imamo puteve kao sav normalan svet.
Nikola Nesic
Molim da se Srbiji stavi moratorijum na price o izgradnji autoputeva. Neka nam se samo javi da su gotovi. Lako cemo onda da prebrojimo kilometre, i kroz putarine da se zahvalimo drzavi. Ovako od kako postojimo slusamo o izgradnji, rokovima, problemima, koridorima, izvodcacima, obrusavanjima, a svi oko nas se voze i nemaju pojma za sve ove termine i postupke u izgradnji onoga na sta izvezete automobile od tacke A do tacke B.
Sinisa Stojcic
Vera@ Vi znate svako selo u Srbiji?
Zvonko
Deonica Novi Beograd - Surčin je mislim bulevar, a ne auto-put, što je katastrofa - samo nam još semafori fale! Deluje da će kasniti i to opasno.
Radoš
Gradska Skupština je još 2009 god. usvojila plan da produžetak Vojvođanske ulice prema Obrenovcu bude auto -put . Saobraćajni institut ,, CIP '' je 2012 god. izradio detaljni projekat i od tada se može govoriti o kašnjenju sa izgradnjom . Šta da kažemo mi koji smo vlasnici obližnjeg zemljišta koje je još 1963 god. prenamenovano u gradsko građevinsko a još uvek nam je zabranjena svaka gradnja , dok se ne usvoji Plan Detaljne Regulacije . Oni koji nisu poštovali ovu zabranu su se kao i svaki put , obogatili i nauživali .
Препоручујем 23
Aranđel Mihajlović
Deonicu Novi Beograd - Surčin čine dva kraka . Produžetak Bul. J. Gagarina i produžetak Vojvođanske ulice , koja će se ubuduće zvati Nova Vinogradska . Ovoj drugoj je više puta menjana namena i na kraju će oba kraka biti gradski bulevari sa po 6 kolovoznih traka . Što je neminovno i odlično , s' obziroma na geografske i komunalne pogodnosti koje najbogatija opština već ima .
Препоручујем 14

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља