петак, 20.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 07:34

Аеродром добијен од државе враћају држави

Ужичка власт донела одлуку о покретању поступка преноса ваздушне луке „Поникве” на Републику Србију
Аутор: Бранко Пејовићпетак, 26.04.2019. у 20:00
Фото С. Јовичић

Ужице. – На недавној седници ужичке скупштине градска власт је донела Одлуку о покретању поступка реализације преноса имовине и делатности овдашњег ЈП „Аеродром Поникве” (које управља истоименим аеродромом код Ужица) на Републику Србију.

Тиме овај град, како је образложено у предлогу одлуке, прихвата закључак Владе Србије од 20. септембра 2018. године са препорученим активностима које је потребно спровести ради реализације преноса Аеродрома „Поникве” на Републику Србију, те налаже управама града Ужица и аеродромском предузећу да, у сарадњи са Директоратом цивилног ваздухопловства, предузму мере за спровођење препорука, као и регулисање статуса овог јавног предузећа и запослених.

У образложењу се подсећа да је Влада Србије закључком препоручила граду Ужицу, као садашњем власнику Аеродрома „Поникве”, да припреми потребне одлуке којима се обезбеђује пренос целокупне имовине аеродрома и оснивачких права аеродромског предузећа са града на Републику Србију.

Пошто је то усвојила, ужичка градска власт је саопштила да ово представља почетак једног процеса који Ужице координирано са Владом Србије и Министарством грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, партнерски спроводи са циљем даљег развоја аеродрома и његовог стављања у функцију развоја туризма и привреде Златиборског округа.

– У складу са дефинисаном стратегијом развоја авио-саобраћаја на нивоу државе, Аеродром „Поникве” ће уз подршку Владе Србије, а у складу са планираном динамиком реализације инвестиција у наредном периоду, обезбедити предуслове за успостављање авио-саобраћаја за све врсте ваздухоплова. Позитивни примери трансформација аеродрома у Нишу, а одскоро и у Краљеву, представљају потврду спремности владе да у свим деловима наше земље створи услове за развој авио-саобраћаја – истиче ужичка власт и додаје да би стављање аеродрома у пуну функцију учинило ову регију саобраћајно потпуно повезаном и заокруженом целином.

Подсећања ради, крајем 2009. представници Министарства одбране и града Ужица потписали су протокол о превођењу војног Аеродрома „Поникве” у војно-цивилни, да би годину дана касније Влада Србије усвојила закључак да без накнаде пренесе права коришћења ове ваздушне луке са државе на град Ужице. Писали смо тада да је целих 560 хектара војног комплекса на Пониквама, са укупно 19 објеката површине 4.744 квадрата, влада пренела Ужицу.

На аеродрому су потом обављани значајни инфраструктурни радови, прилично је обновљен и почео да се користи у цивилне сврхе: ту већ годинама слећу и одавде полећу мали авиони, генерална авијација. Али жеља и потреба овог туристичког региона без ауто-пута је да се на ову ваздушну луку приземљују и већи ваздухоплови, заживе комерцијални летови. И мада се све до 2016. ишло ка том циљу (отворена је аеродромска зграда, предузете припремне активности), уследио је тада необјашњив двогодишњи потпун застој у радовима, па је, упркос недавно обављеним мањим пословима на ограђивању писте, аеродром и даље неспреман за редован авио-саобраћај.

Пре годину дана представници ужичке локалне власти јавно су понудили да град врати држави ову ваздушну луку, уз образложење да Ужице није у могућности да „Поникве” самостално стави у комерцијалну употребу. По тадашњој изјави градоначелника Ужица Тихомира Петковића, ранији преношење власништва и управљања аеродромом са државе на град био је „врућ кромпир” за Ужице које, како је рекао, нема потребне ни кадровске, ни финансијске потенцијале да развија овај аеродром у обиму који је потребан, те да аеродром без пуног учешћа Владе Србије нема могућности да се развија у неопходном обиму.

Такав став локалне власти наишао је у то време на различите коментаре странака и грађана Ужица, па је, рецимо, градски одбор ЛДП ову намеру враћања аеродрома држави оценио скандалозним и неразумним потезом.

А пре тога, крајем 2016. на златиборској конференцији о Аеродрому „Поникве”, као стратешком циљу западне Србије, општине са овог подручја (није учествовао град Ужице) исказале су спремност да помогну оживљавању аеродрома, па предложиле оснивање регионалног аеродромског предузећа с обзиром на то, како је речено, да град Ужице нема ни снаге ни средстава сам да управља. Том приликом економиста проф. др Љубодраг Савић је, уз остало, закључио да овај аеродром, који нам је дар са неба, више година из неких разлога или не знамо или нећемо да ставимо у функцију.

 


Коментари11
dff41
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Neso
Interes
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Колико се ја разумем у српски језик, Ужице је до 2016. радило пуном паром на оспособљавању аеродрома, а онда је, за време тадашње власти (2016.), то "необјашњиво" заустављено. Мени није јасно зашто, јер сви знамо да је 2012. године заустављена пропаст Србије и да од тада она бележи незапамћени успон, а самим тим и материјални препород. Колико је само фабрика од тада отворено у целој Србији, а о Ужицу да не говоримо. И све раде и бележе велику добит, што се одражава и на приходе градова. Питам се зато, како Ужице не може да одржава један аеродром?
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
@dušan Čačak (pišemo da bi nas ostali razumeli) По Вама, нико не би требао ништа да ради, јер ће му неко то (можда) одузети? Значи ли то да, треба престанемо да једемо, јер ћемо опет огладнети? Али слажемо се, нисте ништа разумели (иако сте Чачанин)!
Препоручујем 1
dušan Čačak (pišemo da bi nas ostali razumeli)
Užičani su iz Niškog slučaja naučili da ako budu uspešni država će im aerodrom konfiskovati a ako investicija propadne onda je grad kriv i dužan ! Ovako krivicu prihvataju ali pare ne daju !
Препоручујем 10
Aca
Tu sreće nema. Nema para, nema putnika neće ni aerodroma biti. Kome da se javim da te livade kupim ili u zakup pa da pustim koze, ovce i goveda na pašu? Pregonska ispaša se može tu organizovati. Spreman sam da za to dam 1€ po hektaru! Kad je mogao Kostić za šećeranu da da 1€, a ja nudim po hektaru!
Bogdan
Predsednik opstine Cajetina je hteo da ulaze u aerodrom ponikve zbog zlatibora. Nije mu dozvoljeno iz politickih razloga,a sada kao nema putnika.
Rade
Ma evo sve trče ljudi avionima da putuju po Srbiji. Velika je to zemlja, aerodromi u Užicu, Kruševcu, Kraljevu, NIšu, Beogradu... Evo još Dubinje da stave u promet i možemo da krenemo napred.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља