уторак, 23.07.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 17:17

Фиксни телефон у Србији и даље звони

Број претплатника у фиксној телефонији и у четвртом кварталу 2018. године наставља благо да опада, док је остварени саобраћај у благом порасту у односу на претходни квартал
субота, 27.04.2019. у 12:58
(Фото Пиксабеј)

Око 2,42 милиона претплатника фиксне телефоније у Србији разговарало је у последњем кварталу прошле године око 900 милиона минута, што значи да је претплатник у просеку разговарао 4,1 минут дневно, показали су подаци РАТЕЛ-а који обухватају операторе који чине више од 99 тржишта.

Број претплатника у фиксној телефонији и у четвртом кварталу 2018. године наставља благо да опада, док је остварени саобраћај у благом порасту у односу на претходни квартал.

Претплатници се чешће одлучују за фиксну телефонију у оквиру пакета (61 одсто), него за куповину самосталне услуге фиксне телефоније (39 одсто).

У РАТЕЛ-у за Танјуг кажу да 88 одсто претплатника фиксне телефоније чине физичка лица, односно приватни корисници.

Од укупног броја претплатника фиксне телефоније, код Телекома је 81,8 одсто њих, 16,3 одсто је код СББ-а, док је удео осталих оператора минималан.

У међународном саобраћају преовлађују долазни позиви.

Број претплатника пакета услуга у четвртом кварталу 2018. године је у благом порасту у односу на претходни квартал и износи око 1,27 милиона, па су тако најзаступљенији пакети са две услуге, док су најмање заступљени пакети са четири услуге.

Највећи број претплатника пакета са две услуге користио је пакет који садржи широкопојасни приступ интернету и дистрибуцију медијских садржаја (око 54 одсто), док је најпродаванији пакет са три услуге који садржи широкопојасни приступ интернету, фиксну телефонију и дистрибуцију медијских садржаја (око 92 одсто).

Пакети са четири услуге, који садрже широкопојасни приступ интернету, фиксну телефонију, дистрибуцију медијских садржаја и услугу мобилне телефоније, у последњем су кварталу 2018. године поново постали доступни за нове претплатнике, па је број претплатника ових пакета у порасту.

Највећи апсолутни раст претплатника бележе управо пакети са четири услуге, мада је њихово учешће у укупном броју претплатника свих пакета још увек на релативно ниском нивоу, наводе у РАТЕЛ-у.


Коментари18
57866
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Милош
Ма колико имали замерки на рад фиксне телефоније, док она функционише, донекле смо сигурни. То је стратешка ствар. Многи не знају да је НАТО у Рамбујеу захтевао да се њима уступи комплетан спектар фреквенција. И овако смо окупирани, а са нестанком Телекома, били би изгубљени. Сетимо се када је после 5.октобра 2000. године почело дивље постављање оптичких каблова. Данас се помоћу тих уређаја управља земљом и светским ресурсима. Због чега иначе толики отпор кинеским информатичким фирмама које су далеко испред америчких.
Milan
Placanje preplate je nevidjena pljacka. Svi koji posedujemo fiksni telefon smo debelo sve platili . I sada opet plavamo preplatu.Monopol ali dolazi mu kraj.Od sledeceg meseca papa pa uzimaj gde mozes i ko ti da.Boze dali imaju obraza oni i u EPS-u.
ЉВЈ
Пре него што сам отказао услуге државног Телекома (и не само ја) неколико година сам покушавао да од њих добијем уговор на званичном (тзв. службеном) српском језику. Њихови правници су ми одговарали да нису обавезни на то по закону (иако су у већинском државном власништву), а није их занимало ни то што њихови потрошачи то траже, а реч је о основном људдском праву; терали су своје. Зато сам (и не само ја) сада код странаца - ако икада остварим своја права на језик, вероватно ће то бити пре код њих. Још једне тaкве државе више нема у свету.
Jeremija
Zvoniće još dugo, samo je nesposobni menadžment, koji je dobio na ruke, bez pare i dinara takvu zlatnu koku oterao pretplatnike kod internet provajdera svojom maloumnom politikom od koje ni dan-danas nije odustao. Naplaćuju pretplatu 600 dinara, tarifiraju ko Elektrodistribucija, a preplatnici odoše. I ja sa njima.
Milan
Nedostaje uvod: posle PRISILJAVANJA Telekoma Srbije DA PODIGNE CENE USLUGA FIKSNE TELEFONIJE, od strane RATELa, da bi kablovski operateri inostranog vlasništva mogli da budu konkurentni, i da mogu da otmu korisnike Telekom Srbija...pa tekst....dokle mogu zadržaću paricu i fiksni kod TS, kad nema struje ta tehnologija radi. A onaj VoIP KOJI LAŽNO zovu "fiksni" jer je tehnologija sasvim druga, ne vredi ni pet para....

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /
Ако сте пропустили

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља