четвртак, 24.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:43

Флаширана вода надмашила продају газираних пића

Најпознатији произвођачи напитака покушавају да привуку купце водама са укусом, новим рецептима и пићима са минималним додатком шећера
Аутор: Ивана Албуновић, Јелица Антељпонедељак, 29.04.2019. у 22:00
(Фото Пиксабеј)

Да ли је флаширана вода „маркетиншки трик века”, како је проценио један новинар „Вика” пре неколико година? Према његовом мишљењу флашица воде постала је неизоставна у рукама оних који желе да демонстрирају своје здравље или софистицираност.

– Једино снажна маркетиншка кампања може да увери људе да купују воду у бочицама и плате је 300 пута више од воде из чесме – поручио је он. Међутим, најновији извештај америчке агенције за истраживање тржишта „Бевериџ маркетинг корпорејшен”, демантује ово мишљење, јер чак и најмоћнија од свих произвођача – „Кока-Кола” признаје да продаја њихове воде расте много брже него продаја њихових најпознатијих газираних напитака попут „кока-коле” и „кока-коле зиро”. Ова компанија је у првим месецима ове године остварила осам милијарди долара прихода, пет одсто више него у истом периоду прошле године, али продаја њихових најпознатијих напитака порасла је тек незнатно, док њихови брендови кафа и чај стагнирају. Међутим, продаја минералне флаширане воде у њиховом власништву порасла је за чак шест одсто у односу на 2018. годину. Медији наводе да овај гигант у индустрији пића покушава да изађе на крај са купцима који одустају од газираних напитака и окрећу се флашираној води. Покушавају да их привуку водама са укусом, новим рецептима и пићима са минималним додатком шећера. Али у сличним проблемима је цела индустрија и тај проблем није од јуче. Преокрет се догодио још 2016. године, када је иста агенција за истраживање тржишта објавила да је продаја флаширане воде на америчком тржишту премашила продају газираних пића. Ово тржиште је 2017. године вредело 18,5 милијарди долара.

 „Кока-Кола” објавила да продаја њихове воде расте много брже него продаја њихових најпознатијих газираних напитака. Продаја минералне флаширане воде у њиховом власништву порасла је за чак шест одсто у односу на 2018. годину, док брендови кафа и чај стагнирају

Европска унија је изгледа још прошле године схватила колико је тржиште флаширане воде доминантно с трендом раста, па је Европска комисија донела директиву која одједном, уместо флаширане, даје предност води из водовода. У овом документу јасно се каже да би смањење потрошње флаширане воде могло да доведе до уштеде за потрошаче од готово 600 милиона евра годишње. Како се наводи, литар воде из водовода у Европској унији кошта готово 20 центи, што је знатно јефтиније од флаширане воде. Она је обавезала све чланице да побољшају приступ питкој води, пре свега на јавним местима, и боље информишу грађане о квалитету воде са чесме. ЕУ је, у ствари, поручила да је то у интересу јавног здравља и заштите околине, али су многи у овоме видели озбиљну могућност угрожавања флашираних вода. Саговорници „Политике”, који су за наш лист коментарисали ову директиву, рекли су да не верују да нови прописи могу уздрмати рецимо највећу империју минералне воде – „Евијан”, која користи воду с глечера, јер су они управо најближи природној води. Међутим, питање је како ће проћи остали. Они сматрају да се може очекивати поскупљење и једне и друге воде, што је можда и циљ, јер потрошња расте, а ресурси се смањују. Тако је и на нашем тржишту. Можда неприметно, али цене минералне флаширане воде расту. Према истраживању цена основних намирница које „Политика” прати од 2010. године, вода једног од највећих произвођача, у балону од пет литара, са 91 поскупела је више од 50 одсто, па сада кошта 140 динара.

Потрошња флаширане воде данас по становнику у ЕУ износи 200, а у Србији мање од 100 литара. Када је реч о чесмовачи, она је у Београду, на пример, боља него у унутрашњости. Разлог је то што су водоводи уништили бунаре и први водоносни слој.


Коментари8
2fa54
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

islam hajrudin
Kakva je veza izmedju flasirane vode I feministickog pokreta? Pa s feminizmom je omoguceno da se naplacuje porez na dohodak I drugoj polovini(neoporezovanog dotad)stanovnistva,a flasiranom vodom uzimaju se pare za ono sto je Bog svakom dao za dzaba.Nema razlike,to je iz iste kuhinje.
Velimir Drezgic
Tesko da je u bg voda bolja nego u "unutrasnjosti". Niska cesmovaca nema premca!
Sekačica
Narod je sve pametniji i pametniji. Umesto da kupuju gazirana pića, alkohol i veštačke sokove, oni kupuju VODU, najzdravije piće na planeti!
pavle krstic
Postovana redakcijo pakovanje od 6L vode u Francuskoj u supermarketima je 0.98€ ili 98centi ili 115.64dinara po danasnjem kursu sto iznosi 19.27 dinara po litru Po Vasoj informaciji 5l vode u Srbiji kosta 140 dinara ili 28 dinara po litru sto je razlika od 8.73 dinara ili vise od 30% Hvala na usupljenom mestu
Dule Astro
Ako neko već hoće da glumi "ludilo" i propagira zdrav, ekološki život, neka kupi višekratnu bočicu i u nju sipa običnu česmovaču. Pa bar u Srbiji (ne računajući Zrenjanjin što je posebna bruka), je voda iz vodovoda odlična. Ovako samo kupujemo maglu upakovanu u plastiku. I gde posle ta plastična flaša završi?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља