недеља, 08.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 11:09

Фићисти на окупу испред општине Звездара

Аутор: Бранка Васиљевићсубота, 04.05.2019. у 14:36
Понос индустрије аутомобилизма и симбол бивше СФРЈ (Фото: Општина Звездара )

Власници најстаријих „фића” и љубитељи овог аутомобила, који се сматра олдтајмером и симболом бивше СФРЈ, дружиће се данас од 11 до 15 сати на платоу испред општине Звездара, у Булевару краља Александра 77 на изложби аутомобила под називом „Фића скуп”. Ове године поставка чувеног аутомобила који је имао статус националне класе ове године се одржава јубиларни – десети пут.

На скупу ће бити изложена возила „застава” 750-850 „фића” и можда још понеки олдтајмер, као подршка Српског савеза за историјска возила. Поред учесника и пратилаца возача, скупу ће присуствовати и сарадници и поштоваоци из света ауто-спорта и дипломатије.

– Очекујемо да ће доћи око од 30 до 40 возача са својим љубимцима, и то не само из Србије. Долазак су најавили и фићисти из Босне и Херцеговине и Хрватске. Наравно, све зависи од времена. Једне године имали смо петнаестак људи који су са својим аутомобилима стигли из иностранства. Овај скуп је веома важан за нас прво због дружења, а затим и због размене искустава. То је начин да једни другима помогнемо и око набавке делова који се све теже налазе. На изложби ће се наћи возила од потпуно оригиналних, преправљених, фризираних до тркачких – рекао је Предраг – Пеђа Милосављевић, председник Београдског удружења фићиста.

Производња „фиће” обележила је почетак домаће аутомобилске индустрије. „Фића” или „застава 750” почео је да се производи по лиценци „Фијата” на основи модела „фијат 600” који је конструисао инжењер Данте Ђакоза. Први „фића” монтиран је 18. октобра 1955. године. У почетку је ово возило било предвиђено углавном само за „вишу” класу, генерале, политичаре и функционере. Проширењем фабрике 1962. године популарни „фића”, „фићо”, „фичко” – како су га звали диљем СФРЈ – све више улази у народ и постаје први и за многе генерације Југословена омиљени четвороточкаш.

За тридесет година направљено је 923.487 возила. Овај врло популаран аутомобил производио се у Италији, Аустрији, Шпанији и Аргентини. Последњи „фића” код нас у фабрици аутомобила у Крагујевцу направљен је 18. новембра 1985. године. Био је црвене боје.

Изложбу организује Београдско удружење фићиста уз подршку општине Звездара.

Са сајма ушао у историју аутомобила

Историја „фиће” почиње на сајму аутомобила у Женеви 1955. године. Неколико година раније, Данте Ђакоза, главни „Фијатов” инжењер, добио је задатак да конструише мало возило за четири путника, које би се разликовало од „фијата тополина” направљеног 1936. године.

Ђакоза  је успео да створи, по многима, најуспешнији „Фијатов” аутомобил. „Фића” је био краћи од „тополина”, тежак је 585 килограма и достизао је брзину од 110 километара на сат. Врло брзо стекао је популарност тако да је за првих пет година у свету продато милион примерака.


Коментари1
1699a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Стојко
Баш лепо, мој први аутомобил...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља